Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+13
krusty
niel
nikkel
jo.deceuster
pedro
peter van den Branden
ss
erwin
knoepken
Block
kempenaar
Geert
steven
17 plaatsers

    Ervaringen granilux pellets


    peter van den Branden
    verkoper


    Aantal berichten : 158
    Registration date : 29-01-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van peter van den Branden vr jan 14, 2011 6:59 pm

    thanks
    mijn bedoeling was ook niet om iedereen bang te maken of zo
    ook geen reclame voor die of die pellets
    ook geen harde woorden of onrust stoken

    was gewoon om te vertellen dat je moet oppassen met klinkervorming
    en als sommige mensen dan zeggen dat ik truut vertel het zij zo
    en inderdaad ik heb nog nooit een gietijzeren bakje zien smeulen wel pellets
    Wij hebben ondertussen (op 5jaar)+-650 kachels staan dus ik weet waarover ik praat (soms toch :-) :-)
    mvg
    peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 7:23 pm

    peter van den Branden schreef:thanks
    mijn bedoeling was ook niet om iedereen bang te maken of zo
    ook geen reclame voor die of die pellets
    ook geen harde woorden of onrust stoken

    was gewoon om te vertellen dat je moet oppassen met klinkervorming
    en als sommige mensen dan zeggen dat ik truut vertel het zij zo
    en inderdaad ik heb nog nooit een gietijzeren bakje zien smeulen wel pellets
    Wij hebben ondertussen (op 5jaar)+-650 kachels staan dus ik weet waarover ik praat (soms toch :-) :-)
    mvg
    peter

    Bij deze laat ik Granilux voor wat het is en ga de volgende pellets eens onder de testbank leggen.
    Als een mens maar bezig is hé.
    Mvg Meeki
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32127
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin vr jan 14, 2011 7:26 pm

    dus granilux slecht


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 7:27 pm

    erwin123 schreef:dus granilux slecht

    slecht X 1000 althans toch voor mij
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32127
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin vr jan 14, 2011 7:28 pm

    vraag me af hoe ze dat fikken

    een luxemburgse hoofdzetel
    pellets van polen
    dinnr van german pellets erop zot


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 7:32 pm

    erwin123 schreef:vraag me af hoe ze dat fikken

    een luxemburgse hoofdzetel
    pellets van polen
    dinnr van german pellets erop zot

    Och kijk je niet blind op dat DIN-nummer maatje het is niet zo moeilijk dit te gebruiken in verschillende bedrijven zolang de eigenaar(s) dezelfde is(zijn) hé.
    Ik denk dat het zo iets zal zijn en je weet duitse perfectie is moeilijk te kopieren.
    Viva german pallets (tot nu toe toch ;-))
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32127
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin vr jan 14, 2011 7:50 pm

    meeki001 schreef:
    erwin123 schreef:vraag me af hoe ze dat fikken

    een luxemburgse hoofdzetel
    pellets van polen
    dinnr van german pellets erop zot

    Och kijk je niet blind op dat DIN-nummer maatje het is niet zo moeilijk dit te gebruiken in verschillende bedrijven zolang de eigenaar(s) dezelfde is(zijn) hé.
    Ik denk dat het zo iets zal zijn en je weet duitse perfectie is moeilijk te kopieren.
    Viva german pallets (tot nu toe toch ;-))

    juist de dintest doen we wel zelf
    cheers


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 8:19 pm

    juist de dintest doen we wel zelf
    cheers [/quote]


    Hahahahah das een goei maatje maar dat doen we idd zelf wel.
    cheers
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van ss za jan 15, 2011 1:21 pm

    peter van den Branden schreef:beste ss
    de pellets smeulen niet uw bakje van gietijzer

    Ja, dat klinkt beter, maar geef toe, je bent misschien een goeie verkoper maar je rentree was toch wat minder geslaagd en je eigen tegenspreken lag niet echt lekker, maar soit, iemand met ervaring op het forum is altijd een aanwinst, dus alsnog Welkom.
    Vriendelijke Groeten,
    s
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Geert za jan 15, 2011 1:42 pm

    heb altijd german-pellets gebrand en was er altijd tevreden over, tot ik in november granilux kon kopen aan 3,9, dit waren zakken met groene bedrukking, was er ook tevreden van ze waren zelfs beter dan de germans, in december waren mijn 15 zakken erdoor en wilden deze terug gaan kopen, maar plots waren het andere zakken en de pellets zagen er ook anders uit iets bleker, korter en veel meer stof, maar de verkoper zij natuurlijk dat het dezelfde waren maar enkel een andere bedrukking nu op de zak, maar ik vertrouwde het niet en kocht maar 3 zakken, na deze 3 zakken gebrand te hebben kwam ik tot de conclusie, dit waren zeker niet dezelfde als ik tervoren had, waren ronduit slecht, ben dan nu maar terug overgeschakeld naar de germans en blijf nu ook maar met deze branden,

