Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+14
jeanhup
grossard.rob
gertdc
Maggy
steven
pedro
stef123
paularis
Dan12
nick1
goldwing
erwin
krusty
Sele
18 plaatsers

    bocht van 45° naar beneden als schouw?


    Gast
    Gast


    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Gast do nov 29, 2012 11:40 am


    @ erwin ,
    ik weet het , k heb gisteren het gelezen en ik heb het afgeprint en aan mijn collega gegeven als hij klacht wil indienen heeft hij het nodige adres.
    hopelijk is er iemand op de forum die me de nederlandse handleiding kan bezorgen , die persoon kan niet aan een andere verkoper nu de handleiding vragen Sad
    Maggy
    Maggy
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 134
    Registration date : 19-05-10

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Maggy wo dec 05, 2012 1:03 pm

    Ik had uit het forum al vaker begrepen dat niet elk bedrijf even betrouwbaar is. Maar dit bedrijf maakt het wel heel bont! Wat dachten jullie van een schandpaal-lijst en een lof-lijst op het forum?


    _________________
    Artel Evo M-K
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van pedro wo dec 05, 2012 1:31 pm

    Maggy,

    zoals je zelf zegt ,niet iedere verkoper/installateur is even betrouwbaar.Maar om nu te gaan werken met een schandpaal en loflijst is toch een brug te ver en is alleen maar om problemen vragen.Ten eerste is er niet altijd geen unanimiteit over een verkoper en ten tweede gaan de klachten en processen van ontevreden verkopers hier vlotjes binnenstromen. Als iemand van plan is om een pelletkachel aan te schaffen en hij zoekt hier op het forum naar desbetreffende installateur,dan zal hij wel vlug kunnen uitmaken of het al dan niet goed zit....

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van gertdc wo dec 05, 2012 2:45 pm

    Wat dubbelwandige schouwen betreft, wie geduld heeft een beetje creatief is met kapaza, 2e hands, marktplaats enz.. is, kan soms mooie koopjes doen.
    Ik kocht bv. 7 meter dubbelwandige inox schouw, 4 bochten, t-stuk voor een goeie 700 euro. Ik moest er voor naar Limburg rijden, maar dat had ik er graag voor over.



    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van erwin wo dec 05, 2012 3:27 pm

    maggy

    wie de moeite doet en het forum verkent vind heus wel voldoende informatie over goede en slechte verkopers, en dat houden we liever zo..



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van krusty do dec 06, 2012 2:48 pm

    Waar het allemaal om draaide !!

    En Sele heb je nu al een handleiding gekregen van den tegelkraker alias elite fire ??

    En die buis naar beneden is dat nu al veranderd ???
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van krusty zo sep 08, 2013 2:59 am

    En Sele, zijn de problemen opgelost door elite-fire ondertussen   ?????????????????????????????????
    Of ben je samen met hun met de noorderzon verdwenen ?
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van grossard.rob zo sep 08, 2013 11:01 am

    Wat ik gewoon raar vind is dat men deze schouw bij plaatsing ook accepteert terwijl je overal een andere situatie ziet.
    Gewoon even rondrijden en je ziet dat 99% van de gevallen redelijk correct geplaatst is en een heel ander uitzicht heeft.

    Sommige mensen willen volgens mij ook bedrogen worden, (waaronder ikzelf, echter na vraagbaken bij vrienden en het internet kwam er ook geen negatieve info over mijn plaatser, kachels etc geen probleem maar pelletkachels was geen info en al de rest was positief en toch zelf ook de merde gehad.)

    Als het eigenlijk te mooi voor woorden is of je doet een aankoop probeer op voorhand zoveel technische en algemene info te verzamelen.
    Wees kritisch bij de aankoop en stel correcte en moedwillig verkeerde vragen om de kennis van de verkoper/installateur in vraag te trekken.
    Zoals krusty vandaag al meerdere keren aanhaalde komt men pas na aankoop hier aan en dan hit & run.
    Hopelijk verbetert dit bij de mensen zelf ook.

    Met vriendelijke groeten

    Grossard Rob pelletforum


    Laatst aangepast door erwin op wo mei 07, 2014 7:35 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    Sele
    Sele
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 38
    Registration date : 25-11-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Sele zo sep 15, 2013 8:26 pm

    @grossard.rob:we dachten dat we goed zaten daar,
    dus ik hoop dat we nooit geen problemen gaan hebben met de kachel, wat zeker wel eens zal gebeuren...

