Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
pedro
ss
6 plaatsers

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda - Pagina 2 Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van ss di nov 20, 2012 2:09 pm

    Spillie, als je geen tweede kachel wil plaatsen, dan raad ik je aan om je CV door te trekken, zal goedkoper in verbruik zijn dan die Dyson, neem het gerust van mij aan! Je idee met die cv lijkt me ok, die Dyson is een slecht idee.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda - Pagina 2 Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast di nov 20, 2012 2:24 pm

    dat zal ik zeker niet ontkennen dat cv goedkoper zal zijn dan de dyson.de cv zal ik proberen doortrekken maar een mens heeft al eens tussenoplossingen nodig.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda - Pagina 2 Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van ss di nov 20, 2012 5:39 pm

    Tjah, als tussenoplossing en ten voorlopige titel, kan ik er niets tegen inbrengen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda - Pagina 2 Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast wo jan 23, 2013 4:51 pm

    Is het de moeite waard om 1 chauffage door te trekken die helemaal alleen zou aanliggen in de veranda,dus men brander zou draaien voor deze chauffage alleen! intussen brand dus men dyson op 15 graden.het zou wat meer mogen zijn met chauffage als het goedkoper mocht zijn!at denken jullie?ik moet dan wel aftappen van een chauffage ,gaat die dan niet mee verwarmen?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda - Pagina 2 Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van erwin wo jan 23, 2013 6:53 pm

    spillie,

    CV doortrekken van de kortstbijzijnde radiator, de andere radiatoren thermostaatkranen lager zetten of dichtdraaien, en een draadloze thermostaat in de veranda plaatsen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda - Pagina 2 Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 12:49 pm

    Dag,

    Ik zou op 2 m zoiets één kunnen doortrekken,das dicht ,anders word het al vele meters en das nefast veronderstel ik! de andere zou ik sowieso toezetten,niet nodig.
    Dus Erwin jij denkt dat voor 1 chauffage doen draaien het nog goedkoper en de moeite loont om dit te doen.
    Een draadloze thermostaat dat begrijp ik niet echt hoe het werkt? waar sluit je dat aan of hoe zal die dan werken?
    Ik veronderstel dat die dan alleen voor die ene chauffage werkt?
    Volgens ik denk zullen de kosten niet zo hard oplopen als ik het bekijk op eerste zicht!
    De chauffage waar ik aftap zal ik toch kunnen dichtdraaien hoop ik dan?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke bijverwarming in aanbouw veranda - Pagina 2 Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van erwin do jan 24, 2013 6:55 pm

    je tapt gewoon parallel over een radiator af, als daar de kraan van dichtstaat gaat daar geen water door.

    de huidige thermostaat gaat nooit de graden van de veranda weten, je zal deze dus bijna op max moeten zetten om de pomp te laten draaien.
    anders zo eerst eens proberen, als het maar voor even is, en als de veranda te warm krijgt thermostaat uitzetten.

    een draadloze heeft een zender die in de veranda komt en daar dan temperatuur gaat meten en de pomp aansturen, het ontvanger gedeelte word zelfde aangesloten als de huidige thermostaat.
    zender werkt op batterijen, de ontvanger op 220V.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Welke bijverwarming in aanbouw veranda - Pagina 2 Empty Re: Welke bijverwarming in aanbouw veranda

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 3:14 pm