Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 42 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 40 gasten

alain, Aldo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik  Empty Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik

    Bericht van Gast do okt 20, 2011 8:41 pm

    Dag,

    Ik ben aan het informeren om een pellet kachel te kopen.

    Vind tot nu toe de MCZ Toba - Kama of Nasik de mooiste die ik gezien heb.

    Kachel zou zijn voor bijverwarming, niet per se hoofdverwarming, ruimte is 150 m3 ongeveer.

    Ben tot nu toe bij Goeyvaerts in Deurne geweest. Lijkt me een goede winkel, hebben het wel heel druk op dit moment, maar als je er bent geven ze terdege uitleg over alles. Iemand hier ervaring mee?

    Alvast bedankt voor de informatie.

    Frits
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik  Empty Re: Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik

    Bericht van boxke za okt 22, 2011 10:34 am

    Beste,

    heb zelf de MCZ Toba daar een jaar geleden gekocht. Deze mensen hebben het inderdaad zeer druk en bij mij was het tevergeefs wachten op vooraf gemaakte afspraken voor een bezoek ivm uit te voeren werkzaamheden. Een tweede opmerking is dat deze mensen stellen dat onderhoud absoluut overbodig is (niet alleen de verkopers, ook de installateur)- dit wordt hier op het forum en in de handleiding van de fabrikanten nochtans geregeld aangehaald als effectief nodig. Gezien de zaak al wel heel lang bestaat, meen ik wel dat je bij hen enige zekerheid hebt dat ze binnen enkele jaren nog bestaan en dat ze je nog wisselstukken kunnen verkopen als er al eens iets aan vervanging toe is.

    Ik geef je wel de raad mee: bekijk je toepassing zeer goed; Je stelt wel 'niet als hoofdverwarming' maar het heeft niet de gewenste besparing als de CV moet blijven opstaan als de kachel brandt, en dan is de MCZ toba snel te licht voor 150m³ (ik zou je dan een 12kW aanraden); Je moet rekenen dat de Toba maar bruikbaar is tot 6kW (de 2 hoogste standen maken veel lawaai).

    Gr,
    boxke
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik  Empty Re: Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik

    Bericht van steven za okt 22, 2011 11:32 am

    in de hoogte standen maken alle pelletkachels veel lawaai


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik  Empty Re: Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik

    Bericht van ss za okt 22, 2011 2:39 pm

    Steven schreef:in de hoogte standen maken alle pelletkachels veel lawaai

    Kleine correctie Steven, alle pelletkachels met ruimteventilator maken veel lawaai...
    Die zonder deze ventilator maken er heel wat minder!
    Groeten,
    ss
    pollydor
    pollydor
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 88
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-07-11

    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik  Empty Re: Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik

    Bericht van pollydor zo okt 23, 2011 4:53 pm

    heb sedert een maand een nieuwe MCZ Sagar en idd op de hoogste stand maakt de ventilator lawaai. Gewoon de controller op handbediend zetten
    en de ventilator op 1 of 2 streepjes zetten stoort héél wat minder. Mijn MCZ dient hier als bijverwarming in de keuken


    _________________
    MCZ Sagar - Aug 2011
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik  Empty Re: Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik

    Bericht van Gast zo okt 23, 2011 8:30 pm

    pollydor schreef:heb sedert een maand een nieuwe MCZ Sagar en idd op de hoogste stand maakt de ventilator lawaai. Gewoon de controller op handbediend zetten
    en de ventilator op 1 of 2 streepjes zetten stoort héél wat minder. Mijn MCZ dient hier als bijverwarming in de keuken

    je kan met de controller op automatisch ook de ventilater op een streepje laten draaien ,draaid hier zo en is nauwelijks hoorbaar ,moet ook niet hoger draaien is hier warm genoeg ,wat hij wel doet als het eens echt vriest en de kachel gaat al eens een tijdje op hoger vermogen draaien de de ventilater zich eventjes mee aanpast om de warmte weg te blazen maar dit is nog altijd niet storend
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik  Empty MCZ Nasik

    Bericht van Gast za sep 21, 2013 11:48 am

    Beste leden,
    iemand ervaring met de Nasik? Weet iemand het model in een toonzaal staan?

    Alvast bedankt.
    Vriendelijke groeten,
    GG

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik  Empty Re: Ervaringen met MCZ Toba - Kama - Nasik

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo jun 30, 2024 8:17 pm