Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Kachel valt uit door kortsluiting

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 8:23 am

    Hallo,


    Graag wou ik via deze weg mij eerst even bevragen of iemand kennis heeft met dit probleem,

    Wij hebben sedert één jaar een pelletkachel aangekocht een raar type hoor PP308 TMC, eenvoudig maar wel goed hoor!
    Deze week had de kat aan de stroomkabel gezeten en was plots de display uitgevallen van de kachel, die stond alleen aan tijdens de zomer voor de klok.Zo wisten we dat er iets niet pluis was...
    Wat vlug beholpen moest zijn nl het vervangen van de kabel én de zekering van 4A bleek blijkbaar minder waar.
    Wanneer je er een zekering in stopt brand die onmiddellijk terug door, op de display komt niks, de kachel is dood. Ik ben gestopt na 6 zekeringen te laten smelten....het lost niks op...
    Wij gebruiken een nieuwe kabel van hetzelfde type zodus er is geen kortsluiting meer...of ??
    mijn vriendin zegt dat ze precies een brandlucht rook, heel kort, maar ook achteraan binnenin zien we niks dat er op wijst dat er iets verbrand is ??
    Ook vooraan (het deksel waar de printplaat en zekering zit) is niks verbrand ?? maar de zekering smelt onmiddellijk door als je de stekker inplugt in het stopcontact.

    Kunnen jullie/iemand ons raad geven aub wat er scheelt en hoe we dat eventueel kunnen oplossen, we hebben eenzelfde kabel gebruikt die we van een PC hebben, (zijn dezelfde blijkbaar), maar hebben ook de oude hersteld (draadjes terug degelijk aan elkaar gezet) en getest....niks helpt de (1)zekering van *4A (*volgens onze gebruiksaanwijzing) smelt...??
    het stopcontact werkt ook goed, we hebben een ander toestel aangesloten en dat werkt prima...dus geen kortsluiting in het stopcontact...
    We zijn ten einde raad en volgende week wordt het heel wat minder warm waarbij we met de kinderen in de kou gaan zitten....

    Graag iemand advies aub tenslotte moet deze kachel terug bruikbaar worden....dank U
    We zijn van Gent, iemand suggestie technieker die aan huis kan komen...of kunnen we het nog zelf oplossen en moeten we iets meer doen die we nu niet weten ??? dank U pale
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 9:04 am

    Aan de hand van je beschrijving denk ik dat in ieder geval de printplaat defect is en dus zal er een vakman aan te pas moeten komen. Je leverancier erbij roepen en die de zaak laten bekijken en repareren lijkt mij de enige weg.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 9:11 am

    Dank U, het ergste is dat we die kachel enkele maanden terug gekocht hebben (nieuw) maar er was geen garantie meer op omdat dit een laatste stuk was die in de winkel blijven staan was...Zodus gaan we iemand moeten zoeken evt uit de omgeving Gent die dat kan komen bekijken én oplossen , maar wie ??? en wat zal dat kosten ??? Ik dacht eerst te proberen te weet komen wat er aan scheelde en/of dit een gekende panne was of een heel ernstige panne...ja herstellen moet sowieso gebeuren dat is een feit....de stroomkabel in kortsluiting en daardoor de printplaat kapot , wat doet die zekering dan ????
    mvg adm
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Annejanne vr sep 14, 2012 9:14 am

    Al is het het dan het allerlaatste stuk, de garantie van 2 jaar is wettelijk. Laat je dus niet afschepen door die prietpraat en bel je verkoper voor een oplossing.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 9:20 am

    Inderdaad heel juist, maar ze hadden dat met ons afgesproken dat er geen garantie meer op was om reden dat hij er twee jaar stond..zodus kunnen we dat niet meer herroepen...ja ik weet het...
    vr gr adm
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Annejanne vr sep 14, 2012 9:21 am

    Staat dat ook zo op papier, een mondelinge afspraak is niets waard....


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 9:21 am

    Dat je geen garantie zou hebben lijkt mij onjuist, op een nieuwe kachel zit standaard en wettelijk twee jaar garantie, maar omdat de kat de kabel kapot gebeten heeft zal het geen garantie zijn.

    Ik vind via Google dat deze leverancier TCM verkoopt.

    Als het alleen de printplaat is is dat te overzien, kosten normaliter rond de 125,=€, + werkuren + voorrijdkosten. Printplaat vervangen is een kwartier werk maar er zal doorgemeten moeten worden of dat het enige is.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van erwin vr sep 14, 2012 9:43 am

    is de zekering in de elektriciteitskast ook uitgevallen, zoniet dan heeft de kat daar niets mee te maken en is het toeval.
    zekering in de kachel dient om inwendige van de kachel te beschermen, heeft dus in dit geval niet gewerkt.
    het was wel niet slim om 6 keer terug dat te proberen...

    verkoper kontakteren lijkt me het beste, daar klopt iets niet:
    een toonzaalmodel dat al gebrand heeft en daarom tegen vermindering word verkocht dan krijg je meestal maar 1j garantie .
    als op papier staat dat het over een nieuwe kachel gaat en je de normale prijs betaalde is er uiteraard steeds 2j garantie, zelfs al stond die daar 10j.



