Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+8
francky
jeanhup
Uthrex
ss
knoepken
povi1
erwin
pedro
12 plaatsers

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4758
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro di apr 26, 2011 10:05 pm

    Ja,is idd raar dat ze hem dan nie meer wiln leveren..
    Bon,ik zie wel hoe het afloopt in mijn geval....
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin di apr 26, 2011 10:13 pm

    pedro schreef:Ja,is idd raar dat ze hem dan nie meer wiln leveren..
    Bon,ik zie wel hoe het afloopt in mijn geval....

    ze komen liever de parameters zelf wijzigen waarschijnlijk,
    tegen uurloon tarief ........ klop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van cuypersmarc za jun 18, 2011 1:00 pm

    omdat het s'avonds al terug kouder is heb ik al 2 a 3 dagen mijn rika topo al eens laten draaien na 1 maand stil te staan ongeveer.
    nu heb ik ook een verschrikkelijk irritant geluid van de worm,
    ik heb het geluid opgenomen op een recordertje , en zal dinsdag eens gaan horen laten horen bij de verdeler.
    het beloofd wel niet veel goeds nog maar een 225 kg verbruikt van april tot nu

    mvg
    marc
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin za jun 18, 2011 4:10 pm

    cuypersmarc schreef:omdat het s'avonds al terug kouder is heb ik al 2 a 3 dagen mijn rika topo al eens laten draaien na 1 maand stil te staan ongeveer.
    nu heb ik ook een verschrikkelijk irritant geluid van de worm,
    ik heb het geluid opgenomen op een recordertje , en zal dinsdag eens gaan horen laten horen bij de verdeler.
    het beloofd wel niet veel goeds nog maar een 225 kg verbruikt van april tot nu

    mvg
    marc

    marc, dat is snel, waarschijnlijk een nieuw wormmotor of reductie onder garantie


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro za jun 18, 2011 6:57 pm

    Ik heb ondertss een herinnering gehad van mijn factuur en er stond ook nog es fijntjes bij vermeld dat de werkuren niet onder garantie vallen!!!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin za jun 18, 2011 9:22 pm

    pedro schreef:Ik heb ondertss een herinnering gehad van mijn factuur en er stond ook nog es fijntjes bij vermeld dat de werkuren niet onder garantie vallen!!!

    tis daar krisis zeker pedro niet goed


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gast zo jun 19, 2011 7:30 pm

    uw Werk een aangetekend schrijven dat je niet akkoord gaat en doe een copy van onderstaand bericht in bijlage , je kan ook mailen met ontvangst en lees bevestiging! Dat kost niets dan wat moeite.
    BRON : http://economie.fgov.be/nl/consument/Garantie/Wettelijke_garantie/

    Wet op de garantie
    Verborgen gebreken
    Conformiteit


    De wet op de garantie is van toepassing vanaf 1 september 2005 op de verkoop van consumptiegoederen uitgevoerd door een professionele verkoper aan een consument die koopt voor privégebruik.
    Welke zijn de beoogde consumptiegoederen?

    Dit zijn alle lichamelijke roerende voorwerpen zoals auto’s, koelkasten, meubels, … met uitzondering van:

    water, gas en elektriciteit;

    goederen die in uitvoering van een beslag of gerechtelijk zijn verkocht;

    onroerende goederen.
    Welke gebreken worden beoogd?

    De non-conformiteit van het product, d.w.z. wanneer het geleverde goed niet overeenkomt met het gevraagde of bestelde goed.

    De koper kan de wettelijke garantie echter niet inroepen voor termijnwijzigingen of wijzigingen van leveringsplaats of voor gebreken waarvan hij kennis had op het ogenblik van de verkoop.
    Welke is de garantietermijn?

    De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit wordt vastgesteld in de 2 jaar vanaf de levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument.

    Indien de vaststelling is gedaan binnen de eerste zes maanden wordt verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.

    Indien de vaststelling meer dan zes maanden na de levering is gedaan, is de consument verplicht het bestaan van de non-conformiteit op het moment van de levering te bewijzen. Deze termijn kan worden verkort voor tweedehandsgoederen, maar mag echter niet korter zijn dan 1 jaar.
    Wat moet de consument doen wanneer hij een gebrek vaststelt?

    De verkoper zo spoedig mogelijk informeren.

    De wet preciseert geen enkele termijn om een gebrek te signaleren, maar het contract kan de termijn beperken. De termijn mag echter niet korter zijn dan 2 maanden.

    In principe verjaart de rechtsvordering van de consument binnen een termijn van een jaar vanaf de vaststelling van het gebrek.
    Welke rechten geniet de consument?

