van Johnny Derveaux di feb 09, 2016 4:47 pm
hier ben ik nog eens met een andere offerte,
Zonnepaneelinstallatie Ecomundi, volledig met plaatsing en Omvormer,
totaal panelen 12 stuks panelen Eurener Full Black Type MonoCri Black aan 270Wp
totaal vermogen, 3,24 Kwp omvormer maar er staat geen merk op, netto jaaropbrengst 3.016 Kwh
dit is een offerte voor volledig op dag tarief te verbruiken, dus moeten we nog een andere meter laten zetten, voor enkel dagtarief.
en komt op 4642€ nergens zie ik keuring of zo staan en geen merk omvormer, van garantie zie ik ook niets !
2de offerte + plaatsing en gaat hier over dag en nacht tarief!
panelen zijn hetzelfde als hierboven maar dan 8 stuks
totaal vermogen 2,16 Kwp, netto jaaropbrengst 2.011 Kwh
komt op 3522€ ook hier geen merk omvormer!
dan nog een brief erbij over wat hij hier zo een beetje gesproken heeft,
er zijn dus twee keuzes:
1) Er wordt gekeken om enkel zoveel mogelijk het piekverbruik op te vangen. Deze hoeveelheid elektriciteit dient geproduceerd te worden in 5 dagen of anders gezegd we moeten in totaal 1955,8 kWh opwekken om de 1397kWh in piek te kunnen opvangen (dit betekent dat er ook 558,8kWh in dal zal geproduceerd worden). Deze 1955,8kWh:931kWh/kWp levert ons een vermogen van 2,1kWp op dat er nodig zou zijn. Dit komt overeen met 8 panelen van 270Wp (2,16kWp).
2) Ofwel wordt er gekeken om alle elektriciteit te vervangen. Dan dient er wel rekening gehouden te worden dat er dient overgegaan te worden naar een enkelvoudig tarief. Dan is er een vermogen nodig van 3,23kWp (3007kWh:931). Dit komt overeen met 12 panelen van 270Wp (3,24kWp).
Alles van vermogen dat tussen deze beide opties ligt zal minder gunstig zijn, gezien er dan dure elektriciteit gratis op het net zal geplaatst worden.
Zoals vermeld denk ik persoonlijk dat de tweede keuze de beste is, zeker gezien jullie in de toekomst verwachten nog meer gebruik te maken van de jacuzzi. Deze schaalgrootte is tevens wat er op een esthetische manier correct op het dak kan geplaatst worden.
piek hier is 1397Kwh, Dal hier is 1610Kwh, ja ik ben een echte ochtend mens hé, dus mijn verbruik ligt zeker hoger in de dal uren, ik kan niet langer slapen hoor! nu ja hij begon dan ook te meten en te reken om mijn panelen te leggen, om die 12 panelen te leggen ging hij de onderste rij over de dakgoot laten komen, toen ik zei je hebt toch plaats genoeg op het dak, en ik verwees naar mijn overbuur die heeft er 18 liggen ! ik zei als ik de goten eens wil uit kuisen of zo, dan keek hij eens naar de andere kant, kwam zeker niet vertrouwd over, bij mij toch, hebben de derde afgebeld en gaan bij de eerste blijven, nu je we zijn nog jong en ons verbruik ligt toch hoger in de dal uren, dus zal ik die nacht teller laten staan, en we kunnen de was dan in de week doen hé, dat komt goed, maar ik wilde het toch even melden.