Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 40 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 40 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast vr nov 25, 2011 9:48 am

    Hallo

    Heeft iemand ervaring met deze kachel .
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van pellbox vr nov 25, 2011 9:52 am

    Technische gegevens
    Technisch vermogen MAX (kW): 9 KW
    Technisch vermogen MIN (kW): 2.4 KW
    Rendement (%): 89.2%
    Temp. Rookafvoer MIN: 110°
    Temp. Rookafvoer MAX: 170°
    Minimum trek schouw: 10PA
    Capaciteit voorraadtank: 26 liter
    Type brandstof: PELLETS 6MM-8MM
    Verbruik op min. per uur: 0.6KG
    Verbruik op max. per uur: 1.9 kg
    Autonomie op min: 49 h
    Autonomie op max: 14 h
    Verwarm volume (indicatief): 195 kubieke meter
    Diamater afvoer: 80 MM
    Electrisch verbruik gemiddeld: 35 W
    Electrisch verbruik opstart: 280 W
    Electrische spanning: 220-230V
    Gewicht: 120 KG



    Als het echt waar is, dan ligt het electriciteitsverbruik heel laag
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast do dec 15, 2011 2:48 pm

    Hallo "Gast",

    wij zijn momenteel ook aan het overwegen om een pelletkachel MCZ Philo aan te schaffen maar we twijfelen nog.

    Heeft U reeds ervaring met deze kachel? Heeft U ze aangkocht? Ik ben op internet aan het zoeken geweest naar reacties of meningen over deze kachel maar ik vind niets terug.

    Bedankt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 10:36 am

    Wij hebben enkele maanden geleden een MCZ Philo gekocht.

    Dit is onze eerste pelletkachel, en we zijn er zeer tevreden van !
    Neemt zeer weinig plaats in.


    Spijtig genoeg heb ik sinds begin deze maand regelmatig 2 foutmeldingen waardoor kachel steeds uitvalt, maar ik hoop dat de installateur dit snel kan komen oplossen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 11:57 am

    Hey

    Kheb besloten het word de Philo na een lange zoektocht,
    Batibouw voorwaarden 10% en extra korting 5% van MCZ vanaf 15 Febr. 2012
    en die kachel heeft alles wat moet hé
    Tips welkom!

    Groeten
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van steven vr feb 10, 2012 12:04 pm

    proficiat!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast wo maa 07, 2012 12:23 pm

    Vanaf morgen kan ik ook mijn MCZ Philo gebruiken, ik zal proberen mijn bevindingen hier te posten...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast wo maa 07, 2012 9:52 pm

    hij werkt prima, kan alleen maar zeggen dat ik er nog geen spijt van heb.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast do maa 08, 2012 4:03 pm

    Onze pelletkachel staat aan... Hebben alleen wat last van geur en ook wat "rookhinder" maar blijkbaar is dit normaal bij het eerste gebruik...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 10, 2012 2:08 pm

    normaal moet wat inbranden maar rook?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 10, 2012 8:36 pm

    hey
    is normaal met een nieuwe kachel met rookhinder bedoel je waarschijnlijk reukhinder een soort blauwe walm is huis ,dit is van het vet aan de binnenkant van de kachel die verbrand

    oswald
    oswald
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 14
    Registration date : 06-12-11

    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty MCZ philo

    Bericht van oswald vr nov 09, 2012 1:08 pm

    ik heb nu 2 weken deze pelletkachel en ben er blij mee, maar ik vraag me af hoe je het rendement kan zien van deze kachel, hoeveel verbrand je gemiddeld per dag, natuurlijk hangt dit af van de ruimte die je moet verwarmen en van de buitentemperatuur, ook de pellets hebben veel verschil, ik heb ze nu gekocht aan 4,22 euro per 15kg voor pellets van 5,4kwh/kg, is dit een goeie prijs ?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van pedro vr nov 09, 2012 1:33 pm