    @krusty:neen nog altijd zelfde dus daarom gaan we het nu zelf oplossen

    groeten Sele
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van erwin zo sep 15, 2013 8:49 pm

    eerst eens even ons gezamenlijk geheugen opfrissen, want het is 1j geleden...

    heb je nog iets gehoord na je klacht van elite-fire (tegelkraker) in die tijd?
    is de beloofde vertaling van de NL handleiding aangekomen?


    Laatst aangepast door erwin op zo sep 15, 2013 10:18 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Sele
    Sele
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 38
    Registration date : 25-11-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Sele zo sep 15, 2013 9:39 pm

    dag erwin,

    ja de nl vertraling hebben we gekregen,die hebben ze zelf vertaald volgens mij..

    het was volgends de verkoper genoeg(we hebben een offerte voor een kachelpijn laten maken bij vanbellegem in maldegem en die zegt toch ook dat gewoon buis naar buiten in feite genoeg is)

    maar probleem is de wind kan erin slaan natuurlijk..
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van erwin zo sep 15, 2013 9:57 pm

    blijkbaar willen sommige verkopers nog altijd niet de ernst en het gevaar inzien van dergelijke straalpijpjes,
    als er terugslag komt: slechte verbranding, risico van CO ed  Evil or Very Mad


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Sele
    Sele
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 38
    Registration date : 25-11-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Sele zo sep 15, 2013 10:09 pm

    daarom gaan we dat asap veranderen nu,maar ik vraag me af of de opstelling goed is?
    alles is diameter 80 Dubbel Wandig

    Regenkap 1 x € 35,00
    Muurbeugel 5 - 8 cm voor dubbelwandig 80 mm 4 x € 21,00
    Muursteun Muursteun 1 x € 100,00
    Aansluitstuk enkel- naar dubbelwandig 80 mm 1 x € 39,00
    T stuk 90º 1 x € 98,00
    Rechte kachelpijp L = 1 mtr   6 x € 90,00
    Totaal (incl. BTW):  € 896,00
    Exclusief geschatte verzendkosten:
    € 49,95

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    alles zou gekocht worden van die webshop, bij een offerte ging het ons rond de 2000euro kosten en nu gaan we er van af zijn met 1000euro...

    ik vraag me af of dit genoeg is aangezien de buis van de kachel meteen door de muur gaat naar buiten ipv eerst binnen meter ofzo omhoog te gaan. dus eerst stuk er op dat van EW buis naar DW buis gaat van 90 diameter,dan 6stuk er op en dan de muursteun en dan zo naar boven tot boven het dak en dan de regenkap er op.

    als iemand tips heeft laat maar weten.

    groeten Sele
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van jeanhup zo sep 15, 2013 11:11 pm

    Hallo Sele,

    Die rookkanalenlijn die je wilt bestellen (Avant van Convesa) is officieel niet geschikt voor pelletkachels (niet drukdicht) omdat ze zonder rubbers uitgevoerd zijn.
    In de praktijk zal dat niet heel veel problemen opleveren omdat deze buizen toch allemaal buiten geinstalleerd worden (als er buiten wat rook lekt is dat niet meteen schadelijk voor je gezondheid), maar het is dus niet geheel volgens de regels.

    Even wat uitleg:
    De aangeboden Convesa Avant rookkanalen zijn gekeurd voor de volgende toepassing: T600 N1 W Vm L50040 G60. Vooral die eerste 2 letter-cijfer combinaties zijn interessant:
    Die T600 betekent voor rookgastemperaturen tot 600ºC (dat duidt er al op dat er geen rubbers gebruikt worden want die kunnen maar tot 250ºC).
    Die N1 betekent dat ze alleen geschikt zijn voor onderdruk (trekkende schouwen zoals bij een houtkachel). Voor pelletkachels waarbij de rook met overdruk naar buiten geblazen wordt moet hier een P1 staan (voor "pressurized").


    Laatst aangepast door jeanhup op ma sep 16, 2013 12:03 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Sele
    Sele
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 38
    Registration date : 25-11-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Sele zo sep 15, 2013 11:18 pm

    dag jeanhup,

    welke zijn de wel geschikt?en waar koop ik die?

    groeten
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van jeanhup zo sep 15, 2013 11:34 pm

    De KG versie van de Convesa Avant is wel geschikt. Misschien hebben ze die ook bij die winkel.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Sele
    Sele
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 38
    Registration date : 25-11-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Sele zo sep 15, 2013 11:38 pm

    maar voor de rest is de materialen goed die ik wil kopen?
    bedoel alles is er wat ik eigenlijk nodig heb om een goede schouw te maken?behalve dan dat ze niet KG zijn?

