Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

knoepken


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
ss
Uthrex
nick1
steven
8 plaatsers

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss zo feb 12, 2012 1:19 pm

    Karel, in jouw plaats koos ik dan zonder de minste twijfel voor de afstandsbediening MET kabel. Want als die radio daar inderdaad zo verschrikkelijk dicht bij je huis blijft bestaan, dan zie ik in de toekomst nog problemen.
    Jouw keuze natuurlijk.
    Groeten en succes,
    ss
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van nick1 zo feb 12, 2012 1:28 pm

    Als die kabel-afstandsbediening de volledige functionaliteit bezit van de draadloze afstandsbediening (dus ook parameterinstellingen) is dat inderdaad het overwegen waard en ben je ineens van alle mogelijke storingen door die radiozender verlost.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 1:41 pm

    Nick1

    Klopt, het is eigenlijk exact dezelfde afstandsbediening, enkel met kabel. Het is niet zo dat er bepaalde functies verloren gaan...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma feb 13, 2012 8:03 am

    SS,

    ik heb die info mss niet bij mijn eerste post meegegeven, maar de verkoper had het mij onmiddelijk gezegd toen hij geen beweging meer kreeg in de afstandsbediening.
    Blijkbaar kan de verkoper niets aan die frequenties regelen, maar is het de invoerder die dat moet doen.
    Normaalgezien komt de invoerder (per sempre) die deze week in orde zetten, want ik heb een afspraak met hem.
    En als ik dan kan kiezen tussen en AB met of zonder kabel, kies ik het betrouwbaarste, dus met.
    Ik hou jullie op de hoogte.

    mvg

    karel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma feb 13, 2012 11:17 am

    Dat klopt niet, er is geen enkele van de verkopers die dit niet kan.

    Klep open op afstandsbediening, SET en OPTION tezelfdertijd induwen, en men kan met de pijltjes de frequenties regelen van 0 tot 7. Men bevestigd door de ON/OFF toets ingeduwd te houden.


    Als hij beweert dit niet te kunnen, heeft die nog nooit meerdere kachels in elkaars buurt kunnen zetten (zelfde woning, buren, overburen, showroom...) Dan zouden ze allemaal met 1 afstandsbediening bediend moeten worden.

    Hopelijk komt het snel in orde.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss ma feb 13, 2012 2:27 pm

    Misverstandje denk ik, er zijn blijkbaar 7 instelbare frequenties bij de Piazzetta, buiten die 7 zal ook de invoerder waarschijnlijk niet kunnen regelen! Ik denk dat er een zend- en ontvangstmodule in de kachel zit die te regelen is op vaste frequenties (7 dus in dit geval), dat is op de meeste van door ons verdeelde draadloze microfoons ook zo, maar buiten die instelbare frequenties kunnen/mogen wij ook niets afregelen! Er zijn ook strikt beperkende wettelijke regels voor draadloos verkeer! Ik kan Karel spijtig genoeg (nabijheid zware radiozender) enkel adviseren een afstandsbediening met draad te nemen.
    @ Karel; indien je denkt dat er iets mis is met die radiozender kan je je ook tot de BIPT (controleorganisme RTT) wenden met een klacht. Die heren lachen niet met eventuele overtredingen en ze kunnen de zender perfect uitmeten en aan banden leggen!
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Vriendelijke groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast di feb 14, 2012 2:11 pm

    SS,

    dat zijn de zendmasten van Oostende-radio(voor de scheepvaart op de noordzee), dus waarschijnlijk van het bipt zelf.

    Maar wat Nephelegeret zegt, klep open en druk maar op de knopjes, ik krijg gewoon geen beweging in de AB.
    Ik mag op alle toetsen drukken die ik wil, er gebeurt niks.
    Dus woensdagvoormiddag komt per sempre, en we zullen zien.
    Hopelijk heeft hij een andere module mee, mss eentje met een vaste AB.

    groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast di feb 14, 2012 2:37 pm

    Lodekarel,

    Je moet op SET en OPTION tezelfdertijd induwen, en even inhouden, tot je Select Unit krijgt.
    Als je afstandsbediening dit niet doet, heeft het niets te maken met de radiozender, dit doet de afstandsbediening zonder respons van de ontvanger op de kachel.

    Groeten,
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van dxnature di feb 14, 2012 4:11 pm

    Heren

    Ik probeer een beetje mee te denken. Oostende radio werkt voor de scheepvaart op een reeks kortegolf frekwenties in fonie welke ik niet ga opsommen daar de lijst vrij lang is.Men werkt voor navtex berichten op 518kHz in sitor A mode. Nu is het zo dat Oostende radio antennes aan de kust heeft staan en ook in het binnenland en kan u op het ogenblik niet vertellen van welke antennes ze zenden en welke ontvangen doch ik ga eens navragen en kan u dit heel binnenkort mededelen moest er interesse zijn.

    Nu zijn er een aantal zaken die hier spelen. Ten eerste ben ik er van overtuigd dat remote bediening in de UHF frekwenties zijn ingedeeld naar de Europese richtlijnen. Dat kortegolf uitzendingen impact zouden hebben op een UHF remote lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, lees bijna onmogelijk. Ook het gegeven dat er slechts sporadische en korte uitzendingen zijn van Oostende radio zou de mogelijke storing slechts van korte duur moeten zijn.

