Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van Gast vr 23 sep 2011 - 20:57

    wat?
    Hoi,
    We hebben het oog laten vallen op dit type RAVELLI R120 12KW,
    In de catalogus die we meekregen staat deze geprijsd nu op 2565-euro(6%btw. inc.)
    Deze is steeds een stukje goedkoper dan andere 12kw van zijn familie.
    De verkoper vertelde dat alle binnenwerk identiek tzelfde is als andere,enkel buitenkant,is simpelder gemaakt,zwart-grijs plaatstaalachtig.

    Voor mij persoonlijk hoeft het geen keramiek,of steen ,of kleur te zijn hoor.

    De prijs is zonder plaatsing....iemand idee hoeveel er daar nog kan bijkomen?....of iemand andere prijzen van deze zelfde kachel.

    Iemand ervaring met deze r120?

    mercikes voor de hulp alvast! afro
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van steven vr 23 sep 2011 - 22:45

    degelijke kachel, wel serieus vermogen.

    Hoeveel m³ wil je verwarmen?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van Gast za 24 sep 2011 - 9:05

    Heb het eens laten uitrekenen door jeanhup, kheb steeds mn afmetingen afgerond(voorbeeld 6m70cm werd 7 meter...enzo)
    Hij zei dat het 180m3 was. dus geen idee of deze goed ervoor is of niet.

    Het is een renovatie huis,voor dit type huis is het redelijk goed geisoleerd.
    we wonen op de "buiten"...kan zeer koud worden in de winter,in de zomer serieus warm.

    best een kwtje teveel dan te weinig zeker?,moest ik natuurlijk al wat goed zitten met een 10kw zou da voor mij zeker geen probleem zijn,want de 10kw's zijn een stuk goedkoper dan een 12kw.in gelijk welk merk ook.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van Gast za 24 sep 2011 - 9:10

    Ik ben al bezig met de voorbereiding...al ventilatie gestoken,zodat frisse,verse lucht naar binnen kan komen,dat was in het verleden ook een probleem,door mijn renovatie..alles "te" goed willen doen, was de living POT-DICHT.lol
    En blijkbaar volgens de schouwveger is mn schoorsteen goed...kbedoel, hij hangde er een blad a4 papier voor het gat in de living...en het papier wilde direkt naar binnen gezogen worden....de schouw trek nochtans zeeer goed hoor zegt hij...en hij twijfelt of de schouw wel vochtig is....dus kan dit zijn,dak GEEN van die buizen moet erin steken, en de schouw zelf gebruiken?zou schoone kost uitgespaard ook zijn.
    (gewoon RECHTE schouw direkt naar boven +-5a6 meter lang ofzo.

    IEMAND mag mij gerust een voorstel doen hoor,want wij kennen niet veel mensen,verdelers...
    om prijs te geven ,van geschikte modellen enzo, met plaatsing,prijs all in dus.

    THANKS cheers
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van steven za 24 sep 2011 - 11:08

    je hebt volgens mij genoeg met 10kw als het huis degelijk is geïsoleerd en het over 1 grote ruimte gaat.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van Gast za 24 sep 2011 - 11:29

    de ruimte vanuit de lucht gezien zou er zo uit zien=[img][/img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/856/benny1980.png/

    zie waar de schouw-schoorsteen is.daar zou een pelletkachel komen.
    degelijk geisoleerd...das te zien hoe je het bekijkt, een nieuwbouw zal waarschijlijk nog steeds iets beterder geisoleerd zijn,vanwege de meer mogelijkheden enzo...mijn huis staat ook los,enkel muur waar schouw tegen staat paalt aan bij de buren.
    plafonds zijn geisoleerd....dak...het zijn nog geen gewelven...wel superisolerend glas gestoken. (in de keuken nog niet,na de winter wel),het verschil met vroeger is wel enorm,kwa temperaturen,geluid...enzo.
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van Geert za 24 sep 2011 - 13:42

    wat die schouw betreft zou ik het zeker deze winter het zo proberen, hier een huis van 1936, ook gerenoveerd huis, schouw ligt binnenkant tegen een ander huis(rijwoning), schouw is 14m hoog, en vorige winter geen last gehad van condens ofzo, hopelijk blijft het zo want is zeker een smak geld uitgespaart.

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van steven za 24 sep 2011 - 14:03

    je zal zeker een temperatuursverschil voelen in de keuken.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van Gast za 24 sep 2011 - 16:34

    Das zeker waar steven,dat hebben we al altijd gevoeld...dat het in de keuken "ietsje anders aanvoelt,maar zeker niet minder aangenaam....doet soms deugd eens in de keuken te gaan,lol....fris pintje uit frigo halen,kopje koffie... Laughing

    het salon staat in het livinggedeelte....het kan soms erg warm zij,, als het buiten iets minder koud /vriesweer is. dan zetten we een deur efkes open van de gang ofzo...

    ik ga het idd een winter zonder schouwaanpassing proberen.hpelijk lukt het.normaal wel..hoop ik.

    Gesponsorde inhoud


    Ravelli R120 12kw,goed of niet goed? Empty Re: Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024 - 16:49