Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

braxx, polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
Fleur
steven
6 plaatsers

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Gast vr jan 20, 2012 11:52 pm

    Al bij de opstart 1 dec werkte de bediening van het kanaal niet goed, de plaatser van Molecule met buitengewone intresse in dames in de plaats van in kachels forceerde het maar t'lukte niet waarna hij de boel losschroefde en dan werkte het wel, zaakje weer vast geschroefd en voila - ik was zo blij die buiten te werken .... dat ik na z'n vertrek vaststelde ... het werkte niet! Weer losgeschroefd en zelf gezocht en gezocht en ... tevergeefs, ik vond het probleem niet!

    Een dag na levering molecule al gebeld met melding van probleem en donderdag was het dan zover, de man van de warme passie in dames werkt er niet meer en ik kreeg "de oude rot" die jaren terug de vorige kachel hier ook geplaatst had. En maar zoeken en speuren, kachel deels ontmanteld en maar zoeken en speuren, heel vreemd, vastgeschroefd werkte het kanaal niet, eens los wel, binnenkant mechanisme nagezien, de twee kanten vergeleken en geen idee wat het kon zijn tot het die man ineens opviel dat het schroef-gaatje in de kachel aan de ene kant precies niet gelijk zat. En jawel hoor, ik heb het dus weer, een kachel met een maakfout! Nu heeft die beste man mij de keuze gegeven, ofwel gat in kachel bijmaken ofwel plaatje inboren, in overleg optie twee gekozen en toch dik twee uur later bleken we op het goede spoort te zitten. Toch wel "straf" dat zo'n duur ding zo'n belachelijke constructiefout kan hebben! Eigenlijk ben ik niet geheel tevreden daarom, ik heb goede euro's betaald om nu een kachel te hebben die beschadigd werd estetisch om 'm te laten functioneren. Niet de fout van Molecule en niets dan lof voor de beste man die onvermurmbaar bleef zoeken en speuren en de geheel onlogische fout uiteindelijk nog vond én oploste ook. Alleen piept een klein stemmetje nu in mij dat een toestel met een maakfout eigenlijk een "soldeke" had moeten zijn ... tegelijk ben ik erg blij dat ie nu veilig werkt en het probleem onder de vulklep schuilgaat, dubio, normaal zijn zo'n fouten "koopjeshoek" ... Wat zouden jullie daarmee doen?

    PS ik had zelf gezegd bij aanvraag tussenkomst dat het niet dringend was gezien de kachel wel werkte dus daar hoeft niemand opmerkingen over te maken dat er anderhalve maand overging tot ze kwamen Wink


    Laatst aangepast door pietje sonshine precies op za jan 21, 2012 12:02 am; in totaal 1 keer bewerkt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van steven za jan 21, 2012 12:01 am

    ik zou een compensatie vragen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Gast za jan 21, 2012 12:04 am

    Da's wat mijn intuïtie ook zegt scratch
    Wat lijkt U redelijk dat ik zou mogen verwachten?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Fleur za jan 21, 2012 12:25 am

    als jou probleem proffessioneel is opgelost heb je eigenlijk geen recht op een bijkomende vergoeding vindt ik ,de installateur heeft de garantie uitgevoerd zoals het hoort wat hem ook wat euro s heeft gekost.dit is mijn gedacht en zou het daar bij laten ,later heeft u die man misschien nog eens nodig ....dus nu uitwringen zou ik zeker niet doen

    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Uthrex za jan 21, 2012 8:32 am

    Volgens mij had die kachel terug naar de fabrikant gemoeten. Ze was niet stuk (iets wat onder garantie op te lossen valt), er zit gewoon een constructiefoutje in. Daar kan noch u, noch Molecule iets aan doen. Inpakken en opsturen...

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Annejanne za jan 21, 2012 9:08 am

    Dat is ook mijn mening Uthrex. Dit valt toch onder de noemer "fabricagefout" en dus zou ik ook opteren voor een nieuwe kachel.Je hebt tenslotte toch betaald voor een mooie kachel zonder extra gaatje of plaatje....


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Philip za jan 21, 2012 9:25 am

    hola

    maar nu nog terug sturen met een extra gaatje ingeboord zal mijn gedacht ook niet lukken
    trouwens pietje verklaarde zelf dat hij akkoord was met gaatje boren of anders een plaatje erbij

    ik weet niet wat de fabricant hierover gaat zeggen want voor mij is en blijft het een lapmiddeloplossing

    deze kachel had in eerste instantie niet hersteld mogen worden maar zonder woorden gewoon retour afzender


    fleur
    deze man uitmelken vanwaar kom je nu weer met zo een uitspraak
    deze werkt voor molecule in onderaanneming en verliest hierdoor gewoon NIETS


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Fleur za jan 21, 2012 9:52 am

    philip
    mijn woorden niet te veel uitvergroten hè
    ik bedoelde dat je altijd verder komt met onderhandelen of er een zaak van te maken,zoals je zegt en waar pietje mee akkoord was is de fout opgelost in samenspraak met een mekanieker in onderaanneming.
    het was eigenlijk die mekanieker dan die in de fout is gegaan en de kachel terug had moeten sturen.
    als jou wagen een fabrieksfout vertoond,wie gaat die oplossen,ofwel de verdeler in kwestie of ook ergens in onderaanneming ,die gaat toch ook nooit terug naar het fabriek.
    we kennen hier toch zaken genoeg waar het anders is afgelopen met rechtszaken aan toe .


