alvast bedankt
stefan
Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
flair schreef:Dat is heel weinig 65 graden , die 130 is normaal. Ik denk trouwens dat mijn kachel uitvalt als de rookgastemperatuur onder de 80 graden word.
pelletburner schreef:wanneer ik (volgens parameters) de rookgastemp bekijk schommeld die rond de 190 a 195 ° , meet ik aan uitgang kachel met IR meter dan meet ik 110 a 117 ° , wat moet ik hier van denken ?
Steven schreef:Jl,
Op 65 graden gaat je kachel normaal gezien bijna in veiligheidsmodus. Dan denkt de kachel dat er geen vlaam meer is en zet zich uit.
Temp van afvoer is nu bij mij 120 graden. Is vrij normaal
pelletburner schreef:pellets en lucht op min gezet ( pellets op 8 en lucht op 20 bij mijn seven) en nu zegt sensor 123 a 125 gr terwijl ik 68 meet en gevoelsmatig klopt die 68 wel , ik denk dus dat mijn sensor verkeerde waarden
doorgeeft , zou dit kwaad kunnen ?
Steven schreef:dan zit je net boven de limiet waarop hij zich afzet. is op zich geen probleem mee.
jl schreef:Steven schreef:Jl,
Op 65 graden gaat je kachel normaal gezien bijna in veiligheidsmodus. Dan denkt de kachel dat er geen vlaam meer is en zet zich uit.
Temp van afvoer is nu bij mij 120 graden. Is vrij normaal
ja steven toch is het zo je mag altijd eens komen kijken ;-)))
mischien dat de kachel rekenng houd met die -2 op alle vermogens ,heb juist nog eens gekeken nu is het 67 graden ,
ik zeg wel bij koude temp als ik de vermogens naar 0 zet schommeld dit rond te 95 graden
flair schreef:jl schreef:
ja steven toch is het zo je mag altijd eens komen kijken ;-)))
mischien dat de kachel rekenng houd met die -2 op alle vermogens ,heb juist nog eens gekeken nu is het 67 graden ,
ik zeg wel bij koude temp als ik de vermogens naar 0 zet schommeld dit rond te 95 graden
is jouw kachel er 1 die zelf de schouwtrek meet en de kachel eraan aanpast ?