    volgend we webshop het antwoord op mijn vraag en ze zeggen dit:
    de dubbelwandig geisoleerde 80 mm buizen zitten rookdicht aan elkaar vast met klembanden
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van jeanhup zo sep 15, 2013 11:47 pm

    Die klembanden zijn om de buizen aan elkaar te houden, niet om de rook tegen te houden. Maar zoals ik al zei: ze zullen buiten best wel voldoen, maar ze zijn officieel niet toegelaten voor gebruik bij pelletkachels.
    Ik zou ze zelf best buiten durven te installeren bij mezelf, maar ik zou ze niet aan een klant leveren als zijnde geschikt voor pelletkachels. Voor een kleine meerprijs zou je de echte moeten kunnen krijgen.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Sele
    Sele
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 38
    Registration date : 25-11-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Sele zo sep 15, 2013 11:50 pm

    en weet je waar ik de echte kan vinden?Smile

    braxx
    braxx
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 157
    Registration date : 03-11-11

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van braxx ma sep 16, 2013 12:00 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    hier ben ik mijn flexibel voor in de schouw gaan halen...
    vriendelijke mensen + goede raad
    hebben ook dubbelwandige buizen...

    ge moet er wel ff naar zoersel voor rijden...


    _________________
    pelletforum
    MCZ Mercury 8KW
    2011-2012 premium woodpellets (makro) | 2012-2013 premium woodpellets (makro) | 2013-2014 premium pellets Carrefour (=agricon) | 2014-2015 terradena (makro) + agriselect (colruyt) | 2015-2016 agriselect (colruyt) | 2016-2017 terradena (makro] | 2017-2018 agriselect (colruyt) | 2018-2019 agriselect (colruyt) | 2019-2020 Total | 2020-2021 Total | 2021-2022 Eifuel
    2022-2023 bigbag (jekro) + Barlinec
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van jeanhup ma sep 16, 2013 12:02 am

    Sele schreef:maar voor de rest is de materialen goed die ik wil kopen?bedoel alles is er wat ik eigenlijk nog heb om een goede schouw te maken?behalve dan dat ze niet KG zijn?
    Regenkap 1 x € 35,00
    Muurbeugel 5 - 8 cm voor dubbelwandig 80 mm 4 x € 21,00
    Muursteun Muursteun 1 x € 100,00
    Aansluitstuk enkel- naar dubbelwandig 80 mm 1 x € 39,00
    T stuk 90º 1 x € 98,00
    Rechte kachelpijp L = 1 mtr   6 x € 90,00
    Voor de regenkap zou ik een tonkap/tregakap/windkap nemen. Dat kost iets meer maar is veel beter.
    Daarnaast zou ik dat verloop enkelwandig-dubbelwandig niet nemen. Die enkelwandige buis die uit je muur komt past ook direct op de binnenste buis (mannetje-vrouwtje even daargelaten) en dan komt je buis iets dichter op je gevel wat veel stabieler en fraaier is.
    Het Tstuk hoort tevens onderaan voorzien te zijn van een afsluitstuk met dop.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Sele
    Sele
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 38
    Registration date : 25-11-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Sele wo mei 07, 2014 9:38 am

    de aangepaste schouw staat er ondertussen al paar maand, kan ik hier een foto plaatsen met tapatalk?
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van ponneke wo mei 07, 2014 10:22 am

    Hier gebruiken ze tinypic. Als de foto reeds op een url staat kun je deze in je bericht kopieren.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van erwin wo mei 07, 2014 1:08 pm

    zoals ponneke zegt met tinypic, zie laatste bericht in [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]topic.

    als de foto op een url opgeslagen zit ipv op de pc, moet je het icoontje "insert an image" gebruiken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Sele
    Sele
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 38
    Registration date : 25-11-12

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Sele wo mei 07, 2014 10:31 pm

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 2ev9854
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van erwin do mei 08, 2014 12:13 am

    sele,

    bedankt voor de feedback, ik ben zeker dat de kachel nu brandt zonder een wiebelende vlam bij het minste zuchtje wind.
    maar vooral veel veiliger - zonder kans op rookgasterugslag - dan met het gedrocht van bericht 3 dat elite-fire erop propte.

    zijn ze hem al komen afstellen op de nieuwe schouw, ik denk dat de rookgasfan nu wel de helft trager kan draaien  Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    bocht van 45° naar beneden als schouw? - Pagina 2 Empty Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 13, 2024 2:38 am