Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Overwegen aankoop pelletkachel piazetta p962

    Bericht van Gast zo maa 18, 2012 4:55 pm

    Hoi ik ben Kim uit Ronse en volledig nieuw in het pelletverwarmen, daarom toch enkele vraagjes aan de kenners onder jullie. Wij overwegen de aankoop van een piazetta P962 of P963, onze te verwarmen oppervlakte is ongeveer 250m³, wie onder jullie heeft ook dit type kachel en kan mij vertellen of hij blij/niet blij is over de werking van deze kachel, daar het toch best wel een dure aangelegenheid is bevraag ik mij liever eerst eens bij andere gebruikers, omdat verkopers het ook altijd mooi voorstellen en aanprijzen, maar niets is beter dan de ervaring van andere mensen die de kachel zelf in gebruik hebben. Momenteel verwarm ik met een mazoutkachel Well-Straler 11,6Kw/h, en kan het hier best wel lekker warm houden daarmee, maar die brandstof word volledig onbetaalbaar. Reden waarom ik dit meegeef is dat je me door deze informatie misschien ook kan meegeven of een piazetta P962 van 12Kw/ voeldoende zou zijn, deze gaat wel onder de schouw door gekanaliseerd worden naar een naastgelegen living. Ik heb me voor deze kachel bevraagd bij kachels Mario in ronse, iemand ervaring met deze verkoper en zijn dienst na verkoop. Is best een zeer vriendelijk persoon met blijkbaar kennis van zaken, maar zoals ik al vermelde verkopers blijven altijd verkopers in mijn ogen. Bedankt voor reacties en groetjes.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Re: Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van nick1 zo maa 18, 2012 5:19 pm

    De P962 moet normaal voldoen om 250m³ te verwarmen of je zou een zeer slecht geïsoleerd huis moeten hebben.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Re: Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van steven zo maa 18, 2012 5:23 pm

    12kw is zeker genoeg indien de isolatie ok is.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Re: Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van Gast zo maa 18, 2012 5:32 pm

    de isolatie is best wel oke, al kan beter natuurlijk altijd, Smile , het is een oude fermette om duidelijkheid te scheppen.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Re: Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van ss zo maa 18, 2012 5:53 pm

    Hallo Stadsgenote Kimmeke, forumlid KurtVDW uit Maarkedal heeft een kachel gekocht bij Mario, je kunt hem eventueel een PM sturen om hem info over Mario en zijn service te vragen! Nog een forumlid, namelijk Meeki001 uit Gent kocht er een kachel, maar die zie ik de laatste maanden niet meer op het forum...
    Op volgende link is Kurt aan het woord:

    https://pellets.forummotion.com/t5109-eerste-ervaringen-rika-como-vervangt-marea-edelkamin

    Groeten en veel succes met de aankoop...

    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van Gast za mei 05, 2012 3:42 pm

    Hallo,

    Ik heb mijn pelletkachel sinds vorige week maandag, het gaat om een piazetta P962, wat ik opmerk is dat de pellets er stevig vandoorgaan, en dat er konstant glinsters rondvliegen in de kachel, net vuurwerk een hele dag door, zou dit kunnen liggen aan de pellets die ik brand, het zijn clean-fire pellets, had 20 zakken bijgekregen bij de plaatsing van mijn kachel, ook is het raampje stevig vuil al na 1 dag branden, om maar van de achterwand van de brandkamer te zwijgen. Volgens de verkoper/plaatser hoef je bij een P962 niets te veranderen kwestie parameters omdat de kachel zichzelf zou aanpassen aan verschillende situaties, verschillende pellets en dergelijke, klopt dit of zijn dat verhaaltjes, alsook de economicstand waarin hij zou gaan eens hij de gevraagde temperatuur bereikt heeft merk ik ook niet veel van, had eergisteren 27° hierbinnen terwijl de gevraagde temperatuur maar 20° was. Sorry voor de vele vragen maar ik ben compleet nieuw in het pelletstoken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Re: Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van Gast za mei 05, 2012 5:50 pm

    Hallo Kimmeke
    Ik ben sinds vorige zaterdag ook eigenaar van een nieuwe piazzetta P961 en vind dit een fantastische kachel geplaatst door kachels mario in ronse. Ik heb deze week al 4 soorten pellets gebrand en vind de pellets van power+ tot nu toe perfect.Ze geven een goede temperatuur en vooral de venster brand niet zwart aan en de vuurkorf en asbak ook niet.Ik heb deze week tot nu al een 4 tal zakken verbrand en de kamer temperatuur is om en bij de 23° in de living en keuken,en in de rest van het huis slaapkamers en badkamer nachthal en inkom een 18°(wel alles gelijk vloers)Ik heb ze wel op timer gezet.
    Mvg Peter kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Re: Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van Gast za mei 05, 2012 9:49 pm

    Hoi Kimmeke
    Ik heb een p963c sinds januari waar ik zeer tevreden van ben . De kachel staat op de fabriekswaarden en ik stook pivateau pellets (zeer tevreden,weinig as en ruit nie snel vuil ). Als de kachel zijn ingestelde temperatuur bereikt heeft dan valt ze op de minimum brandwaarde maar er komt nog evenzeer een hoeveelheid warme lucht uitgeblazen en dan kan het zijn dat bij deze niet meer zo koude dagen na een tijdje branden op de eco stand de temperatuur toch nog een aantal graden blijft stijgen . Eventjes een deur opengooien naar de gang en de warmte gaat nie verloren . gr een tevreden gebruiker....dendan
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Re: Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van nick1 za mei 05, 2012 10:24 pm

    bij mijn weten past de Piazetta zich niet aan aan verschillende pellets, het enige wat ie doet is als zijn temperatuurinstelling bereikt is naar P1 en ventilatorstand 1 overschakelen. Bij mij was zelf die min. stand nog teveel en heb ik de pellettoevoer alsook de rookgasventilator parameters aangepast tot voor mij aanvaardbare normen zonder de goede werking van de kachel in gevaar te brengen.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)

    Gesponsorde inhoud


    Praktische vraagjes over Piazetta P962 Empty Re: Praktische vraagjes over Piazetta P962

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:29 pm