van Gast do nov 29, 2012 1:18 am
Vanhaeren is juist buiten, ze hebben de kachel volledig gepoetst, en terug opgestart. Het brandpotje zat volledig dicht met een dikke laag koek, volgens hen daardoor geen zuurstof genoeg, daardoor slechte verbranding, daardoor pellets die blijven opstapelen omdat ze niet verbrand geraken. Ze werkt perfect, wormwiel is niet kapot. Ze hebben verschillende testen gedaan ( hoog laten branden, laag laten branden, enfin, ze hebben van alles getest).
Heb ook jullie berichten laten lezen, de extractie motor hoger zetten was volgens hem niet nodig, dat wat Rob zei kon wel kloppen. Ik moet het nu in het oog houden en vanavond om 18u moet ik hun bellen om te zeggen hoe vol het brandpotje is, dat mag niet propvol meer liggen.
Ze hebben het duidelijk niet voor bioflam pellets, hij zei dat het ook kon zijn dat het een zak met vochtige pellets geweest was, hij raad mij aan om de bioflam met een ander merk te mengen.
Ik zei dat ik niet begreep hoe dat brandpotje zo aangekoekt kon zijn, ik maak mijn kachel dagelijks proper. Sinds begin deze week brand ze dag en nacht, en wordt ze nog maar om de 24u gepoetst.
Ben vandaag de hele dag thuis, dus ga nu als een waakhond langs de kachel zitten, en bij de minste opstapeling van pellets gaat ze uit.
Alvast héél erg bedankt iedereen voor de reacties, ik hou jullie zeker op de hoogte !
Dikke merci, groetjes, Veronikske