Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Soortgelijke onderwerpen
+8
Hans52
Uthrex
francky
pedro
pellbox
piet
Jef
steven
12 plaatsers
ervaringen met edilkamin tiny
Gast- Gast
- Bericht nummer 51
Re: ervaringen met edilkamin tiny
ah oké, misschien nog eventjes doorzoeken dan om een andere leverancier te vinden hier in de buurt
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 52
ik heb daar ook ooit offerte gevraagd en ze waren 1000 euro duurder voor de aanpassing van de schouw, levering en plaatsing van de pelletkachel
Tammeke001: de kachel kan langs 3 kanten blazen. Links,rechts en vooraan. Dus als je er 2/3 meter voor zit is zijkant mss oplossing?
Gast- Gast
- Bericht nummer 54
Is er hier een handleiding op het forum beschikbaar?
Ik zou graag nog weten waar de buis (afstand onderkant en afstand zijkant) zich bevind om de rook af te voeren...
Ik zou graag nog weten waar de buis (afstand onderkant en afstand zijkant) zich bevind om de rook af te voeren...
Gast- Gast
- Bericht nummer 55
@ rooseng
jouw verbruik is wel redelijk te noemen maar als je ze pas een week hebt kan je nog geen conclusie trekken, een pelletkachel bouwt zijn weerstand op en verbruik ligt altijd hoger in het begin,als je een nieuwe auto koopt ga je ook niet meteen 180 mee rijden toch )maar je zal zien dat het goed komt.
normaal vertelt een verkoper je dat ook bij een aankoop van die kachel.
heb er al meer dan 200 geplaatst en deze reactie of vraag komt vaak voor.
@tammeke heb een mooie te koop
mvg
jouw verbruik is wel redelijk te noemen maar als je ze pas een week hebt kan je nog geen conclusie trekken, een pelletkachel bouwt zijn weerstand op en verbruik ligt altijd hoger in het begin,als je een nieuwe auto koopt ga je ook niet meteen 180 mee rijden toch )maar je zal zien dat het goed komt.
normaal vertelt een verkoper je dat ook bij een aankoop van die kachel.
heb er al meer dan 200 geplaatst en deze reactie of vraag komt vaak voor.
@tammeke heb een mooie te koop
mvg
Gast- Gast
- Bericht nummer 56
Svensonsven,
het wordt op het forum zeer gewaardeerd als een handelaar zich bij de admin voorstelt als handelaar en zich conformeert aan de geldende regels!
het wordt op het forum zeer gewaardeerd als een handelaar zich bij de admin voorstelt als handelaar en zich conformeert aan de geldende regels!
pascie- Pellet
- Aantal berichten : 190
Registration date : 04-03-09
- Bericht nummer 57
Moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb, dat een kachel zijn weerstand moet opbouwen.
Wat zijn de richtprijzen van die edilkamin ? Vind deze ook heel mooi.
Wat zijn de richtprijzen van die edilkamin ? Vind deze ook heel mooi.
Gast- Gast
- Bericht nummer 58
Moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb, dat een kachel zijn weerstand moet opbouwen.
Is ook complete onzin, weer iemand die denk dat de rest van de wereld dommer is dan hijzelf en "geleerd" centjes komt kloppen.
Gast- Gast
- Bericht nummer 62
Kan er mij iemand helpen met onderstaande vraag (enkele posts terug), ik vind nergens een technische fiche die deze details geeft
Gast- Gast
- Bericht nummer 63
Tammeke001
Het center van het gat ligt bij de Tiny 10,4 cm van de zijkant en 13,6 cm van de onderkant.
Diameter is 80mm (8cm)
Dus : Gat begint op 6,4 cm van de zijkant tot 14,4 cm van de zijkant en 9,6 cm van de onderkant tot 17,6 cm van de onderkant.
Het is dus als je voor de kachel staat rechts onderaan.
Hopelijk duidelijk genoeg?
Het center van het gat ligt bij de Tiny 10,4 cm van de zijkant en 13,6 cm van de onderkant.
Diameter is 80mm (8cm)
Dus : Gat begint op 6,4 cm van de zijkant tot 14,4 cm van de zijkant en 9,6 cm van de onderkant tot 17,6 cm van de onderkant.
