pedro schreef:Ja,khad al zo een vermoeden dat ze gehackt was,verdorie zeg.
die is gehackt door de raadgevers van freya vdb
Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
pedro schreef:Ja,khad al zo een vermoeden dat ze gehackt was,verdorie zeg.
erwin123 schreef:pedro schreef:Ja,khad al zo een vermoeden dat ze gehackt was,verdorie zeg.
die is gehackt door de raadgevers van freya vdb
krusty schreef:De nieuwe song van Sam Gooris
Laat de zon maar schijnen.......laat de ....zon maar schijnen...!!!!!!!
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
PELLETHANDEL.COM schreef:Ik heb 17,5 kW op het dak liggen sinds Januari dit jaar.
Hier in Duitsland wordt dit giga gesubsidieerd.
Ik verkoop al het stroom aan de energie-maatschappij.
Het stroom wat ik gebruik kost ca. 21 cent per kW.
Stroom wat de zonnepanelen opleveren krijg ik 33 cent per kW voor.
Dus dat is een leuke spaarpot.
Er zijn al dagen geweest dat ie 15 kW per uur deed...
De stroom-meter begint nog net niet te roken haha.
Groeten Arjan.
hobbymachine schreef:
Ge hebt daar een grote installatie en hopelijk ook een groot verbruik want binnenkort zetten ze de slimme meters en gaan we betalen voor de hoeveelheid stroom die we op het net bufferen.
.
11221 schreef:PELLETHANDEL.COM schreef:Ik heb 17,5 kW op het dak liggen sinds Januari dit jaar.
Hier in Duitsland wordt dit giga gesubsidieerd.
Ik verkoop al het stroom aan de energie-maatschappij.
Het stroom wat ik gebruik kost ca. 21 cent per kW.
Stroom wat de zonnepanelen opleveren krijg ik 33 cent per kW voor.
Dus dat is een leuke spaarpot.
Er zijn al dagen geweest dat ie 15 kW per uur deed...
De stroom-meter begint nog net niet te roken haha.
Groeten Arjan.
Dit is eigenlijk identiek als het systeem wat we hier binnenkort in Vlaanderen krijgen, namelijk:
Met de slimme meter gaan we betalen voor iedere kWh die we van het net halen, dus ook +/- 21 cent/kWh.
Voor de "geproduceerde" stroom, dus ook voor degene die je zelf verbruikt, krijg je tot 1 juli 33 cent/kWh.
speedy schreef:11221 schreef:
Dit is eigenlijk identiek als het systeem wat we hier binnenkort in Vlaanderen krijgen, namelijk:
Met de slimme meter gaan we betalen voor iedere kWh die we van het net halen, dus ook +/- 21 cent/kWh.
Voor de "geproduceerde" stroom, dus ook voor degene die je zelf verbruikt, krijg je tot 1 juli 33 cent/kWh.
Er staat hier nog helemaal niks vast wat er gaat gebeuren. 1 ding weten we, iets gaat er gebeuren maar wat? Hoe? En wanneer?
11221 schreef:speedy schreef:
Er staat hier nog helemaal niks vast wat er gaat gebeuren. 1 ding weten we, iets gaat er gebeuren maar wat? Hoe? En wanneer?
Volgens infrax staat alles al vast:
Slimme meters vanaf 2014, en vanaf dan betalen voor hetgeen je van het net haalt, dus gelijkaardig aan Duits systeem.
Maak jezelf niks wijs.
Met de slimme meters kunnen ze bij teveel productie zelfs je omvormer smoren of afleggen. Dit is er door SMA en andere merken standaard in voorzien.
speedy schreef:Mijn panelen liggen van 6juni. Heb 6650wp liggen. Gaat nu goed vooruit maar nu moet je reserve maken voor de winter. Had gisteren 34kw. Zondag en maandag zullen beter zijn. Benieuw hoelang het gaat duren voor ze ons weer ergens terug gaan pakken met een of andere belasting en de slimme meters natuurlijk.
krusty schreef:En om verder te borduren op die slimme meters!
Ik vraag mij af of het mogelijk zou zijn , indien je plaats genoeg hebt op zolder , diverse batterijen te zetten .Overdag opladen en s'nachts gebruiken in je daluren, vb van 22 tot 6 u .( kan afgesteld worden met timer)
Om 22 u springt er een relais over van het gewone net naar je batterijen en om 6 u terug.
De vraag is hoeveel batterijen heb ik nodig.
Die batterijen zijn tegenwoordig al veel kleiner geworden en vergen bijna geen onderhoud voor dezelfde capaciteit, maar de prijs ???
Dus geen stroom op het net duwen maar gewoon een eilandinstallatie en overdag gebruik je stroom van het net!!