Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 45 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 44 gasten

Antonius


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
ss
Uthrex
nick1
steven
8 plaatsers

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen


    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast do jan 26, 2012 6:23 pm

    Steven,

    Ik kan niet weten hoe goed of slecht hun communicatie verloopt.
    Het bijzonderste is nu dat het probleem opgelost geraakt.
    Het ziet er redelijk positief uit.

    Ik laat jullie iets weten wanneer het in orde is.
    Normaal gezien zou dit volgende week moeten zijn.

    Bedankt voor jullie steun.

    mvg

    Karel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van steven do jan 26, 2012 7:00 pm

    SUPER. Per Sempre houdt zijn woord


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast do jan 26, 2012 7:24 pm

    @dicktwist

    Ik heb gevraagd om gebruik te maken van die inox buizen met dichtingen.
    Deze worden volgende week dinsdag geinstalleerd.

    Moet enkel materiaal betalen en plaatsing niet.( tegemoedkoming van de installateur)

    Afwachten nu hé

    Thx.

    Kris 42
    Kris 42
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Registration date : 21-01-12

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Kris 42 zo jan 29, 2012 11:58 am

    @SS, ik heb in mijn eerste reactie gemeld dat hij eerst met de invoerder moest praten, mss nog is terug lezen.
    Wat mijn negatieve reactie zou betreffen, als ik iets van dergelijke omvang koop dat niet werkt dan verwacht ik oplossingen,of dit nu een pelletkachel is van 4000 euro of een machine van 2.000.000 (en ja die koop ik ook voor het bedrijf waar ik werk). Het kan toch niet zo moeilijk zijn dat er iemand deze gebruiker helpt. Is het niet de leverancier, dan is het invoerder. Op zijn minst moet deze laatste U helpen dit probleem op te lossen. Het kan toch niet zijn dat ze u letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan. Naar wat ik lees heeft de OP toch al meer dan voldoende pogingen ondernomen om dit opgelost te krijgen. Is het niet erg dat Steven moet tussen komen om dit opgelost te krijgen?
    Ik ga er van uit dat, indien jij een probleem hebt met je wagen ook verwacht dat dit opgelost geraakt zonder dat een testaankoop of iemand anders moet tussenkomen.
    Ikzelf heb geen probleem om iets meer te betalen om een goede service te krijgen.
    Dit is absoluut geen service, maar ja,dat is mijn menig.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss zo jan 29, 2012 12:07 pm

    @Kris, ik hou niet van off topic te gaan, ik heb respect voor je mening, keur ze daarom niet goed. Voor mij discussie gesloten.
    Vriendelijke groet,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast zo jan 29, 2012 12:18 pm

    hallo,
    ik weet nog steeds niet welk merk aanschaffen.
    mijn voorkeur gaat naar piazetta mp973 omdat deze te kanaliseren zijn.een 2de optie zou rika topo zijn.
    zijn er mensen die hier slechte ervaringen mee hebben, ook goede ervaringen zijn welkom.
    thx
    rikkie
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss zo jan 29, 2012 12:31 pm

    Tjah Rikkie, ik raad je aan de zoekfunctie te gebruiken, je zit in het verkeerde topic, gaat hier over afstrandsbedieningen en misschien gaan zodoende weinig mensen reageren! Er zijn tal van topics voor mensen die twijfelen, kijk hier bijvoorbeeld:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast di jan 31, 2012 9:00 pm

    Per sempre heeft mij vorige week dinsdag gekontakteerd om te zeggen dat hij het probleem ging oplossen, maar tot op heden heb ik er niets meer van gehoord.
    Ik ben toch benieuwd.
    Hij heeft me ook gezegd dat hij het forum gelezen heeft.

    Dus, we wachten nog af tot einde van de week, en dan laten we de nodige instanties in gang schieten.

    mvg

    Karel
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van francky di jan 31, 2012 9:16 pm

    Bij de edelkamin funny en de rest van de zelfde reeks werkt ze ook niet.
    Bij andere wel ? wat ga je er aan doen ? iemand


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast di jan 31, 2012 9:22 pm

    Dan zou ik verdere stappen ondernemen tot ze werkt, ofwel tot ze het toestel vervangen door een andere.(toch in de garantieperiode)

    mvg

    karel
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van francky di jan 31, 2012 9:30 pm

    Ze werkt van geen kanten ! en de kachel is nieuw geplaast.
    Er zijn er hier nog veel op het forum met het zelfde probleem !!
    Ik heb de ab in de kast gelegt ,kost me ook geen een baterij rabbit


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast di jan 31, 2012 9:54 pm

    Bij mij ook nieuw geplaatst, maar eerst werkte hij half, en toen de batterijen moesten vervangen worden, dan niet meer aan de praat te krijgen (AB)
    Manueel start hij nog op, maar er valt niets meer aan te regelen.
    Dus, invoerder en plaatser laten u in de kou staan.

    Ik heb ze al in gebreke gesteld, maar als ik tegen volgende week geen reactie meer krijg, staat test-aankoop klaar om verder stappen te ondernemen.
    Dan lichten wij ook de FOD economie in.

    mvg

    karel
    shadow10
    shadow10
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 65
    Registration date : 20-12-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van shadow10 wo feb 01, 2012 10:10 pm

    onze afstandsbediening werkt prima gebruiken ze dagelijks om de kachel te starten en te stoppen en ook temperatuur en ventilators te regelen


    _________________
    mcz nima 11.5kw
    pellets green energy
    30 zonnepannelen 5400 watt/piek
    omvormer Diehl 5300TL
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 7:10 am

    Hallo shadow 10

    Dan hebt u meer geluk dan ik.

