Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    edelkamin seven brand veel te hard

    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    edelkamin seven brand veel te hard Empty edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van stefke ma jan 09, 2012 5:23 pm

    hallo mensen daar ik zelf een piazzeta heb , en wil graag mijn buurman helpen met zijn kachel een beetje bij te regelen als ik weet hoe het moet
    daar het bij mijn kachel anders is.
    hij heefd een seven van edelkamin en ze brand veel te hard zodat ze na een paar uurtje al meteen 25 gr in huis is en de mensen waar ze gekocht is zijn helemaal niet bekwaam sorry als ik het zo moet zeggen ,ik noem geen namen
    dus kan er mij iemand uitleggen hoe ik hem het beste kan helpen ermee ?
    voor de pellettoevoer en of de rookgas ventielator te minderen want de pellets vliegen bijna uit zijn bakje zo waait de trek of hoe moet ik het zeggen er onder en de vlammen schieten omhoog en er liggen er veel in als hij nog maar op het laagste p1 de kachel laat branden
    als ik dan mijn kachel zie op p1 heb ik bijna geen pellets in de korf liggen
    kan er mij iemand helpen met de parameters,en goede raad ?????????
    de kachel staat nu op p1 en de cp op -3
    alvast bedankt stefan
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van Jef ma jan 09, 2012 7:56 pm

    Dan ga je in de installateurs parrameters moeten gaan en persoonlijk blijf ik daar liever af vooral als het om een nieuwe kachel gaat.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van erwin ma jan 09, 2012 8:05 pm

    stefke je buurman moet van de verkoper eisen dat de kachel goed afgesteld wordt, blijven aandringen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van Gast do jan 12, 2012 9:51 pm

    Hallo,
    ik zit met hetzelfde probleem, ik heb ook een Edilkamin Seven staan in de bijkeuken, en een Edilkamin Atena in de living.
    Bij deze temperaturen buiten krijg ik mijn kachels niet kleiner gezet. De Seven staat op 10 (= de kleinste stand), en de Atena staat op 5 (= de kleinste stand).
    Op 1 2 3 heb ik 25 à 26° binnen, en dan zijn we verplicht om de kachels uit te doen voor een paar uren.
    Ik heb al naar mijn installateur gebeld, maar die zei me dat dit normaal is. Dat is zo bij die kachels, maar dat kan toch niet ?

    ZOu er mij aub iemand willen helpen hiermee aub ? Wat kan ik hieraan doen ? Welke parameters kan ik wijzigen op de Seven, alsook op de Atena ?

    Bedankt alvast !
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van steven do jan 12, 2012 11:00 pm

    Tom1977,

    Heeft die verkoper ook gezegd dat je via de parameters de aanvoer van pellets kan verminderen en dus ook de warmte?


    Mvg,



    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van Gast vr jan 13, 2012 7:22 am

    Dag Steven,

    neen, met geen enkel woord over gesproken.
    hetgeen die technieker van de verkoper mij wel gezegd heeft is, als ge er zelf wilt aan prullen, moet ge op ons niet meer rekenen ! En als ge hun belt voor een vraagje over mogelijkheden om kachels bij te regelen (kleiner te zetten) zeggen ze dat da niet gaat, of dat da niet goed is voor de kachel, enz...
    Tegelijkertijd verbruikt de kachel nu eigenlijk evenveel als dat het echt koud is buiten, en da's toch niet normaal he !
    Voor hun kassa is dat natuurlijk wel interessanter, maar echt klantvriendelijk is dat toch niet in mijn ogen, of vergis ik mij ?
    Ik ben ondertussen al in het SETUP menu van mijn Atena geraakt, maar al die instellingsparamters, daar kan ik niet echt goed aan uit, zoveel instellingen die je kan doen !
    Ook op mijn Seven ben ik eens in het setupmenu geraakt, ook hier, veel mogelijke instellingen, maar geraak hier ook niet echt aan uit !


    Als er mij iemand zou kunnen zeggen wat de parameters van mijn Atena en Seven willen zeggen, welke ik kan/mag wijzigen, en waar ik best niet aan kom, ben ik toch al op weg om straks eens te proberen !

    Alvast bedankt voor de hulp !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van Gast vr jan 13, 2012 7:02 pm

    hallo,

    Sinds woensdag heb ik ook een seven , de parameters zijn ingesteld door de installateur.
    Hij heeft die parameters ter plaatse telefonisch doorgekregen van iemand van edelkamin zelf veronderstel ik .Parameters aangepast naargelang de lengte van mijn rookafvoerkanaal ( 3 bochten van 90 ° en 6 meter hoog )en het soort pellets ( 3 zakken badger bijgeleverd ).
    Ik vind in men handleiding niks terug ivm parameters ( installateursparameters ?? ).
    Ik heb nu 5 zakken pellets ( woodenergy ) gekocht om te testen , wat als ik de parameters moet veranderen voor een betere of andere verbranding ?

    Stefke ,

    Ik gebruik die P1 P2 P3 niet , ik gebruik de automatische temperatuurinstelling en ondervind dat hij zich dan aanpast naar de t° die ingesteld is en het in huis ook die t° blijft .
    Op P1 ( 3 KW ) P2 ( 5 KW ) P3 ( 7 KW ) blijft hij constant dit vermogen aanhouden denk ik ,en reageert hij niet op t° .

    mvg,

    Jurgen
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van steven vr jan 13, 2012 7:49 pm

    Joucha,

    jij werkt met de thermostaat, via P1 werk je via het vermogen.

    @Tom1977: als ze dat nog niet kunnen oplossen, dan zijn het onvakkundigen (proper gezegd deze keer heel kwaad )

    P1, P2 en P3 in de parameters verlagen. Dit wijzigt de snelheid waarmee de pellets in de brandkorf vallen.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    edelkamin seven brand veel te hard Empty bedankt voor de hulp van mijn buurman

    Bericht van stefke za jan 14, 2012 10:40 am

    hij is nu zeer tevreden over zijn kachel
    groetjes stefke
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van steven za jan 14, 2012 12:41 pm

    graag gedaan


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van Gast za jan 14, 2012 7:55 pm

    Parameters van het wormwiel wat verminderen en de zaak is opgelost.
    Allé, zo was het toch bij mij.
    Edelkamin Flexa

    Gesponsorde inhoud


    edelkamin seven brand veel te hard Empty Re: edelkamin seven brand veel te hard

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:30 pm