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van peter van den Branden za jan 15, 2011 1:47 pm

    GERMAN PELLETS IS EEN GOEDE KEUZE
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van ss za jan 15, 2011 2:20 pm

    peter van den Branden schreef:GERMAN PELLETS IS EEN GOEDE KEUZE

    Het is niet de eerste keer dat ik erover val, maar die DIN-codering is een "klucht". Granilux krijgt hier de laatste tijd, terecht blijkbaar want er zijn meerdere klachten, de naam van rommel en pellets met hetzelfde nummer "German" blijken door iedereen, dus zelfs door de handelaars zelf, als uitstekend bevonden! Ik vrees dat de geloofwaardigheid van dat keuringsmechanisme volledig op losse schroeven staat en stillekesaan in vrije val gaat verzeilen!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 7:24 pm

    ss schreef:
    peter van den Branden schreef:GERMAN PELLETS IS EEN GOEDE KEUZE

    Het is niet de eerste keer dat ik erover val, maar die DIN-codering is een "klucht". Granilux krijgt hier de laatste tijd, terecht blijkbaar want er zijn meerdere klachten, de naam van rommel en pellets met hetzelfde nummer "German" blijken door iedereen, dus zelfs door de handelaars zelf, als uitstekend bevonden! Ik vrees dat de geloofwaardigheid van dat keuringsmechanisme volledig op losse schroeven staat en stillekesaan in vrije val gaat verzeilen!
    Groeten,
    ss

    SS daar sluit ik mij bij aan. Kijk u niet zot op die DIN of DIN plus nummers. Het blijkt zo iets te zijn als vroeger met die ISO normen. Je kon ze allemaal kopen aan enorme lage prijzen en je kreeg de sticker erbij om voor het venster te hangen terwijl er nooit controle op is geweest.
    Tja verkopen moeten ze hé, dus ligt aan jezelf te testen wat goed bevonden wordt en je daar bij te houden.
    Mvg Meeki
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32127
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin za jan 15, 2011 9:22 pm

    meeki001 schreef:
    ss schreef:

    Het is niet de eerste keer dat ik erover val, maar die DIN-codering is een "klucht". Granilux krijgt hier de laatste tijd, terecht blijkbaar want er zijn meerdere klachten, de naam van rommel en pellets met hetzelfde nummer "German" blijken door iedereen, dus zelfs door de handelaars zelf, als uitstekend bevonden! Ik vrees dat de geloofwaardigheid van dat keuringsmechanisme volledig op losse schroeven staat en stillekesaan in vrije val gaat verzeilen!
    Groeten,
    ss

    SS daar sluit ik mij bij aan. Kijk u niet zot op die DIN of DIN plus nummers. Het blijkt zo iets te zijn als vroeger met die ISO normen. Je kon ze allemaal kopen aan enorme lage prijzen en je kreeg de sticker erbij om voor het venster te hangen terwijl er nooit controle op is geweest.
    Tja verkopen moeten ze hé, dus ligt aan jezelf te testen wat goed bevonden wordt en je daar bij te houden.
    Mvg Meeki

    din+ zou nog ietwat veiligheid moeten geven, daar komen "normaal" kontroles en dat kost 3-4000 euro per jaar

    maar de gewone DIN is larie en apekool,
    als ik bij Aveve een zak german pellets haal,
    en daarvan een staal binnengeef ter kontrole voor de aanvraag van een dinnr,
    dan kan ik deze pellets in zakken steken met "erwin pellets" erop met mijn DINnr Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast za jan 15, 2011 10:39 pm

    effe doorgeven ter duidelijkheid dat garnilux NIET bij german pellets is gemaakt maar bij een franse pellets producent die nog duurdere pelles verkoopt dan garnilux , heb juist een volle vracht rechtstreeks binnen gekregen ...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32127
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin za jan 15, 2011 10:56 pm

    dirk33 schreef:effe doorgeven ter duidelijkheid dat garnilux NIET bij german pellets is gemaakt maar bij een franse pellets producent die nog duurdere pelles verkoopt dan garnilux , heb juist een volle vracht rechtstreeks binnen gekregen ...

    dirk33 vraag dan eens aan je franse producent naar de oorzaak van die vele stof in de zakken

    en ook waarom er din+ 7A030 op zijn zakken staat
    deze is van German Pellets affraid


