Een dag na levering molecule al gebeld met melding van probleem en donderdag was het dan zover, de man van de warme passie in dames werkt er niet meer en ik kreeg "de oude rot" die jaren terug de vorige kachel hier ook geplaatst had. En maar zoeken en speuren, kachel deels ontmanteld en maar zoeken en speuren, heel vreemd, vastgeschroefd werkte het kanaal niet, eens los wel, binnenkant mechanisme nagezien, de twee kanten vergeleken en geen idee wat het kon zijn tot het die man ineens opviel dat het schroef-gaatje in de kachel aan de ene kant precies niet gelijk zat. En jawel hoor, ik heb het dus weer, een kachel met een maakfout! Nu heeft die beste man mij de keuze gegeven, ofwel gat in kachel bijmaken ofwel plaatje inboren, in overleg optie twee gekozen en toch dik twee uur later bleken we op het goede spoort te zitten. Toch wel "straf" dat zo'n duur ding zo'n belachelijke constructiefout kan hebben! Eigenlijk ben ik niet geheel tevreden daarom, ik heb goede euro's betaald om nu een kachel te hebben die beschadigd werd estetisch om 'm te laten functioneren. Niet de fout van Molecule en niets dan lof voor de beste man die onvermurmbaar bleef zoeken en speuren en de geheel onlogische fout uiteindelijk nog vond én oploste ook. Alleen piept een klein stemmetje nu in mij dat een toestel met een maakfout eigenlijk een "soldeke" had moeten zijn ... tegelijk ben ik erg blij dat ie nu veilig werkt en het probleem onder de vulklep schuilgaat, dubio, normaal zijn zo'n fouten "koopjeshoek" ... Wat zouden jullie daarmee doen?
PS ik had zelf gezegd bij aanvraag tussenkomst dat het niet dringend was gezien de kachel wel werkte dus daar hoeft niemand opmerkingen over te maken dat er anderhalve maand overging tot ze kwamen
Laatst aangepast door pietje sonshine precies op za jan 21, 2012 12:02 am; in totaal 1 keer bewerkt