Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Keteltje
ss
Fleur
7 plaatsers

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .


    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast ma apr 16, 2012 6:17 pm

    Ik denk dat wanneer we hier een lijstje moet gaan aanleggen van pelletketel verkopers die oorspronkelijk ook gas en stookolieketels installeren het zeer kort zal zijn.

    Ik snap dat dan niet he....Doe dan als bedrijf zo ver als het kan proffesioneel, en neem desnoods een onderaannemer aan speciaal voor het verwarmings circuit. Kom dan als verdeler/installateur samen met die onderaannemer terug om de kachel te hangen en in werking te stellen, dan heb je dit soort gedoe niet zo snel....lijkt mij dan.

    Tis die hebberigheid he....Als je als verdeler bv zelf kachels haalt in bijvoorbeeld Italie zijn ze de helft goedkoper dan hier. Dat is een ritje met een vrachtwagentje wel waard, ik denk dat momenteel de pelletverdelerij juist daardoor vervuild is met mensen die snel cash willen verdienen. Met alle gevolgen van dien.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Block ma apr 16, 2012 8:12 pm

    Wat is al niet het minimum verbruik van een 50 kw zonder buffervat? Die ketel loopt op standby al op 2 kilo per uur?

    Volgens mij is de enige goede optie om een groot buffervat te plaatsen, zodat de ketel een uur op vol rendement draait en de rest van de dag af ligt. Vergeet niet dat het veel makkelijker is om op vol rendement te draaien voor een kachel of ketel dan op idle te draaien en zo weinig mogelijk fouten te maken.



    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast ma apr 16, 2012 8:33 pm

    de verkoper rekent op de kennis van zijn onderaannemer

    De onderaannemer rekent erop dat de verkoper de parameters allemaal kent.

    En dan loopt het mis !!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast di mei 01, 2012 9:21 pm

    Beste allemaal , dank voor het medeleven / denken ...

    Even een update . 1 mei 2012 ;

    De leverancier/installateur reageerd niet meer op mijn ( voice) mails !!
    De fabriek in HONGARIJE ; [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    reageerd ook niet op mails. en spreken geen nederlands engels frans of duits .

    Ik heb nog steeds GEEN gebruiks handleiding van mijn pellet ketel .

    Buren klagen nog steeds.

    Dus andere installateur erbij gehaald.

    Hele was lijst wat er allemaal mis ZOU kunnen zijn .. van te korte schoorsteen tot te zware kachel tot te veel pellets tot valwinden tot verkeerd aangesloten installatie tot niet goed ingeregelde radiatoren te lichte pomp niet goede doorstroming etc ..

    Kostenplaatje met 2500 EX BTW euro bent u een eind maar we garanderen NIETS !! .

    Gelukkig het wordt zomer .
    Maar dat is natuurlijk uitstel van .... want met 5 maanden moet hij weer gaan branden ....
    Hoe kom ik aan een installatie / installateurdhandleiding van mijn CENTROMETAL ketel ??
    Wie heeft er een staan ???

    Wie heeft een idee hoe dit op te lossen is .???

    Momenteel verbruik in 35 kilo per dag aan pellets .....


    groet ,




    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast di mei 01, 2012 9:27 pm

    O ja ter aanvulling bij vrienden draaien twee ketels een van 7 kw dus zonder cv draait perfect . neeggezet en aangestoken geen enkele keer in storing verbruik is minimaal .
    Andere vrienden hebben een 22 kw staan ook zonder cv aansluiting draait perfect .
    Hele winter geen enkele storing gehad .
    Ook kenissen met een 15 kw ketel op de cv met een 1000liter buffervat ertussen draaien al jaren probleemloos .
    Dus het kan wel.
    is hetdan toch dat je met een buffer moet gaan werken ? Binnekort komt er een 200 liter buffer tussen gekoppeld aan hotpipes . Voor de cv en tapwater .


    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4486
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van krusty di mei 01, 2012 9:44 pm

    Hier al geprobeerd ???

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Of probeer contact te leggen via de uitgever van het you tube filmken

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4486
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van krusty di mei 01, 2012 9:48 pm

    Hier nog iets dat misschien kan helpen.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast di mei 01, 2012 9:57 pm

    Beste Krusty ,
    ja ik was erbij toen ze deze ketel in Meppel in gebruik stelden omdat ik ook zo een ketel zou gaan kopen ben ik daaar wezen kijken hoe en wat. Ter orientatie ze hebben een paar maanden later bij mij precies zo een ketel geinstalleerd .
    Goede link van de gebruiksaanwijzing ik ga es kijken of ik daarmee ook de hoeveelheid pellets en de rpm van de ventilator kan gaan regelen . Want daar krijg ik nogal wat tips over om daar mee te gaan spelen ..

    bedankt .
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4486
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van krusty di mei 01, 2012 10:06 pm

    Even een update . 1 mei 2012 ;
    De leverancier/installateur reageert niet meer op mijn ( voice) mails !!

    1 mei......als het een sos is dan is die nu aan het feesten lol!
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van gertdc wo mei 02, 2012 1:34 pm

    @ Krusty

    1 mei is geen feestdag in Nederland...
    de ts komt nl uit Leeuwarden...


