Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 26 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    te hoog kw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    te hoog kw Empty te hoog kw

    Bericht van Gast vr okt 21, 2011 1:55 pm

    Hallo pelletfreaks,
    Ik ben een nieuwe gebruiker op het forum.
    Ik sta voor de aankoop van een pelletkachel en heb een vraag waar ik niet echt een duidelijk antwoord op vind.
    Ik heb een pelletkachel gevonden naar mijn (onze) smaak, dat was op zich al een hele klus want de meeste pelletkachels vind ik maar lelijke rechthoekige bakken, niet echt iets wat ik in het centrum van onze woonkamer wil zien staan.
    Alleen is de kachel meer kw dan we eigenlijk zouden nodig hebben.
    volgens mijn berekening is een kachel van 8kw geschikt voor ons maar onze selectie is er eentje van 12kw.
    Zijn er nadelen aan een te hoog rendement en is er een reden om deze niet aan te kopen?
    Onze favoriet is een palladio Svizzera.

    greetzz aan alle forum gebruikers en ik hoop op antwoord. Surprised

    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Philip vr okt 21, 2011 2:14 pm

    voordeel = deze kachel gaat steeds op laag of toch lager vermogen branden wat minder ventilator lawaai met zich meebrengt

    nadeel = als je kachel echt te zwaar is zal je je deuren moeten opengooien om de warmte door heel je huis te verspreiden (wat eigenlijk ook een voordeel kan zijn ) of je salon verandert in een sauna
    verder ikzelf heb de indruk als mijn kachel op eco (laagste vermogen) brand dat mijn ruitje potzwart word door een minder goede verbranding
    en ook je verbruik in eco zal hoger liggen dan met een kachel die minder kw geeft


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Gast vr okt 21, 2011 4:37 pm

    Je hebt beter een kachel met teveel KW dan met te weinig KW. Zoals Philip al schreef ga je bij een kachel met een te hoog aantal KW de ventilator niet zo hard horen en zou het kunnen zijn dat je een paar deuren moet openzetten omdat het anders te warm wordt. Een goed afgestelde kachel kan ook heel mooi draaien in Eco-stand. Of je kachelruitje zwart wordt hangt dikwijls ook af van welke pellets je stookt. Bij de ene pellet krijg je misschien sneller een zwarte ruit dan bij een andere pellet. Veel succes zou ik zeggen!!!
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van petrah vr okt 21, 2011 7:47 pm

    wij hebben een iris dus 8 kw , voldoet prima , wij zijn van het principe uitgegaan van liever voluit branden en mooie vlammen dan steeds op lage stand ( leek ons gezelliger ) nu voldoetde kachel prima en mag hier nog jaren branden , moest ik de aankoop overdoen , nu 4 jaar verder en pelletwijzer . kocht ik beslist op zijn minst een 11 kw , wij wilde de kachel naast onze cv gebruiken maar omdat de cv bijna niet meer gebruikt wordt dan liever een zwaardere uitvoering
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van bart b vr okt 21, 2011 9:01 pm

    Hey

    Enn kachel van 12kw is dit alleen op max stand

    Vb: op stand 1. Zal dat +/- 6 kw nog zijn

    Anonymous
    Gast
    Gast


    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Gast vr okt 21, 2011 9:35 pm

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Het heeft ons enorm geholpen bij onze beslissing!!!
    Ik post binnekort onze eerste ervaringen met de pelletkachel van onze keuze.
    Warme groeten aan alle forumgebruikers(deskundigen) en nog es bedankt om een leek als ik wijzer te maken.
    Chico
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Jef za okt 22, 2011 9:45 pm

    Persoonlijk zou ik nooit een te hoge KW kachel kopen.
    Wij hebben de iris plus en ik moet niet anders doen dan de kachel aan en uitmaken.
    Hangt ook allemaal een beetje van je isolatie af koelt het snel af mag ze wat hoger anders pfff
    Bezint eer ge begint kampvuur
    Tip koop je ze te hoog zorg dan voor een afstandsbediening tof


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Gast za okt 22, 2011 10:17 pm

    Mij is bij liefst drie leveranciers verteld om nooit een veel te zware pelletkachel te kopen. Reden: de kachel gaat veel te veel in een lager regime draaien, wat de efficiëntie en rendement van de kachel alleen maar vermindert.

