Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
steven
Fleur
erwin
7 plaatsers

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"


    jeanhup
    verkoper


    Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van jeanhup zo okt 14, 2012 9:59 pm

    Bij meer schouwtrek gaat er ook gewoon meer warmte door de schouw. Het is zaak om de schouwtrek zo stabiel mogelijk te krijgen en daar de rookgasventilator op af te stellen (het debiet daarvan hangt namelijk van het toerental af en het drukverschil).

    Het lijkt er inderdaad op dat TS met de huidige opstelling te veel last heeft van wisselende windcondities. Hij heeft wel een kap die dat minimaliseert (anti-valwindkap) maar blijkbaar ligt de hoek waarin de kap staat zo ungunstig dat deze niet voldoende helpt. Het is dan ook verstandig om - zoals velen al geopperd hebben - het rookkanaal verder naar boven door te trekken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast zo okt 14, 2012 10:20 pm

    ok morgen kijk ik om de schouw te verlengen en laat het dan wel weten hier.die stop heeft weinig belang denk ik,er kwam een beetje as uit na een jaar maar niet veel dus maandelijks eens afdoen lijkt mij veel.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van erwin zo okt 14, 2012 10:35 pm

    dan horen we het vervolg binnenkort.
    betreffende de stop onderaan het T-stuk toch best volledig luchtdicht maken, vermits de schouw in de veranda uitkomt...schroefdraad lijkt me niet luchtdicht


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast zo okt 14, 2012 11:21 pm

    téflon zal genoeg zijn zeker?das goed tegen water,tegen lucht ook zeker?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast ma okt 15, 2012 2:59 pm

    voila,schouw aangepast,ze brand nu,ik volg het op.
    Is niet hetzelfde als ervoor maar ze komt toch net boven de goot en onder de zonpanelen,geen schaduw dus.het lijkt me wel al heel stuk beter als ervoor en wellicht terug geen problemen meer maar nog even afwachten.Ervoor had ze in feite toen ze perfect werkte dezelfde hoogte maar liep ze schuin naar de voorste goot en dan stukje naar boven maar dit was moeilijk installeerbaar nu maar ben tevreden dat ze toch al aangepast is.
    Een foto zegt terug meer dan woorden.Bij deze:

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Afbeelding114
    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Afbeelding115
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast ma okt 15, 2012 3:24 pm

    Dit is in ieder geval al een hele verbetering. 1 Meter boven de dakhelling uitkomen zou nog beter zijn maar dat is vanwege de zonnepanelen waarschijnlijk niet gewenst.

    Mijn optie zou in dit geval zijn boven het dak met 45° naar links gaan en ruim voorbij de loodlijn van het zonnepaneel weer met 45° omhoog en dan verlengen tot 1 meter boven de dakgoot.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van pedro ma okt 15, 2012 3:36 pm

    Dit lijkt me een goeie oplossing...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast ma okt 15, 2012 6:10 pm

    we wachten nu af hoe de kachel het doet,zonder problemen blijven we eraf ,anders nog verder doorwerken.Inderdaad met de zonnepanelen moet ik oppassen om geen schaduw te maken.De kachel brand heel rustig nu al uren,goeie nieuwe start.Hou jullie op de hoogte.alvast bedankt aan iedereen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast wo okt 17, 2012 5:51 pm

    met spijt moet ik melden dat ze net terug uitgevallen is na uur of 3 branden en gisteren bij opstarten ook "tiragio insuff" maar de pellets waren uit en na vullen brande ze gewoon heel de dag.vandaag slecht weer en wind wel.had de blazer op stand 4 gezet maar of dit nu invloed had op het uitvallen weet ik niet.normaal op 3. Terug op fabrieksinstelling zetten misschien? maar moet dan de pelletaanvoer in het wormwiel niet eerst ingesteld worden terug,het vullen van het wormwiel.tja de schouw is nu verhoogd reeds.die stop onderaan schouw is van geen invloed denk ik,ervoor was het plasticje met rekker ,nu stop erop gedraaid.das detaill zeker.mail gestuurd naar avantis zondag maar terugsturen is wat anders!verkopen ging vlugger ;-)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van erwin wo okt 17, 2012 7:28 pm

    spillie jammer, een telefoontje naar de verkoper gaat misschien nog sneller Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van francky wo okt 17, 2012 8:35 pm

    @ spillie die kachel moet zeker branden aan je schouw licht het zeker niet dat kan niet !!!!als ik de foto,s zie ,contackt met de verkoper nemen er is iets met de kachel


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van pedro wo okt 17, 2012 10:43 pm

    Spillie,mss es rechtstreeks contact opnemen met Lode van Avantis.

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast di okt 23, 2012 4:48 pm

    dag,even technieker lode gebeld van Avantis en die stelde voor om eens te kijken naar het buisje,gat waar voelers inzitten die zuurstof trekt uit de living.zo gezegd zo gedaan en de voelertjes waren omhuld met stof en zaten flink wat pelletjes in het buisje.Mooi opgekuist en wellicht lag het probleem aan dit kleine onderhoudje en niet aan de schouw.deze zomer bij het kuisen van de achterkant dit buisje of toch zeker de vuiligheid niet opgemerkt door mezelf maar kom een mens leert bij.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van erwin di okt 23, 2012 4:55 pm

    bedankt voor de melding, probleem waarschijnlijk opgelost dus.
    lees nog eens traag mijn onderste regel in bericht 3 Rolling Eyes


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast di okt 23, 2012 5:08 pm

    net gelezen Erwin en je sprak over de lucht in laat maar heb er blijkbaar aan voorbijgegaan.wist niet dat er zo'n lucht inlaatje achteraan was.dacht dat alles door de schouw ging.in ieder geval had je gelijk.kzeg het een mens leert bij.bedankt hé.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gast di okt 23, 2012 5:51 pm

    ben ook blij te horen dat lode geholpen heeft. Smile
    zo krijgen we ervaring met de service bij avantis.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van pedro di okt 23, 2012 10:24 pm

    Spillie,

    blij dat het opgelost is!

    Als ik een probleem heb,en we geraken er hier ook niet uit,dan neem ik ook contact met Lode,en dan weet die meestal wel raad via de telefoon!!!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff" - Pagina 2 Empty Re: Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 12:19 pm