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van peter van den Branden zo jan 16, 2011 11:18 am

    dirk33
    kan (of durf) je zeggen wie die franse firma is???
    en zou die dan ook in polen kopen!!!!;-) :-)
    daarom dat granilux zo duur is (aankoop groothandel +-220 euro/ton)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van steven zo jan 16, 2011 11:55 am

    in frankrijk zijn er er verschillende producenten van pellels. het hoeft geen import te zijn


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van peter van den Branden zo jan 16, 2011 1:04 pm

    ¨Ja maar hoe kan je een din+ nummer hebben als je pellets uit frankrijk

    en andere uit polen laat komen ,en waarschijnlijk op nog andere plaatsen koopt of produceert

    dit zijn toch niet dezelfde pellets !!!!!! (samenstelling, hardheid , schors bij of niet!!!
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Geert zo jan 16, 2011 2:31 pm

    en hoe komt het dan dirk33 dat ze nu niet goed meer zijn, en dat het nu volledige andere zijn dan een paar maanden geleden, andere bedrukking op de zakken, kleine stukjes pellets, bleker en veel meer stof in de zakken en geven duidelijk minder warmte dan vroeger, de goei hadden ook de afbeelding op dezakken zoals de uwe maar nu niet meer
    http://img717.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img717/7961/dsc00082yy.jpg


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32127
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin zo jan 16, 2011 3:29 pm

    Geert schreef:en hoe komt het dan dirk33 dat ze nu niet goed meer zijn, en dat het nu volledige andere zijn dan een paar maanden geleden, andere bedrukking op de zakken, kleine stukjes pellets, bleker en veel meer stof in de zakken en geven duidelijk minder warmte dan vroeger, de goei hadden ook de afbeelding op dezakken zoals de uwe maar nu niet meer
    http://img717.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img717/7961/dsc00082yy.jpg

    zijn dat geen pellets voor in de paardestal die blanco zakken,
    granilux verkoopt deze ook
    http://www.granilux.eu/



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32127
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van erwin zo jan 16, 2011 3:36 pm

    als je goed kijkt op de foto dan heb ik een vermoeden dat dit geen originele granilux pellets zijn,

    de vermelding DIN+ erop heeft zeker geen waarde, want dit moet de officiele din+ zegel zijn!!!!

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Dsc00082yy

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Granilux2

    geert kan je een duidelijke foto van de bedrukking plaatsen?





    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast zo jan 16, 2011 5:16 pm

    erwin123 schreef:
    Geert schreef:en hoe komt het dan dirk33 dat ze nu niet goed meer zijn, en dat het nu volledige andere zijn dan een paar maanden geleden, andere bedrukking op de zakken, kleine stukjes pellets, bleker en veel meer stof in de zakken en geven duidelijk minder warmte dan vroeger, de goei hadden ook de afbeelding op dezakken zoals de uwe maar nu niet meer
    http://img717.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img717/7961/dsc00082yy.jpg

    zijn dat geen pellets voor in de paardestal die blanco zakken,
    granilux verkoopt deze ook
    http://www.granilux.eu/


    Ik zit zo te denken " da zou de clou zijn, kheb hier paardenkorrels zitten verbranden"
    Als het zo is, aub niet verder vertellen hé.
    ;-) Mvg Meeki
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Geert zo jan 16, 2011 6:08 pm

    erwin123 schreef:
    Geert schreef:en hoe komt het dan dirk33 dat ze nu niet goed meer zijn, en dat het nu volledige andere zijn dan een paar maanden geleden, andere bedrukking op de zakken, kleine stukjes pellets, bleker en veel meer stof in de zakken en geven duidelijk minder warmte dan vroeger, de goei hadden ook de afbeelding op dezakken zoals de uwe maar nu niet meer
    http://img717.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img717/7961/dsc00082yy.jpg

    zijn dat geen pellets voor in de paardestal die blanco zakken,
    granilux verkoopt deze ook
    http://www.granilux.eu/


    die zakken die ge op hunne site heb ik gehad was er heel tevreden over, ma wa ze nu hebben dikke brol


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Geert zo jan 16, 2011 6:13 pm

    hoe kan ik hier een foto plaatsen Embarassed


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gast zo jan 16, 2011 6:14 pm

    Geert schreef:hoe kan ik hier een foto plaatsen Embarassed

    Had je net gedaan enkel had je de url tegen een woord dat voor het protocol http staat geplaatst daarmee dat het niet werkte

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen granilux pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen granilux pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo sep 29, 2024 1:20 am