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4486
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van krusty wo mei 02, 2012 1:47 pm

    De sossen vieren over de ganse wereld op 1 mei. Zelfs op de Filippijnen .
    Of het overal een betaalde feestdag is , wil ik niet over discussieren!

    Waarschijnlijk krijgt Jan dus bericht op zijn voicemail of email van de verkoper .
    Indien niet ,hoop ik dat de aan hem hier boven vermelde linken hem iets wijzer gemaakt hebben in zijn zoektocht naar de juiste afstelling. affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast vr mei 04, 2012 10:31 am

    jan de pelletman schreef:
    Kostenplaatje met 2500 EX BTW euro bent u een eind maar we garanderen NIETS !! .
    Wie heeft een idee hoe dit op te lossen is .???
    Momenteel verbruik in 35 kilo per dag aan pellets .....
    Groet ,


    Der is al meermaals gezegd om juridisch advies in te winnen. Je hebt consumenten bescherming. Vertel de verkoper dat je naar deze mensen zult stappen (kan vaak al voldoende zijn)

    Stel zelf de verkoper/installateur in gebreken.
    Dit doe je met een aangetekende brief waarin staat dat jij niet tevreden bent van de installatie dat er vanaf de start problemen zijn en dat hun oplossingen tot nu toe geen oplossingen waren. Dat je een 2de installateur hebt laten komen en die zijn verslag voer je daar ook maar even bij met het kosten plaatje.
    je geeft aan dit niet ok te vinden en actie van hun verwacht of je de nodige stappen verder zal ondernemen.

    Geef aan dat je verhaal (met naam en toenaam) zal vernoemd worden op pellet fora en kassa website (en andere consumenten sites)

    Ze hebben dan 14 dagen de tijd om te antwoorden. Doen ze dit niet heb jij de zaak al voor 90% in je zak voor de rechtbank. gezien de bedragen weet ik niet of de kantonrechter nog kan.
    Maar je bij de installateur neerleggen en elders 2500euro gaan betalen om het recht te trekken.
    Daar kom je aan de rechtbank toch een heel eind mee hoor.
    Als je gelijk krijgt kan je die gemaakte kosten ook gewoon in de eisen bundel steken.

    Ik vind het heel gek hoeveel mensen zich zo maar laten afschepen na zo'n investering.

    Uiteraard horen wij graag wie deze verkoper en installateur was en ook graag zijn reactie.
    Een volledig verhaal komt altijd van 2 kanten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast do jun 07, 2012 11:48 pm

    LAATSTE UPDATE . 7 juni 2012 !!

    DE BRANDWEER heeft mij dringend verzocht / gesommeerd mijn ketel uit te zetten iv de enorme rookontwikkeling bij het opstarten van de ketel . Buren huizen verder bellen de brandweer omdat ze zoveel rook zien .. Hoe vindt je die?

    EINDE pellet experiment ??????????????????
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32164
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van erwin vr jun 08, 2012 12:03 am

    jan is de verkoper al schriftelijk in gebreke gesteld ondertussen, zoals aetd beschreef?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast ma jun 11, 2012 11:53 pm

    11 juni 2012 ;

    Mail van de leverancier / installateur .... website forum had hem gebeld

    ...................
    Hij mailt ; Ik kreeg ook een tel. Van een website forum. Waar u erg negatief over ons was.
    Waarom?????
    ..................

    Nu heb ik grote twijfels of iemand gebeld heeft .. maar ik ben niet negatief geweest heb lief en leed gedeeld veel goede adviezen gekregen en ja ik ben een jaar voor aanschaf ketel begonnen met het bouwen van een stookhok van 7 bij 2.20 Dus ja dat valt op he . De buren hebben meegeleefd en ook mensen hier. In de eerste week na ingebruikname pellet ketel was het erg druk bij mij in het stook. .
    Nu komt er een eind aan mijn pellet verhaal . Met pijn in het hart moet ik afscheid nemen van mij pellet ketel. Er is zelfs iemand 200 kilomter komen rijden om te kijken of hij een oplossing kon verzinnen maar helaas .
    Laat duidelijk zijn dat ik wel weer wat ga beginnen met een pellet ketel hoor ben niet verslagen . Ik ga door maar dit stopt voor nu.

    Kijken wat ik nu met de50 Kw ketel ga doen... heb er nog 5000 kilo pellets naast staan ...die kunnen ook niet in een normale hout kachel......

    Zal ook wel weer een oplossing voor komen ...




    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van ss di jun 12, 2012 9:51 am

    Jan, ik versta niets van je hele rampverhaal, ga je het hier nu echt bij laten? Ga je die prutsers dan helemaal niet gerechtelijk vervolgen? Je hebt toch betaald? Vraag dan toch minstens je geld terug!?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast di jun 12, 2012 10:14 am

    ss (en Jan),

    ik heb in verschillende topics al aangegeven dat je dankzij de nieuwe Europese Consumentenwet in zulke gevallen als consument heel sterk staat. Je kunt dan, in NL, m.b.v. een advocaat een procedure starten en vaak gesubsidiëerde rechtshulp krijgen.