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Philip za jan 21, 2012 11:10 am

    gietfout aan lichaam van de kachel is retour afzender zeg ik

    gietfout aan een onderdeel dat aan het lichaam bevestigd word is vervangen voor mij
    de mechanieker zou mij eens een voorstel moeten doen van ik zal gaatboren dan ben je er vanaf.........





    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 9:00 am

    Feit is dat ik geen andere verwarming heb ik hij de kachel meteen wou opladen anders, dan zat ik weer als vanouds zonder verwarming want er was geen andere in voorraad ... Om hier nu terug zonder verwarming te zitten met hele jonge kinderen (kleintje van 18 maand), die situatie heb ik jaren gekend en wil ik echt niet naar terug, maar punt blijft dat het probleem functioneel wel opgelost is maar ik estetisch met een beschadigd product zit nu.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Uthrex ma jan 23, 2012 9:08 am

    Je begrijpt dat het nu te laat is om nog enige actie te ondernemen. Kan je is een foto posten van dat 'estetisch beschadigd product'? Dan kunnen we zien waar het eigenlijk over gaat. Misschien zit er wel een goede knutselaar in de buurt die het toch nog 'weg' werken


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 9:18 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Da's de correctie die ze uitgevoerd hebben, zoals je kan zien zit het voorgeboorde gat best wel flink van z'n plaats af. Als de fabrikant zo'n niet ingeboord plaatje zou kunnen bekomen en het hier terplaatse correct inboren zou het ook probleem netjes opgelost zijn.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Uthrex ma jan 23, 2012 9:29 am

    En waar ergens zit dat plaatje?


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 9:40 am

    Bediening kanalisatie - misschien ben ik een pietleut maar ik erger mij eraan Embarassed
    Op z'n minst frappant dat zo'n fout mogelijk is, het is niet een "tikkie" ernaast, de ingegoten schroefdraad zit dus een volle schroef naast waar ie moest zitten, het plaatje was correct!
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Uthrex ma jan 23, 2012 11:37 am

    Dat zit dus onder het vuldeksel? Waar niemand iets van ziet? Waar het eigenlijk niks met estethiek te maken heeft tenzij ge het vuldeksel altijd open laat staan?
    Begrijp me niet verkeerd, het zou niet mogen. Misschien kan je één of andere lasser ofzo dat plaatje laten bijwerken?


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 12:45 pm

    Deksel staat van mij wel open met de haak eronder, de afvoer zit nl in de weg van ons om deze helemaal open te zetten waardoor we het zo moeten oplossen en voor het gemak staat de haak er dus vrijwel permanent onder (ding die normaal bedoel is om de deur te openen is ideaal in ons geval voor dit doel), als ie stevig staat laat ik 'm gewoon zitten tot ik 'm nodig heb om deurtje te openen, zo vermijd ik meteen ook dat ie voetjes krijgt door mijn lieftallige jatratjes -UH- bedoel kindjes ... Wink

    Ik heb invoerder een mailtje gestuurd of ze misschien zo'n plaatje zouden kunnen bestellen zonder dat het ingeboord is met foto erbij zodat ze begrijpen waarom, wie weet ... Wink
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van ss ma jan 23, 2012 1:08 pm

    Sorry hoor Pietje sonshine precies, maar overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Je doet je naam wel heel veel eer aan in dit geval...
    Vriendelijke groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 4:06 pm

    tja, als jij zo'eentje aangeboden krijgt voor verkoop en je ziet dat "probleem", je hebt keuze tussen eentje zonder dat probleem en de mijne, ga je niet denken "daar is misschien meer aan"? Of ga je niet pogen de prijs te drukken met dat probleempje ...? Niet dat ik de mijne wil verkopen, maar dat is nu naast de kwestie. Ik heb met perfecte euro's betaald, verdient dat dan ook geen volmaakt product?


    Laatst aangepast door pietje sonshine precies op di jan 24, 2012 2:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt

    Gesponsorde inhoud


    Mijn funny blijkt een gietfout te hebben Empty Re: Mijn funny blijkt een gietfout te hebben

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 10:37 am