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 9:19 am

    Het probleem (als je het als een probleem kunt beschouwen) bij Piazzetta is dat je naast de afstandsbediening geen alternatief hebt. Het bedieningspaneel aan de achterkant is beperkt om instellingen te doen. Ik weet niet hoe dit bij andere kachels is?
    shadow10
    shadow10
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 65
    Registration date : 20-12-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van shadow10 do feb 02, 2012 2:59 pm

    hoi lodekarel, hier een MCZ Nima en we werken eigenlijk aleen maar met de afstandsbediening. het "nood" bedieningspaneel staat aan de achterzijde van de kachel. wat nogal onhandig bedienen en te bekijken is.


    _________________
    mcz nima 11.5kw
    pellets green energy
    30 zonnepannelen 5400 watt/piek
    omvormer Diehl 5300TL
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 3:14 pm

    van mij staat het noodpaneel aan de zijkant en kan je de kachel op min ,med en max laten branden
    plus de vermogens regelen van +3 tot -3 zonder ab

    goeie afstandbediening geen problemen maar je kan meer regelen met de ab dan zonder

    shadow10
    shadow10
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 65
    Registration date : 20-12-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van shadow10 do feb 02, 2012 3:44 pm

    klopt jl , hier idem, maar wegens keramieke zijpanelen was er geen plaats voor het display aan de zijkant te zetten


    _________________
    mcz nima 11.5kw
    pellets green energy
    30 zonnepannelen 5400 watt/piek
    omvormer Diehl 5300TL
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 6:45 pm

    bediening zit idd aan de achterzijde.
    nogal onhandig en zeer beperkt regelbaar. (zie zelfs geen verschil)

    als de ab niet werkt kun je niet veel aanvangen met de kachel.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van nick1 do feb 02, 2012 7:00 pm

    Via het bedieningspaneel achteraan kun je enkel je vermogen verhogen/verlagen, geen temperatuurinstelling of ventilatorstanden en inderdaad vrij beperkt in gebruik dus. Momenteel geen afstandsbedieningproblemen met onze P955, so far...so good!!!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 6:30 am

    Veel succes ermee

    mvg

    Karel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 2:14 pm

    Nick(1), je moet je niet teveel zorgen maken, in het geval van Lodekarel is het zo dat hij tegenover een radiostation woont, en dat dit in sommige gevallen een probleem met de afstandsbediening kan geven. Deze werkt nl op radiofrequentie(s).
    Er komt sowieso een technieker van Persempre langs (Lodekarel) om in eerste instantie een van de andere 7 radiofrequenties te proberen op welke de kachel kan reageren.
    We hebben op alle Piazzetta's in Belgie dit probleem nu voor de derde keer voor, een belachelijk laag percentage, maar begrijpelijk zeer lastig voor Lodekarel...

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 7:40 am

    Nephelegeret,

    Het lastigste is dat het bijna een jaar moet duren eer er iemand langs komt van Per sempre.
    Ik heb zeer veel begrip voor alle problemen van alle aard,(er kan altijd eens iets niet werken) maar het moet opgelost geraken.

    groeten

    Karel
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss zo feb 12, 2012 11:37 am

    Karel, spijtig genoeg, na de info van Nephelegeret over het radiostation rechtover je woning, kan ik je maar een mini-straaltje hoop geven! Je had die informatie beter bij je eerste post meegegeven, de radio KAN zorgen voor een hoop storing, alle radiofrequent zend- en ontvangtoestellen kunnen daardoor zwaar gestoord worden. En dan spreek ik nog over een legale, volledig technisch in orde, zender!
    Ik hoop voor jou dat het toch tot een oplossing komt.
    Vriendelijke groeten,
    SS
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 1:00 pm

    Lodekarel,

    Het is inderdaad zo dat een jaar lang is, alle begrip daarvoor. Hou gewoon in gedachte dat, zoals ook reeds gepost is geweest, het de verantwoordelijkheid van de verkoper is, om u verder te helpen. Het zou te gemakkelijk worden voor verkopers om bij elke klant waar er een probleem is , 2 maal langs te gaan, eens een afstandsbediening bekijken, en dan de verantwoordelijkheid door te sturen naar de invoerder.

    SS,
    zoals je zegt, kunnen we enkel elke van de 8 frequenties op de kachel veranderen, en te proberen naast andere frequenties te werken. In het slechtste geval werken we eigenlijk met een afstandsbediening met kabel. Dit is natuurlijk niet zo gebruiksvriendelijk als een draadloos systeem, maar wel zeer betrouwbaar.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss zo feb 12, 2012 1:19 pm

    Karel, in jouw plaats koos ik dan zonder de minste twijfel voor de afstandsbediening MET kabel. Want als die radio daar inderdaad zo verschrikkelijk dicht bij je huis blijft bestaan, dan zie ik in de toekomst nog problemen.
    Jouw keuze natuurlijk.
    Groeten en succes,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 3 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 3:30 pm