[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
daar deze topic gesloten was kan ik daar niet verder op posten.
sedert de rookontwikkeling heeft de kachel goed gewerkt zonder problemen,maar deze week heb ik waarschijnlijk (bijna 100% zeker)de oorzaak ontdekt.
de eigenaars (famillie) waren deze week enkele dagen op verlof en moest ik de kachel enkele uren laten branden om de koude in huis te vrijwaren en de planten te verzorgen.
tot mijn verbazing ontdekte ik de eerste dag dat ze de kachel volledig met de on/af schakelaar hadden afgelegd ,twee dagen nadien viel mijnen frank.
ze zijn deze avond gearriveerd en ik heb de vraag gesteld hoe ze de kachel de laatste tijd s avonds uitschakelden,jawel met de on/of schakelaar.
zodoende was er bij het stilleggen geen afkoelingsfase en uitblazen van de branderpot .....die bewuste dag zal er zeker teveel as in de branderpot hebben gelegen plus nog een hoop nieuwe pellets zodat er onvoldoende doorstroming was .
ik moet er wel bijzeggen dat de kachel de laatste 3 maand manueel aan de kachel werdt bediend want de afstandsbediening heeft het laten steken ,met de afstandsbediening gebeurde de clainingsfase wel omdat de kachel steeds in stand/bij bleef ingeschakeld
ik meld dit hier zodat we er allen iets kunnen uit leren,de fout ligt niet altijd bij de kachel...........menselijke fouten mag je niet onderschatten
wat ik wel jammer vind is dat er hier veeeeel gevraagd word maar een keer het probleem is opgelost wordt er zelden of nooit uitleg gegeven wat de oorzaak was......is dit uit schaamte of wat els...ik weet het niet,
gr fleur