Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Kachel valt uit door kortsluiting


    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 1:03 pm

    zoals hiervoor al gezegd, het blijft garantie ook al heb je korting gekregen, gewoon langsgaan, probleem uitleggen en indien geen response dan in gebreke stellen. Garantie is de volle 2 jaar vanaf aankoopdatum ook al heeft het toestel "ongebruikt" in de toonzaal gestaan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 1:08 pm

    Ademar,

    ik zou je leverancier eerst benaderen, dan Vermeersch als merkdealer als de eerste niet thuis geeft maar zeker geen derden, hoe "goedwillend" ook, aan je kachel laten werken want dan weet je zeker dat de garantie vervalt.

    M.v.g.,
    Dick
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van jeanhup vr sep 14, 2012 2:47 pm

    Genk moest inderdaad Gent zijn - inmiddels al aangepast.

    Of er sprake is van de wettelijke garantie hangt af van de omschrijvingen zoals die in de koopovereenkomst of offerte staan. Als daar geen beperkingen omtrent het gebruik of functioneren van de pelletkachel omschreven staan zou TS aanspraak moeten kunnen maken op de wettelijke garantie.

    Voor tweedehands goederen (waaronder ook demokachels kunnen vallen) kan de wettelijke garantie beperkt worden maar nooit tot minder dan één jaar.
    Daarnaast geldt dat bij tweedehands consumentengoederen de bewijslast voor het bestaan van een defect bij het aangaan van de koopovereenkomst ligt bij de koper.
    Juridisch kan dit daarom een moeilijk traject worden (de verkoper hoeft alleen maar te zeggen dat de pelletkachel het deed bij aankoop en dan wordt het voor de koper al moeilijk om te bewijzen dat het defect er toen toch al was).

    Ik zou je ook adviseren om allereerst met de verkoper eruit proberen te komen: misschien is hij wel van goede wil. Maar mocht je er niet uitkomen en geen trek hebben in juridisch gedoe dan kun je geheel vrijblijvend van mijn aanbod gebruik maken.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast vr sep 14, 2012 3:01 pm

    Jean,

    aardig en algemeen verhaal over jouw interpretatie van garantie en zo maar gelukkig is de wet daar wel helder in; 2 jaar wettelijke garantie op nieuwe artikelen. Verhaal over tweedehands gaat nergens over, TS heeft duidelijk aangegeven dat het om een nieuwe winkeldochter gaat.

    Maar mocht je er niet uitkomen en geen trek hebben in juridisch gedoe dan kun je geheel vrijblijvend van mijn aanbod gebruik maken.

    Dat zal dan inderdaad zeer vrijblijvend zijn denk ik want hij zal daarna nergens aanspraak meer op kunnen maken, niet op de importeur en diens servicelijn en terugvallen op jouw leveringsvoorwaarden levert hem ook niets op.

    Ik raad Ademar aan het probleem via zijn leverancier of via een door de importeur aangewezen merkdealer op te lossen.

    M.v.g.,
    Dick
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van jeanhup vr sep 14, 2012 3:19 pm

    Dicktwist: je kunt beter eerst je huiswerk goed verrichten voordat je hier onwaarheden gaat verkondigen.

    Dit zijn de Belgische wetteksten waarin wel degelijk ruimte is voor afwijkingen van de wettelijke garantie bij tweedehandsproducten:

    Art. 1649quater. § 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.
    De termijn van twee jaar bedoeld in het eerste lid wordt opgeschort tijdens de periode vereist voor de herstelling of de vervanging van het goed of in geval van onderhandelingen tussen de verkoper en de consument met het oog op een minnelijke schikking.
    In afwijking van het eerste lid kunnen voor de tweedehandsgoederen de verkoper en de consument een kortere termijn dan twee jaar overeenkomen zonder dat die termijn korter dan één jaar mag zijn.

    § 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.

    Bron: website federale overheid Belgie
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van steven vr sep 14, 2012 8:04 pm

    de toon in deze topic mag wat rustiger zijn of er vallen weer bans!

    ik viseer niemand specifiek met dit bericht (nog niet...)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast za sep 15, 2012 8:04 am

    Hallo, hier ben ik terug...
    Ergens goed en slecht nieuws...vandaag valt de beslissing of we de kachel terug mogen brengen naar die winkel. De zaakvoerder neemt "waarschijnlijk" de kachel terug en betaald ons geld terug, Dat is voor hem het eenvoudigste. Er zijn hoge kosten aan de kachel en niemand neemt het risico. Het slechte is dat ik volgende week terug zonder kachel zit (het koud wordt)en we terug eens gaan kijken of er promoties zijn zodat we er terug een kunnen aankopen, maar eerst maandag de kachel omruilen voor eurootjes....
    Promotie-suggesties welkom....onze kachel was een middenklasse zodus...
    ik laat weten of de teruggave gebeurd is...alvast bedankt voor jullie goede raad !
    gr adm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast za sep 15, 2012 8:19 am

    Ademar,

    gefeliciteerd met het goede nieuws!

    Om op korte termijn een andere kachel te vinden is denk ik niet het grootste probleem, de vraag is hoe je met de aansluiting van de schouw uitkomt. Als dat redelijk universeel is is het redelijk eenvoudig en hoef je niet al teveel aan te passen.

    Je zou kunnen overwegen om in NL bij een voorraadhoudende dealer een kachel "van de plank" te kopen, vooropgesteld dat je vervoer hebt, want dan profiteer je ook nog van het 19% BTW-tarief. Kachels zijn in NL en Duitsland goedkoper dan in België heb ik gezien.

    In ieder geval succes met de oplossing van het probleem.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast za sep 15, 2012 8:24 am

    dank u....adressen of link naar die dealers...iemand ervaring ?? koopjes....
    gr Adm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gast za sep 15, 2012 8:29 am

    pellethandel.com heeft een dealer in Edegem, Kalor en Puros, maar of die kachels op voorraad heeft weet ik niet maar wel 150 kg pellets gratis.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Het magazijn zit in Emlichheim en daar staat genoeg en dat moet toch wel rap in Gent kunnen zijn.

    M.v.g.,
    Dick
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van jeanhup za sep 15, 2012 11:32 am

    Als je de kachel terug mag brengen en al je centjes terug krijgt is dat toch netjes opgelost van de leverancier.
    Ik denk dat je op dit moment bij redelijk wat leveranciers wel een demokachel met korting kunt kopen: de nieuwe modellen komen er nu aan en veel leveranciers hebben vaak nog wel wat kachels van de vorige modelserie op voorraad of in de showroom staan.
    Veel succes met je zoektocht naar een nieuwe kachel!


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van erwin za sep 15, 2012 8:33 pm

    proper opgelost, ademar is dit niks voor u [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Kachel valt uit door kortsluiting - Pagina 2 Empty Re: Kachel valt uit door kortsluiting

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 12:32 am