Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel Empty onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 29, 2012 12:38 pm

    Hoe onderhoud ik het best de buitenkant van mijn pelletkachel ?
    Dit is een Lilia Plus met spekstenen.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel Empty Re: onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel

    Bericht van dxnature ma okt 29, 2012 1:16 pm

    Greta, ik ben ook benieuwd of er iemand meer weet van die spekstenen. Zelf hebben we een zandsteenkachel en heb gemerkt dat die steen vloeistoffen snel absorbeert en hoop dat er nooit iemand een glaasje wijn tegen kiept want dan zitten we in de penarie vrees ik affraid Ook een veeg van een vuile vinger is funest, wat we merkten bij de installatie ven de kachel door de dealer (heeft die steen de week later vervangen). Hebben nog geprobeerd met zachte gom er eens over te wrijven maar dan bleven er weer sporen van die gom zichtbaar. Een speksteen is mijns inziens minder gevoelig voor die zaken, maar ik kan verkeerd zijn. Hopelijk weet hier iemand meer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel Empty Re: onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 29, 2012 1:29 pm

    Als het matte speksteen is kun je met fijne staalwol een vlek weg polijsten.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel Empty Re: onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel

    Bericht van ss ma okt 29, 2012 4:18 pm

    Ik heb speksteen, zoals Dick zegt, ZEER fijne staalwol indien hardnekkige vlekken of waterschuurpapier in zijn fijnste vorm. Voor vuile handen op de steen volstaat een zeepsopje van natuurzeep...
    @Ron; je kunt die zandsteen veel minder poreus maken, daar zijn middeltjes (chemisch) voor, heb ik gedaan met het granieten aanrechtblad van onze keuken, goed voor alle natuurstenen! Valt natuurlijk te bezien hoe warm die stenen krijgen???
    Groeten,
    ss
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel Empty Re: onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel

    Bericht van dxnature ma okt 29, 2012 4:21 pm

    @SS

    Heb eens gemeten hoe warm die zandsteen word en dat zit zo om en bij de 40° als de kachel al drie dagen aan een stuk brand, dus dat valt nogal mee. Bedankt voor de tip en ga eens op zoek of ik iets bruikbaars kan vinden.

    Gesponsorde inhoud


    onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel Empty Re: onderhoud van de buitenkant van de pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 12:47 am