Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 16 gasten

Cerutti, Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
pedro
ss
6 plaatsers

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast di okt 30, 2012 7:01 pm

    Dag,deze zomer veranda bijgezet over de gehele achtergevel.schat zeker 65 vierkante meter.
    De pelletkachel was niet voorzien om dit bij te verwarmen en blaast sowieso in de living.zonder zon tijdens dag word het moeilijk om 20 graden te halen met alleen de kachel ook al zetten we de port de fenetre open en staat achterdeur constant open.Vraag me eigenlijk af het goedkoper is om de kachel 24 h te laten branden op hoger niveau of  het beter is om bijverwarming te zoeken.bvb infrarood of wat is iets goed denken jullie. we zitten tijdens de dag veel in veranda en eten daar om 18 h dus een weinige verwarming is wel vereist tijdens de dag.snachts zou ik het op 15 graden willen houden,ook omwille van wat apparatuur zoals tv en hi-fi aanwezig.Ik heb ook chauffages in de living en keuken maar dit lijkt me dure oplossing.graag jullie mening.een extra pelletkachel aankopen is ook duur. tot nu toe ging het snachts vorig week het laagst eens op 12 graden en de ergste kou is er nog niet.

    mvg steven
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van ss di okt 30, 2012 7:51 pm

    Ik zou een kleine kachel bijplaatsen...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast di okt 30, 2012 8:01 pm

    @ Steven,

    Ik zou zeker gaan voor een bijverwarming in de veranda. Een veranda zonder extra verwarming wordt immers maar 6 maanden per jaar gebruikt.En daar is de investering wat groot voor, niet?
    Kanalisatie is zeker niet genoeg voor zulk een oppervlakte.Infra rood is oppervlakkige warmte en gulzig met electriciteit.
    Zoals ss al zegt, zou ook ik gaan voor een extra kachel.
    grts
    Howie
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van pedro di okt 30, 2012 9:22 pm


    @steven,

    zelfde situatie hier,alleen is onze veranda maar 20m2 groot..... Laughing

    Wij verwarmen de veranda met gas of met een petroleumkacheltje(zo ene dat volledig elektronisch werkt)Volgens mij de goedkoopste oplossing...
    grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van boxke di okt 30, 2012 10:09 pm

    @Steven,

    elektrisch verwarmen of trachten te verwarmen met de bestaande kachel in living zijn de slechtste keuzes. Beste keuze is het het bijplaatsen van een kachel - maar niet in alle gevallen mogelijk (schouw); Tweede optie is de CV doortrekken - maar dan moet je de CV laten aanstaan (doe ik); Als je eenvoudig de CV kan doortrekken én een kachel kunt zetten, dan zou je een Hydro kachel kunnen zetten die tegelijk ook warmte kan afgeven aan de andere radiatoren (kan je de andere cv ketel laten afstaan en toch je badkamer of andere afgelegen ruimtes mee verwarmen). Voor de veranda van dat formaat mag je toch volgens mij wel een dikke 8kW kachel rekenen voor de veranda alleen).

    Gr, Boxke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast di okt 30, 2012 10:39 pm

    bedankt reeds voor de tips maar ben er nog niet uit.Wel even rechtzetting van omvang veranda.Ik schreef +/- 65 vierkante meter maar is wel degelijk kubiek die ik bedoel.ongeveer dus veranda van circa 8m breed x 4m diep .Ik dacht gelezen te hebben dat infrarood een goedkopere elektrische verwarming was maar zo te zien niet.Moet wel zeggen dat ik zonnepanelen heb maar geen overschot.Op 5.5 maand zat ik break even qua verbruik maar winter periode zal negatief worden.Spijtig mocht ik daar over gehad hebben kon ik zeker elektrisch gaan nu nog even nadenken met jullie hulp.

    Een 2de pellet kachel kost toch gauw weer een hoopje geld.de goedkoopste 1500 euro schat ik.occasies zijn die op de markt eigenlijk? kan ik met 1 schouw 2 kachels bedienen? in feite zouden ze dan rug aan rug staan met een muur tussen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31540
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van erwin di okt 30, 2012 10:46 pm

    2 kachels op 1 schouw, die gaan mekaar negatief beinvloeden, en het is wettelijk niet toegelaten


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast di okt 30, 2012 11:34 pm

    dan word een extra pelletkachel wel heel moeilijk.Nog eens een dubbelwandige buis naast de ander en door het dak lijkt me wat teveel buizen.deze optie lijkt me definitief uitgeschakeld.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van ss wo okt 31, 2012 9:47 am

    Je kan het rookkanaal toch door een wand of het dak van de veranda brengen!?
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 374
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Ikzelf wo okt 31, 2012 9:56 am

    moet die dan niet boven het hoogste dak uitkomen?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van ss wo okt 31, 2012 10:37 am

    Neen, boven het dak van de veranda, meer wel opletten dat je geen last krijgt van de rook op de bovenverdieping, je plaatst natuurlijk geen rookkanaal voor een venster van een slaapkamer! Je vindt hier hopen info op het forum over rookkanalen en schouwen!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast wo okt 31, 2012 11:17 am

    er zit al een schouw door de veranda en die waar de kachel zou moet staan zou de schouw net naast de ander schouw komen! estetisch zou dit niets zijn en koop maar nog eens meters dubbelwandige buizen én kachel.zit je meteen aan serieuse bedragen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31540
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van erwin wo okt 31, 2012 12:37 pm

    voor de duidelijkheid even de fotos uit een ander topic van spillie hierbij gezet

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Fleur wo okt 31, 2012 1:01 pm

    @spillie

    dit jaar koop je een nieuwe personenwagen ,maar volgend jaar kom je tot het besef dat het eigenlijk een bestelwagen had moeten zijn !!
    jij zit met een dilemma man.....