Het is dus als je voor de kachel staat rechts onderaan.
Hopelijk duidelijk genoeg?
Gast- Gast
- Bericht nummer 64
perfect, dank u wel! Ik zet mijn vriend aan het meten..
Gast- Gast
- Bericht nummer 65
Hey
En wat is het verschil tussen de Kelly en Tiny?
Kheb ook intresse verkopers laat gerust iets weten.
Kga ook naar Bouwbeurs Roeselaere en Batibouw.
Dus goeie prijzen welkom
Vriendelijke groeten
En wat is het verschil tussen de Kelly en Tiny?
Kheb ook intresse verkopers laat gerust iets weten.
Kga ook naar Bouwbeurs Roeselaere en Batibouw.
Dus goeie prijzen welkom
Vriendelijke groeten
Gast- Gast
- Bericht nummer 66
Tiny heeft leonardo sysyeem, kelly niet.
Kelly is volledig in staal en Tiny keramiek afwerking.
Alleen het uitzicht is anders en ik vond persoonlijk de Tiny mooier.
Tiny is iets duurder (ongeveer 350 euro)
Kelly is volledig in staal en Tiny keramiek afwerking.
Alleen het uitzicht is anders en ik vond persoonlijk de Tiny mooier.
Tiny is iets duurder (ongeveer 350 euro)
Gast- Gast
- Bericht nummer 67
merci
nu snap ik het.
heb gelezen en gehoord dat kera niks uitmaakt
thankx
nu snap ik het.
heb gelezen en gehoord dat kera niks uitmaakt
thankx
Gast- Gast
- Bericht nummer 68
Uiteindelijk zijn we niet gegaan voor de Tiny, dit had te maken met de praktische opzet van onze woonkamer.
Na enkele zaken te bespreken met de leverancier en een technische persoon te laten langskomen hebben we gekozen voor MCZ Philo, morgen komen ze plaatsen...
Na enkele zaken te bespreken met de leverancier en een technische persoon te laten langskomen hebben we gekozen voor MCZ Philo, morgen komen ze plaatsen...
Gast- Gast
- Bericht nummer 69
Wie heeft een edelkamin tiny 9kw?
Hoy Iedereen,
Wie heeft er een tiny edelkamin pelletkachel?
Eventueel voor en nadelen?
Vind dat de kachel veel roet produceert aan de uitlaatbuis en de ruit snel zwart is .
Kachel wordt gebruikt om een ruimte van 70vierkante meter te verwarmen,beetje krap vind ik persoonlijk voor de kachel om 22graden te verkrijgen.als hij begint aan 14 graden binnen dan is het pas na 3 uur 20graden en dan wordt het moeilijk.
thanks voor de eventuele respons
alain
Wie heeft er een tiny edelkamin pelletkachel?
Eventueel voor en nadelen?
Vind dat de kachel veel roet produceert aan de uitlaatbuis en de ruit snel zwart is .
Kachel wordt gebruikt om een ruimte van 70vierkante meter te verwarmen,beetje krap vind ik persoonlijk voor de kachel om 22graden te verkrijgen.als hij begint aan 14 graden binnen dan is het pas na 3 uur 20graden en dan wordt het moeilijk.
thanks voor de eventuele respons
alain
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32447
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 70
welke waarden krijg je in de setup menu, bij elk vermogen (4 getallen in de aard van volgende: 193 - 2.25 - 27 - 20.0)
vragen naar parameters hoeft echt niet in elke post, heb dat 6 keer gelezen en verwijdert,
zoals aangegeven door admin dick in je ander topic moet je parameters aanvragen in PM bij admin pedro, moeilijker is het niet..
vragen naar parameters hoeft echt niet in elke post, heb dat 6 keer gelezen en verwijdert,
zoals aangegeven door admin dick in je ander topic moet je parameters aanvragen in PM bij admin pedro, moeilijker is het niet..
Hoy Erwin,
Betreft de setup, hoe kan ik in die setup komen.
Betreft de parameters zal ik eens een bericht sturen naar Pedro,alsvast bedankt voor de nodige hulp.
Mvg
alain
Betreft de setup, hoe kan ik in die setup komen.
Betreft de parameters zal ik eens een bericht sturen naar Pedro,alsvast bedankt voor de nodige hulp.