    Zie: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast wo jul 18, 2012 12:53 pm

    18 juli 2012 .

    Beste ,

    Ik hoor meer van niet goed werkende pellet ketel .. super garantie werkt het niet ketel retour of oplossing ven het probleem . Maar dat is hier niet het geval . Ze komen niet met een oplossing die uitvoerbaar is .
    ( losse schoorsteen van 12 meter ipv 3 mag niet volgens de bouwvoorschriften en is ook geen oplossing schoorsteen zit vol met slakvorming . )
    Centrometal zegt gewoon;

    Wij hebben een oplossing gegeven.
    NIET EEN DIE UITVOERBAAR IS

    Ik kan alleen niet begrijpen u heeft een vergunning en toch mag je de pelletketel niet gebruiken.
    IK HEB DUS HELEMAAL GEEN VERGUNNING VOOR DEZE PELLETKETEL WAS OOK NIET NODIG VOLGENS HUN .

    De pelletketel werk goed. NIET DUS .

    Hij start op en geeft vermogen om de woning te verwarmen.

    KLOPT NIET 15-20% VAN DE TIJD IN STORING EN DEEL VAN DE WONING IS KOUD .

    Er zijn mogelijkheden om het klimaat in de woning te optimaliseren alleen hier zijn wat kosten aanverbonden en ik heb begrepen dat dit financieel niet mogelijk was.

    ONZIN MET DE 2X 22KW CV HEB IK OVERAL GENOEG WARMTE MET DE 50kW PELLETKETEL NIET .

    Reden is toen ook geweest dat uzelf een gebruikte pelletketel heeft gekocht
    JA DEMOMODEL HAD 3 MAANDEN GEDRAAID. om de kosten zo laag mogelijk te houden en u ook had gevraagd of het geen probleem wat of de schoorsteen +/- 3 meter lang werdt.
    PRECIES DAT WAS VOLGENS CENTROMETAL GEEN PROBLEEM .

    HET PROBLEEM IS

    1.TE WEINIG WARMTE
    2.VEEL STORINGEN
    3.DEUBBEL ZOVEEL VERBRUIKSKOSTEN ALS BIJ GAS
    4.DE ENORME ROOKWOLKEN BIJ OPSTARTEN .

    WIE HET WEET MAG HET ZEGGEN.

    MARKTPLAATS ?
    te koop niet goed werkende pellets vretende regelmatig in storing gaande Centrometal pelletketel van 50KW/ Rookt zoveel dat u de hele winter uw buren niet zal zien .
    Wel zal u ze horen hoesten en proesten.... leuk maar niet effectief .
    RECHTBANK PROCEDURE ? duur maar wel een optie.
    LEUK YOUTUBE FILMPJE ? hebben we al klaar staan. PELLETS VS AUTOBANDEN .
    HEEL VEEL KLAGEN HIER . (DAAR REAGEERT CENTROMETAL WEL WEER OP ..)
    ZIJN WEL BOOS MAAR JA ZIJN NIET DE ENIGEN .
    GARANTIE EISEN .. GEVEN ZE EEN EIGEN INVULLING AAN
    ZELFS DE FABRIEK IN HONGARIJE REAGEERD NIET .

    MAAR....... GELUKKIG HEBBEN WE EEN MOOIE ZOMER .... ;-)









    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast wo jul 18, 2012 3:15 pm

    Jan,

    ik probeer het nog een keer met een link naar een consumentenbeschermingsorganisatie: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Als je daar je verhaal neerlegt heb je een goede kans dat je hulp krijgt bij je probleem en anders kunnen zij je de weg wijzen.

    M.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32164
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van erwin wo jul 18, 2012 5:36 pm

    Jan, een welles-nietes spel via dit forum gaat uw probleem niet oplossen.
    Als je er niet uitkomt met de verkoper, volg dan de raad van Dicktwist


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast wo jul 18, 2012 5:49 pm

    Erwin,

    wat mij opvalt is het volgende; Jan de Pelletman komt zo ongeveer om de twee weken binnen donderen met dikke klachten. Meerdere users komen met zinvolle adviezen waar blijkbaar niets mee wordt gedaan en na een week of twee komt het volgende buitje weer overdrijven.

    Ik kan hier verder niets mee, ik kan nog zulke goede adviezen geven maar als de probleemeigenaar daar niets mee kan of wil doen houdt het voor mij op.

    Ik heb geadviseerd om bij [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] te vragen om deskundige hulp omdat die ervaring heeft met oostblokketels, gewezen op de mogelijkheid van een gesubsidieerde advocaat, consumentenorganisatie maar dat werkt blijkbaar niet.

    Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gast wo jul 18, 2012 6:12 pm

    Bedankt .

    Maar ik wil als allerlaatste; gaan procederen.

    topic op slot ... doe jeffry de groeten

    Dick bedankt! Heb niet het idee dat ik niet naar je luister maar ik kies voor de weg van NIET procederen voor zolang het kan.



    Gesponsorde inhoud


    Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .  - Pagina 2 Empty Re: Mijn pellet-ketel is veel te duur in gebruik .

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo okt 02, 2024 3:22 pm