    Hallo Oswald,

    je gemiddelde verbruik staat normaal gezien in de handleiding/informatiebrochure,zo heb je ongeveer een idee.Wil je het exact weten?Ja,dan kan je beginnen afwegen en dergelijke flower . Wat betreft de prijs van uw pellets,m.i is dit duur.welk merk is het?Ik geef persoonlijk nooit meer dan €3,50 per zak.Alles meer dan 4€ is voor mij slecht

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    oswald
    oswald
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 14
    Registration date : 06-12-11

    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van oswald vr nov 09, 2012 4:30 pm

    het merk is woodox bij den brico en ja oke maar ik heb ze ook wel voor minder dan 4 euro gevonden maar dan voor een minimum van 1000kg (66 zakken) geleverd, ik weet nu nog niet direkt waar ik dat kan stokeren want ze moeten uiteraard droog blijven, ik heb ze hier ook in de buurt in een tuincenter buiten zien staan maar dat vind ik dan wel te vochtig en pedro hoeveel kwh/kg hebben die van jou ?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van pedro vr nov 09, 2012 5:23 pm

    Mijn pellets hebn 5,1Kwh/kg


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast za dec 29, 2012 5:52 pm

    Zijn de ervaringen met de PHILO nog steeds positief?
    Ik overweeg namelijk ook eentje te kopen...

    Mvg,
    Julie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast za dec 29, 2012 9:01 pm

    Ik heb de philo nu een paar maanden, heb een keer een storing gehad die ik zelf heb kunnen oplossen,van de kanalisatie had ik ietsje meer van verwacht, is eigenlijk voor de kou een beetje te breken,maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de ruimte is die je hiermee wilt gaan verwarmen, een slaapkamer bv zal geen probleem hiermee zijn,verder ben ik wel tevreden met deze kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Nieuw met Philo

    Bericht van Gast zo nov 03, 2013 9:54 am

    Hoi
    Ik heb pas een philo gekocht
    Ik heb een living in de vorm van een L 1
    7x4 en 7,5x 4 en nog een keuken van 2x3
    Tot nu toe gaat hij zeer goed
    Het is juist wachten tot het echt goed vriest maar op basis wat ik nu zie gaat het wel lukken

    De kachel zelf is ook een aanrader. Neemt weinig plaats in, zeer gemakkelijk te bedienen en vullen, poetsen en as verwijderen duurt maar 5 min. En qua design ook de max

    Enigste nadeel tot nu toe : als ze aan is en ik wil ze uit zetten om ze te poetsen, de verkoper zei na 10' dat ze uit is kan je ze stofzuigen maar hij zei er niet bij dat het minstens een halfuuur duurt voor dat hij echt uit is nadat je hem uitgeschakeld hebt
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van pedro zo nov 03, 2013 10:03 am

    Carlovdw,ergens een tijd gaan opplakken is natuurlijk altijd gevaarlijk. .... 10min nadat ze volledig uit is lijkt me wel een beetje krap,
    de assen blijven nog een tijdje warm en je zou de eerste niet zijn bij wie de stofzuiger in de fik schiet kampvuur .
    Als je natuurlijk gaat rekenen vanaf het ogenblik dat je uw kachel uitzet tot op het ogenblik dat je hem effectief kan stofzuigen,dan zal er idd een Halfuurtje tot 3kwartier over gaan.....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 25, 2013 11:13 am

    Carlovdw, uw plaatsbeschrijving lijkt zeer goed op de onze...
    Wij hebben een living + bijruimte + keuken in een L-vorm en de kachel heeft hier geen problemen mee.
    We gaan nu onze 3de winter in met deze pelletkachel en nog geen klachten gehad, eind vorige winter wel paar keer uitgevallen, maar dat was omdat hij aan zijn onderhoud toe was...

    Het enige wat je wel hebt in een plaats zoals de onze, is dat de living warmer is dan de keuken... maar dat is perfect normaal omdat onze kachel dan ook in de living staat en de keuken maar als 'laatste' verward wordt.

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen MCZ PHILO pelletkachel Empty Re: ervaringen MCZ PHILO pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 2:06 am