Mvg
alain
erwin- Admin
- Bericht nummer 72
in setup gaan: menu toets even inhouden, als er een kode gevraagd word 13 of -13 ingeven,
dan verder kort op menu tot je 4 waarden zoals hoger beschreven ziet verschijnen, die waarden zou je moeten doorgeven per vermogen (15min branden in elk vermogen)
dan uit de setup door kort op 0/1 toets te drukken
dan verder kort op menu tot je 4 waarden zoals hoger beschreven ziet verschijnen, die waarden zou je moeten doorgeven per vermogen (15min branden in elk vermogen)
dan uit de setup door kort op 0/1 toets te drukken
Erwin,
Pedro heeft me de parameters door gestuurd waarvoor dank.
Ga eens een paar testen doen als het beter weer wordt daar de kachel nu redelijk marcheerd.
Het laatste probleem was dat de batterijen plat waren van de afstandsbediening en zo de kachel totaal niet meer reageerde na de opstartfase.Kan gebeuren natuurlijk.
Schouw komt niet echt boven de nok van het dak mss dat er daar ook een probleem zit maar volgens de verkoper was dat niet echt een probleem.Kachel heeft naar mijn mening veel roet en het glas wordt rap zwart.
De vlam van de kachel is rood en niet echt geel mss duidt dat op een lucht te kort?
De verkoper"mensen zijn behulpzaam' komt binnenkort nog eens langs om eventueel éen bijsturing van de kachel te geven.
alain
Pedro heeft me de parameters door gestuurd waarvoor dank.
Ga eens een paar testen doen als het beter weer wordt daar de kachel nu redelijk marcheerd.
Het laatste probleem was dat de batterijen plat waren van de afstandsbediening en zo de kachel totaal niet meer reageerde na de opstartfase.Kan gebeuren natuurlijk.
Schouw komt niet echt boven de nok van het dak mss dat er daar ook een probleem zit maar volgens de verkoper was dat niet echt een probleem.Kachel heeft naar mijn mening veel roet en het glas wordt rap zwart.
De vlam van de kachel is rood en niet echt geel mss duidt dat op een lucht te kort?
De verkoper"mensen zijn behulpzaam' komt binnenkort nog eens langs om eventueel éen bijsturing van de kachel te geven.
alain
erwin- Admin
- Bericht nummer 74
met die 4 waarden kun je min of meer de kachelwerking beoordelen, dus bij gelegenheid die eens melden hier.
de kachel word automatisch bijgeregeld door het leonardo systeem (pellettoevoer en trek), dit werkt goed mits de regelgrenzen ingesteld worden op de schouw, dit zou ik aan de verkoper overlaten owv garantie.
een zwarte ruit is een veelvoorkomend probleem bij dit soort kachels, ondiep en het korfje dicht bij de ruit, dat is hier nogal gemeld en daar zul je moeten mee leren leven, dit word natuurlijk niet altijd gezegd bij de aankoop.
de kachel word automatisch bijgeregeld door het leonardo systeem (pellettoevoer en trek), dit werkt goed mits de regelgrenzen ingesteld worden op de schouw, dit zou ik aan de verkoper overlaten owv garantie.
een zwarte ruit is een veelvoorkomend probleem bij dit soort kachels, ondiep en het korfje dicht bij de ruit, dat is hier nogal gemeld en daar zul je moeten mee leren leven, dit word natuurlijk niet altijd gezegd bij de aankoop.
Vuile ruit met een edelkamin Tiny
Hallo ik heb nu mijn kachel staan maar ik
Heb wel vuil ruiten ik heb een buis van 80 cm
In de schouw de kachel brand heel goed vin ik
Groetjes Fons
Heb wel vuil ruiten ik heb een buis van 80 cm
In de schouw de kachel brand heel goed vin ik
Groetjes Fons
erwin- Admin
- Bericht nummer 76
een zwarte ruit is een veelvoorkomend probleem bij dit soort kachels, ondiep en het korfje dicht bij de ruit, dat is hier nogal gemeld en daar is weinig aan te doen.
ik zou eens een paar soorten pellets testen om het verschil te zien..
ik zou eens een paar soorten pellets testen om het verschil te zien..