    Men kan een hiërarchie opstellen van de middelen die ter beschikking van de consument worden gesteld:
    Hij heeft het recht de kosteloze reparatie of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is)
    .
    Enkel ingeval de reparatie of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de consument het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van het verkoopcontract te eisen.

    De ontbinding van het contract kan niet worden geëist indien het om een klein defect gaat. De consument kan eventueel nog een schadevergoeding krijgen.
    Kan de garantietermijn worden verlengd?

    Tijdens de reparatie- of vervangingsperiode wordt de garantietermijn van 2 jaar opgeschort. Aan het einde hiervan geniet de consument niet van een nieuwe garantietermijn van 2 jaar, maar de reeds begonnen periode begint opnieuw te lopen vanaf het moment van de vervanging of de beëindiging van de reparatie.

    Veelgestelde vragen[i][u]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van erwin zo jun 19, 2011 8:01 pm

    dat lijkt me duidelijk, kostenloze reparatie betekent onderdelen en uurloon,

    bijkomende vraag, na vervanging heb je dan opnieuw garantie op de vervangen onderdelen of niet?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van jeanhup zo jun 19, 2011 8:03 pm

    erwin123 schreef:dat lijkt me duidelijk, kostenloze reparatie betekent onderdelen en uurloon,

    bijkomende vraag, na vervanging heb je dan opnieuw garantie op de vervangen onderdelen of niet?
    Dat dan weer niet - de garantietermijn loopt gewoon vanaf het moment van aankoop, dit geldt ook voor de vervangen onderdelen.
    Het is wel wat anders indien je betaalt voor (het vervangen van) een onderdeel. Dan is daarop wel weer een wettelijke garantietermijn van toepassing.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van cuypersmarc ma jun 20, 2011 10:59 am

    net naar de verdeler geweest maar omdat er nog garantie op is komt stroomop zelf een kijkje nemen. het is wel raar dat de kachel eerst een uurtje moet branden voordat de worm zijn
    kuren krijgt.had de pelletvoorraad eerst eens leeg gemaakt en met de stofzuiger gekuist. voor de rest kan ik er weinig zelf aan doen.
    nu maar hopen dat het snel opgelost geraakt, mijn vrouw staat met de late dus het is koud s'avonds.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro di jun 21, 2011 11:12 pm

    Net mijn briefje klaar dat ik morgen ga doorfaxen:-)

    heb wel gezien dus dat de kachel is aangekocht op 17-02-2009,probleem is vastgesteld door technieker op 02-02-2011,en onderdeel is vervangen geweest op 18-02-2011.Vroeger konden ze niet komen,problemen met transport of zo(staking bij de post)

    Dit doet wss niks ter zake e,probleem is gemeld en vastgesteld binnen de 2j!?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van jeanhup di jun 21, 2011 11:15 pm

    pedro schreef:Net mijn briefje klaar dat ik morgen ga doorfaxen:-)

    heb wel gezien dus dat de kachel is aangekocht op 17-02-2009,probleem is vastgesteld door technieker op 02-02-2011,en onderdeel is vervangen geweest op 18-02-2011.Vroeger konden ze niet komen,problemen met transport of zo(staking bij de post)

    Dit doet wss niks ter zake e,probleem is gemeld en vastgesteld binnen de 2j!?
    Inderdaad: probleem geconstateerd en gemeld binnen de garantietermijn. Dat is wat telt.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van cuypersmarc ma aug 29, 2011 1:10 pm

    het is om te melden dat mijn rika topo hersteld is een 6 weken geleden, nieuwe lagers moeten steken is waarschijnlijk een productie probleem om dat ze er nog gehad hebben met dezelfde serie nr, en probleem
    geen enkel probleem gehad met de rika verdeler, redelijk snel opgelost en zeer behulpzaam ( ondanks vakantie periode ) technieker heeft na een paar uur nog eens gebeld om te horen dat alles naar wens was.

    drie werf hoera voor stroomop .
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van pedro di aug 30, 2011 8:03 am

    cuypersmarc schreef:het is om te melden dat mijn rika topo hersteld is een 6 weken geleden, nieuwe lagers moeten steken is waarschijnlijk een productie probleem om dat ze er nog gehad hebben met dezelfde serie nr, en probleem
    geen enkel probleem gehad met de rika verdeler, redelijk snel opgelost en zeer behulpzaam ( ondanks vakantie periode ) technieker heeft na een paar uur nog eens gebeld om te horen dat alles naar wens was.

    drie werf hoera voor stroomop .

    Zo moet da zijn é:-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara) - Pagina 7 Empty Re: Worm maakt soms irritant geluid(Ecoteck Sara)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 11:00 am