Graag wou ik via deze weg mij eerst even bevragen of iemand kennis heeft met dit probleem,
Wij hebben sedert één jaar een pelletkachel aangekocht een raar type hoor PP308 TMC, eenvoudig maar wel goed hoor!
Deze week had de kat aan de stroomkabel gezeten en was plots de display uitgevallen van de kachel, die stond alleen aan tijdens de zomer voor de klok.Zo wisten we dat er iets niet pluis was...
Wat vlug beholpen moest zijn nl het vervangen van de kabel én de zekering van 4A bleek blijkbaar minder waar.
Wanneer je er een zekering in stopt brand die onmiddellijk terug door, op de display komt niks, de kachel is dood. Ik ben gestopt na 6 zekeringen te laten smelten....het lost niks op...
Wij gebruiken een nieuwe kabel van hetzelfde type zodus er is geen kortsluiting meer...of ??
mijn vriendin zegt dat ze precies een brandlucht rook, heel kort, maar ook achteraan binnenin zien we niks dat er op wijst dat er iets verbrand is ??
Ook vooraan (het deksel waar de printplaat en zekering zit) is niks verbrand ?? maar de zekering smelt onmiddellijk door als je de stekker inplugt in het stopcontact.
Kunnen jullie/iemand ons raad geven aub wat er scheelt en hoe we dat eventueel kunnen oplossen, we hebben eenzelfde kabel gebruikt die we van een PC hebben, (zijn dezelfde blijkbaar), maar hebben ook de oude hersteld (draadjes terug degelijk aan elkaar gezet) en getest....niks helpt de (1)zekering van *4A (*volgens onze gebruiksaanwijzing) smelt...??
het stopcontact werkt ook goed, we hebben een ander toestel aangesloten en dat werkt prima...dus geen kortsluiting in het stopcontact...
We zijn ten einde raad en volgende week wordt het heel wat minder warm waarbij we met de kinderen in de kou gaan zitten....
Graag iemand advies aub tenslotte moet deze kachel terug bruikbaar worden....dank U
We zijn van Gent, iemand suggestie technieker die aan huis kan komen...of kunnen we het nog zelf oplossen en moeten we iets meer doen die we nu niet weten ??? dank U