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van boxke wo okt 31, 2012 1:52 pm

    Als de kachels rug aan rug zouden staan: dan ben je toch vele beter af met een nieuwe kachel met kanalisatie te kopen (verkeerde aankoop gedaan - huidige 2de hands verkopen). Met de blaasmond aan de achterzijde heb je geen verlies in je kanalisatie. Reken voor dat volume van veranda ongeveer 4kW bij tov wat je nu hebt voor je living.
    Gr,Boxke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast wo okt 31, 2012 11:10 pm

    tjonge als ik dit zie van dyson lijkt me dit overtuigend om dit aan te schaffen.relatief goedkope oplossing 379 euro en als je het leest snelle kamerverwarming en al de rest dan moet je u inhouden om niet snel te beslissen.als hij rapper verwarmt moet hij wellicht minder snel aanslaan en minder verbruik.sowieso graadje of 15 snachts en overdag wat hoger zou wellicht meevallen qua verbruik.qua desin ook in orde. heb al iets van dyson apparatuur en toch iets speciaal dit merk.
    heel ander manier van verwarmen zo te zien.
    Jullie mening wel graag,wil niet overhaast beslissen.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Fleur wo okt 31, 2012 11:43 pm

    voor iemand met zonnepanelen misschien wel interressant.....maar dit apparaat ken ik niet of nog niet


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31540
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van erwin do nov 01, 2012 1:04 am

    dyson stofzuigers zijn klasse, maar volgens mij is dit een dure warmteventilator die veel lawaai maakt erbovenop Shocked

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    zou men nergens een demonstratie ten huize kunnen aanvragen ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast do nov 01, 2012 8:19 am

    @ steven,
    Ik heb ook even de nieuwe dyson warmteblazer overwogen, maar als je het net even uitpluist kom je flink wat negatieve ervaringen tegen: veel lawaai en het ontbreken van een (voor mij belangrijke) timer: je moet deze machine dus manueel aan- en afzetten.
    Via het internet vind je wel leuke aanbiedingen. Dit scheelt al rap 50€ in aankoop.
    grts Howie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 3:12 am

    Van lawaai valt dit erg mee,weet niet wie dat te luid vind eigenlijk.enfin voor de één is iets te luid en voor de ander gewoon ok.
    natuurlijk als je hem in slaapkamer zet of in veranda is nog verschil.
    Hier heb ik dus 1 gekocht zo'n dyson hot. verwarmd erg makkelijk de kamer.zou veel meer lucht kunnen verwerken dan ander toestellen.
    Natuurlijk blijft het 2000 watt dus gebruik ik vooral voor men 15 graden te halen s'nachts .overdag de deur open en porte de fenetre en pelletkachel aan en die houd dat op minstens 15 graden in veranda en altijd wel iets meer.in de living heb ik dan rond 21 graden.

    Ik schat dat de pelletkachel meer te laten branden nog altijd beter is dan de dyson hot voor men rekening.

    Ik laat ook de CV nu en dan eens half uur draaien om wat temperatuur te krijgen in living en de deuren open voor de veranda.lijkt me ook nog stuk goedkoper dan half uur de dyson ? De cv werkt op aardgas.

    wat lijkt jullie het beste met wat ik heb aan mogelijkheden?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van ss di nov 20, 2012 10:30 am

    Ik begrijp er geen snars van, plaatsen jullie nu echt zo'n energievreter van Dyson??? Te gek voor woorden!?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 12:05 pm

    Niet vergeten dat de dyson hot een heel ander manier is van verwarmen en wellicht stuk zuiniger is dan ander elektrische dingen.Maar uiteraard is een kachel beter maar dan zit je meteen in duizende euro's met schouw.De dyson staat op snacht's op 15 graden max,veel zal die niet aanslaan daar de veranda wat profiteert van de warmte van de living.natuurlijk gebruik je dit best zo weinig mogelijk.
    Maar ja moet ik een chauffage op aardgas doortrekken en men brander snachts alleen laten draaien voor deze ene ruimte? is dit dan goedkoper dan de dyson?? hoor het graag.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van ss di nov 20, 2012 1:58 pm

    Maar jongens toch, kunnen jullie eigenlijk rekenen, of die 2KW nu van een Dyson of van een andere converter komt, het blijft 2000Watt!!! Bij de Dyson zit er een krachtige en storende ventilator op, dus betere verdeling maar allesbehalve een besparing! Wat reklame toch kan aanrichten!?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 2:04 pm

    SS je moet toch eens alle specificaties lezen van die dyson.kan tot 6 x sneller lucht aanvoeren of verwerken of versnellen hoe je het wil noemen dus ligt hij veel minder aan in vergelijking met een ander toestel.jouw punt begrijpen we wel het is elektrisch dat wel.Op weinig tijd paar graden bij met die dyson....heb al ander toestellen gehad vroeger...en die konden dat allesbehalve zo snel...dus...zal toch wel beter zijn.natuurlijk we weten dat een pellet kachel van duizende euro's beter is. ;-)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van ss di nov 20, 2012 2:09 pm

    Spillie, als je geen tweede kachel wil plaatsen, dan raad ik je aan om je CV door te trekken, zal goedkoper in verbruik zijn dan die Dyson, neem het gerust van mij aan! Je idee met die cv lijkt me ok, die Dyson is een slecht idee.

    Gesponsorde inhoud


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 10:34 pm