    Wat onze vriend lodekarel ondervind lijkt me onwaarschijnlijk van Oostende radio te komen. Uitzonderingen vormen de regel doch in dit geval lijkt me dit eerder een fout aan de remote of de ontvanger van de pelletkachel. Indien er iemand meer info wenst over Oostende radio kan mij steeds een PM sturen.

    Hopelijk gaat de remote van mijn toekomstige Edilkamin Space naar behoren werken. Naar wat Francky onlangs schreef geeft dit mij niet veel hoop.

    groetjes,
    dxnature
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss di feb 14, 2012 4:25 pm

    Helemaal akkoord Ron, maar door gebrek aan info dacht iedereen hier waarschijnlijk aan een Fm (vrije) radiozender (ik in ieder geval)!!! Men ziet nu weer dat je, in geval van problemen, best zoveel mogelijk info meegeeft!
    Het lijkt me ook sterk dat de zender impact heeft op de afstandsbediening en je conclusie is juist, als de zender niet in werking is zou de afstandsbediening ZEKER moeten werken!
    Groeten,
    ss
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van dxnature di feb 14, 2012 8:26 pm

    @lodekarel

    Heb even navraag gedaan bij een persoon die op het historische Antwerpen radio heeft gewerkt. Hij heeft een collega opgebeld die huidig nog bij Oostende radio werkzaam is als radio operator en deze man vertelde dat er drie zendlocaties zijn van Oostende radio en wel in Wingene, Ruyselede en aan de kust te Middelkerke...

    Men heeft mij bevestigd dat het niet mogelijk is dat Oostende radio uw afstandsbedieding zou storen. Logischerwijs zou het dan ook wel klachten regenen van andere omwonenden in de buurt, iets waar men nog nooit heeft van gehoord en zeker niet op de frekwenties waar de remotes werkzaam zijn.

    Vertel dat maar eens aan je dealer. Met zo'n service zou ik niet gediend willen zijn. Ik hoop echt voor u dat men zo eerlijk is en alles terug in regel word gebracht, je hebt er tenslotte voor betaald.

    mvg,
    Ron
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast di feb 14, 2012 8:42 pm

    dxnature,

    bedankt voor de info.
    Morgenvoormiddag komen ze het euvel verhelpen.
    Ben benieuwd.
    Eigenlijk kan ik dat ook niet geloven, want het zou idd klachten regenen van problemen met de AB.
    Maar ja, ik zeg maar wat men mij verteld, ik ben daar een leek in.

    mvg

    Karel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast di feb 14, 2012 9:55 pm

    Nephelegeret,

    Bedankt voor de tip.
    Heb het zojuist geprobeert, en de AB werkt terug, en ik kan de kachel terug regelen zoals ik het wil.
    Ik zal mijn verkoper eens onder zijn voeten moeten geven, dat ze dit daar niet weten.

    mvg

    Karel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast di feb 14, 2012 10:40 pm

    waar heb je die kachel gekocht
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 6:09 am

    Hallo diego-joke

    Mijn kachel komt van Desender-Desmet uit aartrijke.
    Heeft de hele nacht gebrand, en eindelijk weer eens een warm huis.

    mvg

    Karel
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van nick1 wo feb 15, 2012 8:00 am

    driewerf hoera voor Nephelegeret!!!

    Net even gebladerd in de handleiding en staat ook vermeld onder rubriek 6.10.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 10:04 am

    Klopt Nick1,

    Eigenlijk zou elke verkoper tenminste de handleiding eens gelezen moeten hebben Shocked

    Lodekarel,

    Blij dat ik kon helpen, het forum mag het eigenlijk weten, als er Piazzetta/Superiors zijn met problemen die in eerste instantie niet door de winkelier opgelost kunnen opgelost worden, laat dan iets weten. Ik beloof niet op elke vraag meteen te antwoorden, maar ik zal mijn best doen geregeld op het forum langs te komen.. werken
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss wo feb 15, 2012 11:29 am

    De laatste tijd komt deze naam hier wat veel negatief in het daglicht: Desender-Desmet .
    Triest, ze mogen daar hun serviceprobs eens aanpakken denk ik!
    Proficiat Nephelegeret (wat een naam!!!???
    Allez karel, ben blij voor jou dat het probleem opgelost is.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 4:02 pm

    Mijn excuses... In mijn onbezonnen jongere jaren was ik een gamer, en wou online niet snoepie125461 heten... Dus Nephelegeret(es) God van de Donder amai
    Nu heet mijn bedrijf Hestia, weer zoiets, godin van het haardvuur kampvuur
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss wo feb 15, 2012 4:13 pm

    Een oude Griek die kachels verkoopt dus Laughing
    Of een jonge God die Oud Grieks studeerde en nu kachels verkoopt lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 6:05 pm

    Elke vogel zingt zoals hij gebekt is ..............

    afwachten ;-)))

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen - Pagina 4 Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 5:18 pm