    Pesno
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Gast zo okt 23, 2011 9:49 am

    Gisteren gaan kijken naar een pelletkachel bij Elite-Fire en ze raden ons een kachel aan van 8.5kw voor een ruimte van 60m2.
    verschillende modellen gezien en de prijs ging van 2000€ tot 2450€,we hadden ééntje gezien van het merk Flumenfire van 8.5kw aan de prijs van 2450€ z-btw,z-plaatsing(150€),buizen(100€)=2862 € alles in,is dat veel?
    Dan hadden we nog ééntje gezien van het merk Galileo (flexa)maar zonder opvangbak prijs 2220€ z-btw,heel mooi design maar z-opvangbak en twee glazen deurtjes,lijkt mij niet zo interressant?hoeveel keer moet je dat uitstofzuigen,de iris plus was ook ok koste 2190€ maar ook z-opvangbak en ik deed het deurtje open en er viel een stenen legbordje van het venster op de grond = gebroken Embarassed dus genoeg materie om over na te denken maar we zoeken verder....
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van petrah zo okt 23, 2011 11:14 am

    aan ons was ook sterk afgeraden om een te zware kachel te nemen , ze zeiden "liever voluit branden dan temperen " dat is ook de reden dat wij een 8 kw kachel hebben een iris , nu na 4 jaar gebruik is voor mij duidelijk dat wij toch liever een zeg maar 11 kw hadden gehad , dan maar de kachel soms uit zetten , of de haldeur open zetten , wat ik ook jammer vind is dat onze kachel geen as-lade heeft , nu moeten wij behalve het potje ook de asopvang naast dat potje steeds uitzuigen met een stofzuiger , het zijn zomaar wat dingen die ik nu anders zou doen .
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Jef ma okt 24, 2011 12:52 am

    Juke schreef: hoeveel keer moet je dat uitstofzuigen,de iris plus was ook ok koste 2190€ maar ook z-opvangbak en ik deed het deurtje open en er viel een stenen legbordje van het venster op de grond = gebroken Embarassed dus genoeg materie om over na te denken maar we zoeken verder....

    Nu ben ik toch nieuwsgierig waar er bij de iris een legsteentje(ik snap niet goed wat je daar mee bedoeld)aaan het venster zit?
    Wat de aslade betreft vroeger vond ik het ook jammer maar na er is goed over nagedacht te hebben ben ik tot het besluit gekomen dat wanneer je je kachel 2a3 keer per week een goei stofzuigerbeurd geeft je er wel zeker kan van zijn dat ze wel altijd goed proper is,stofvrij en dat dit alleen maar de goede werking hiervan kan te goed komen.
    We gaan hier wel ontopic.
    pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Gast ma dec 19, 2011 2:38 pm

    De kachel is nu al een paar weken geplaatst.
    Het vermoedelijk te hoog vermogen is werkelijk geen enkel probleem.
    Ik moet wel zeggen dat onze woning tamelijk oud is en niet optimaal geisoleerd.
    Ik vermoed dat in een nieuwbouwwoning deze kachel misschien wel teveel rendement zal hebben maar voor onze ruimte is het ideaal.
    De kachel brand lekker, van de ventilator of eventueel lawaai hebben we weinig hinder.
    Na de installatie is men nog eens langs geweest om de instellingen te optimaliseren (nadat we onze schoorsteen hebben laten reinigen).
    Over de gehele lijn zijn we zeer tervreden over onze kachel en de plaatsing.
    We hebben (vind ik persoonlijk) zeer goede condities gekregen bij elite fire en alle afspraken zijn perfect nagekomen.
    (en dit is geen sluikreclame!!)

    alweer een tevreden pelletgebruiker!! Smile


    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van petrah ma dec 19, 2011 8:09 pm

    blij dat je blij bent met je kachel en idd , iets meer kw is prima , ik wordt alleen een beetje jalours bij het stukje plaatsing , ik gun het je natuurlijk wel en het zou vanzelfsprekend zo moeten zijn maar dat was bij ons een totaal ander verhaal , mocht ik een ooit een andere kachel kopen zal ik daar zeker op letten , en een goede leverancier mag toch zeker wel vernoemd worden .

    Gesponsorde inhoud


    te hoog kw Empty Re: te hoog kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 1:41 am