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 9:54 am

    Tks, Neen zekering in de zekeringkast is niet uitgevallen...alleen was het opgevallen dat plots de display dood was...daarmee was de aandacht gewekt dat er iets niet pluis was. Er was aan de kabel gezeten dachten we door de kat....en daardoor hebben we de kabel vervangen, een nieuwe gebruikt...maar toen werkte het nog niet.
    Zodus handleiding genomen en gezien dat je de zekering van 4A kon vervangen. Dit nagezien én ja ze was gesmolten...Zodus nieuwe er in van 4A en klaar was kees...helaas, niets werkte en de zekering was er terug door. Na drie zekeringen zijn we gestopt...zodus ....ik weet het niet meer van binnen zie je niks, alles ziet normaal buiten ' t stof natuurlijk...er stonden wel tandjes in de kabel die op de grond lag...;was dat de reden ??? de start van het probleem ??? ' t zal geld kosten denk ik....en de oorzaak gaan we nooit weten denk ik...maar voor die ketel die nog maar 8 maand oud is..., wat doet die zekering daar dan in ?
    beveiligen ? wat ? wanneer ?
    vr gr Adm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 10:04 am

    Ademar,

    de zekering op de printplaat beschermt de elektronica van de kachel maar niet tot in het oneindige. Als de kachel gewoon op het stroomnet was aangesloten en er een piekspanning is geweest kan dat heel goed de oorzaak zijn en heeft de kat er niets mee te maken.

    Daarom raden veel merken aan de kachel los te koppelen als deze niet gebruikt wordt, daarnaast is het verstandig om een overspanningsbeveiliging te plaatsen om die piekspanning op te vangen. Overigens is stof een goede geleider en als de printplaat erg stoffig is kan dat ook de oorzaak zijn.

    Ik zou de leverancier laten komen en die de diagnose laten stellen, dan weet je het zeker en kun je het deskundig laten repareren en daar heb je dan ook weer garantie op.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van erwin vr sep 14, 2012 10:06 am

    betaalde je de volle pot voor die kachel, dan heb je 2j garantie.
    als er een zekering springt dan is er altijd een probleem NA de zekering, als het de kabel was dan lag de zekering in de kast af. en dan liep de kat nu niet meer rond...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 10:16 am

    Dat dachten wij ook, maar de kat is nog springlevend !er moet dus een andere oorzaak zijn dat de zekering zomaar plots gesprongen is...Wij hopen een beetje op een positieve reactie van de winkel deze voormiddag...en 'neen' we hebben niet de volle prijs betaald maar een promotieprijs omdat de kachel als model (ongebruikt !) was blijven staan...dus nog nagelnieuw en ongebruikt !...Hij is en blijft dus nieuw...
    tegenslag dus !
    gr adm
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van erwin vr sep 14, 2012 10:25 am

    die korting ben je nu waarschijnlijk terug kwijt om dit probleem op te lossen vrees ik, hou ons op de hoogte


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 10:33 am

    Doe ik zeker, omdat dit zaken zijn die ik ook tracht te zoeken op een forum..
    Daar is tenslotte een goed forum voor , om problemen uit te klaren en mogelijke ervaringen van andere personen te kunnen bekomen, goede raad en mogelijks een oplossing voor het probleem.
    Ik kom zeker terug tot wanneer het opgelost is en wat de oorzaak was...én de prijs na herstelling !!
    gr adm
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van steven vr sep 14, 2012 10:40 am

    Promotie of niet, je het een wettelijke garantie van 2 jaar. Daar kan de verkoper niet van ondere geraken, zelfs al is er een document waarop staat dat er geen garantie is. Het wettelijke gaat boven het contractuele.

    Of er is iets wat je ons niet verteld. (gekocht in het buitenland, 2dehands)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 10:45 am

    OOh neen, alles is zoals ik het beschreven heb....niks buitenland, niks via het net
    gr Amr
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 10:47 am

    Heb je de leverancier die ik in bericht 7 noemde al benaderd?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 11:01 am

    Ja, heb hem mijn vraag doorgezonden deze voormiddag....geen reactie terug gekregen....wel eentje van 115 euro van RD-Service
    zonder stukken, werk enz...komt weinig respons op de vraag aan sommigen....
    gr Adm
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van erwin vr sep 14, 2012 11:12 am

    en uw verkoper wat zegt die, je gaat weinig hulp krijgen van ergens waar de kachel niet gekocht is, dat is de harde realiteit


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 11:27 am

    Heel spijtig maar waar...Zelfs firma Vermeersch reageert nog niet ??en die doet nochtans deze types van kachels....??? teveel werk zeker !????? of jou voorgaande mail-reactie...
    gr adm
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van erwin vr sep 14, 2012 11:31 am

    via mail moet je wel wat geduld hebben misschien beter eens bellen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 11:31 am

    Sanitair - Centrale Verwarming - Dakbedekking Vermeersch bvba
    Nestor De Tièrestraat 67
    9700 Oudenaarde-Eine
    Tel. 055 30 42 60

    Even bellen of er heen rijden? Afstand lijkt me niet groot en als ze de mail niet regelmatig lezen zit je mooi te wachten.

    M.v.g.,
    Dick
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van jeanhup vr sep 14, 2012 12:51 pm

    Hoi Ademar,

    Ik moet komende week in de buurt van Gent zijn voor onderhoud. Ik kan wel eens bij je langs rijden om te kijken of ik het probleem kan oplossen of een nieuwe printplaat kan plaatsen.
    Kun je eens een foto van het display plaatsen? Dan kan ik zien of je besturing overeenkomt met de versies die wij op stock hebben.

    Groet,

    Jean


    Laatst aangepast door jeanhup op vr sep 14, 2012 2:09 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Moest inderdaad Gent zijn)


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 12:56 pm

    Beste, lees ik goed ..GENK....?
    vr gr Adm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 1:03 pm

    zoals hiervoor al gezegd, het blijft garantie ook al heb je korting gekregen, gewoon langsgaan, probleem uitleggen en indien geen response dan in gebreke stellen. Garantie is de volle 2 jaar vanaf aankoopdatum ook al heeft het toestel "ongebruikt" in de toonzaal gestaan.

    Gesponsorde inhoud


    Kachel valt uit door kortsluiting Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 7:32 am