Hans52- Pellet
- Aantal berichten : 191
Leeftijd : 72
Registration date : 21-11-11
van Hans52 za feb 25, 2012 1:45 pm
Tweede zakje Granilux van de Makro in de kachel gedropt. Ten opzichte van de Premium Woodpellets merk ik toch een aantal verschillen. Om te beginnen heb ik de pellettoevoer toch redelijk wat moeten verminderen en het toerental van de extractiemotor moeten verhogen voor alle powerstanden anders kreeg ik toch wat koekvorming. Dit zou moeten resulteren in een minder verbruik voor dezelfde kamertemperatuur, en dat merk ik ook wel al na het eerste zakje. Nog eventjes afwachten natuurlijk want het zijn nu ook wel heel zachte temperaturen. Wat de asresten betreft is dat duidelijk meer dan de Premium Woodpellets in tegenstelling tot wat op de verpakking staat want dat zou minder moeten zijn, en die heeft ook eerder een grijsbruine kleur ipv donker bruine kleur. Na het bijstellen van de parameters merk ik ook nog minder aanslag op het ruitje. Conclusie... bij een juiste afstelling van de parameters voor beide pelletsoorten komen deze nagenoeg overeen waarbij de Granilux toch op de eerste plaats komt wegens het vermoedelijke minder verbruik, maar of ik er meer dan 4€ zou voor betalen per zak van 15kg dat denk ik niet, zoveel beter zijn ze nu ook weer niet. Ik heb ze nu wel aan dezelfde prijs 2.92€ per zak van 15Kg dus in dat geval is dat wel goed meegenomen. Zullen zien of onze conclusie klopt als we eens een 10 tal zakjes hebben opgestookt.
Vriendelijke groeten
Hans
ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)