Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van stefke di okt 25, 2011 11:20 pm

    kan er iemand zeggen of dit normaal is voor een kamer temperatuur van 20c.volgens mijn kasje
    alvast bedankt
    stefan
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van steven wo okt 26, 2011 7:57 am

    normaal. De vlam is warmer dan 20 graden. die warmte moet ergens naar toe. Dat is dus via de afvoergassen.

    de temp van de afvoergassen van mijn pelletkachel bedraagt 128 °C voor het moment


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty rokgassen

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 11:01 am

    Hoi,

    Mijn inziens is die 135° nogal aan de hoge kant.
    Ik stook met een Piazzetta P962 en mijn uitlaatgassen zijn 110°.
    Mijn onderdruk zit rond de 67 a 70Pa. Wat zeker niet te laag is,normaal zit dit rond 60Pa.
    Maar zo blijft de kachel iets properder .
    Kun je die onderdruk niet verlagen zodat je meer warmte in je kachel houd en niet in je schouw.
    spring Roger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 1:09 pm

    volgens mijn kachel en ook de infraroodmeter gericht op de buizen zijn mijn rookgassen 65 graden
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van flair wo okt 26, 2011 2:51 pm

    Dat is heel weinig 65 graden , die 130 is normaal. Ik denk trouwens dat mijn kachel uitvalt als de rookgastemperatuur onder de 80 graden word.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 3:57 pm

    flair schreef:Dat is heel weinig 65 graden , die 130 is normaal. Ik denk trouwens dat mijn kachel uitvalt als de rookgastemperatuur onder de 80 graden word.

    alle vermogens staan nu op -2 mischien daarmee , ik kan van -3 tot + 3 gewoonlijk als het vriest overdag staat hij op 0 er mooi tussen en de rookgassen zijn dan iets van 95 graden op eco stand
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 7:55 pm

    wanneer ik (volgens parameters) de rookgastemp bekijk schommeld die rond de 190 a 195 ° , meet ik aan uitgang kachel met IR meter dan meet ik 110 a 117 ° , wat moet ik hier van denken ?
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van flair wo okt 26, 2011 9:28 pm

    pelletburner schreef:wanneer ik (volgens parameters) de rookgastemp bekijk schommeld die rond de 190 a 195 ° , meet ik aan uitgang kachel met IR meter dan meet ik 110 a 117 ° , wat moet ik hier van denken ?

    hangt ervan af in welke stand dat is hé , op vol vermogen kan je best wel temp. tot 200 graden hebben.
    Op eco daarentegen 190 graden zou niet helemaal juist zijn :-p
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van steven do okt 27, 2011 8:00 am

    Jl,

    Op 65 graden gaat je kachel normaal gezien bijna in veiligheidsmodus. Dan denkt de kachel dat er geen vlaam meer is en zet zich uit.

    Temp van afvoer is nu bij mij 120 graden. Is vrij normaal


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 8:05 am

    Steven schreef:Jl,

    Op 65 graden gaat je kachel normaal gezien bijna in veiligheidsmodus. Dan denkt de kachel dat er geen vlaam meer is en zet zich uit.

    Temp van afvoer is nu bij mij 120 graden. Is vrij normaal

    ja steven toch is het zo je mag altijd eens komen kijken ;-)))
    mischien dat de kachel rekenng houd met die -2 op alle vermogens ,heb juist nog eens gekeken nu is het 67 graden ,
    ik zeg wel bij koude temp als ik de vermogens naar 0 zet schommeld dit rond te 95 graden
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van steven do okt 27, 2011 8:07 am

    dan zit je net boven de limiet waarop hij zich afzet. is op zich geen probleem mee.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 8:54 am

    pellets en lucht op min gezet ( pellets op 8 en lucht op 20 bij mijn seven) en nu zegt sensor 123 a 125 gr terwijl ik 68 meet en gevoelsmatig klopt die 68 wel , ik denk dus dat mijn sensor verkeerde waarden
    doorgeeft , zou dit kwaad kunnen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 10:45 am

    De sensor meet midden in de rookgassenstroom en (bij mijn kachel tenminste) direct na de rookgasfan. Met de I.R.-meter meet je de buitenwandtemperatuur van de buis net buiten de kachel, dus nog een klein stukje verderop.
    Je meet dus twee verschillende dingen: rookgassen en buistemperatuur, vandaar je verschil, denk ik.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van ss do okt 27, 2011 10:48 am

    Op dergelijke sensoren zit zeker een ruime foutmarge, maar verschil tussen 65 en 130 is wel heel veel...
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van erwin do okt 27, 2011 9:29 pm

    pelletburner schreef:pellets en lucht op min gezet ( pellets op 8 en lucht op 20 bij mijn seven) en nu zegt sensor 123 a 125 gr terwijl ik 68 meet en gevoelsmatig klopt die 68 wel , ik denk dus dat mijn sensor verkeerde waarden
    doorgeeft , zou dit kwaad kunnen ?

    pelletburner, uw parameters staan verre van goed,
    pellets minimum is 15 normaal, en lucht 24,
    uw kachel staat nu in mini eco Smile

    kontroleer de sensortemperatuur eens smorgens bij een koude kachel, dan weet je dadelijk of er verschil opzit


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 9:40 pm

    Steven schreef:dan zit je net boven de limiet waarop hij zich afzet. is op zich geen probleem mee.

    daarstraks eens op -3 laten draaien rookgassen waren 55 graden ,ruimteventilater sloeg wel aan en uit met tussenposen van 5 min ongeveer waarschijnlijk omdat de gassen niet warm genoeg waren , maar kachel bleef branden

    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van flair do okt 27, 2011 9:51 pm

    jl schreef:
    Steven schreef:Jl,

    Op 65 graden gaat je kachel normaal gezien bijna in veiligheidsmodus. Dan denkt de kachel dat er geen vlaam meer is en zet zich uit.

    Temp van afvoer is nu bij mij 120 graden. Is vrij normaal

    ja steven toch is het zo je mag altijd eens komen kijken ;-)))
    mischien dat de kachel rekenng houd met die -2 op alle vermogens ,heb juist nog eens gekeken nu is het 67 graden ,
    ik zeg wel bij koude temp als ik de vermogens naar 0 zet schommeld dit rond te 95 graden

    is jouw kachel er 1 die zelf de schouwtrek meet en de kachel eraan aanpast ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 10:07 pm

    flair schreef:
    jl schreef:

    ja steven toch is het zo je mag altijd eens komen kijken ;-)))
    mischien dat de kachel rekenng houd met die -2 op alle vermogens ,heb juist nog eens gekeken nu is het 67 graden ,
    ik zeg wel bij koude temp als ik de vermogens naar 0 zet schommeld dit rond te 95 graden

    is jouw kachel er 1 die zelf de schouwtrek meet en de kachel eraan aanpast ?

    ja :-)

    Gesponsorde inhoud


    135gr geeft de kachel aan voor de schouw Empty Re: 135gr geeft de kachel aan voor de schouw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 8:10 pm