Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Thermorossi Cuba

    krijgsheer
    krijgsheer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 24-11-12

    Thermorossi Cuba Empty Thermorossi Cuba

    Bericht van krijgsheer di dec 04, 2012 2:51 pm

    Hoi,

    Iamand ervaring met de Thermorossi Cuba 10 of 12kw (geluid, vlammenspel, kuiswerk, kanalisatie,...)?

    Alvast bedankt
    guiser
    guiser
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 6
    Registration date : 11-08-11

    Thermorossi Cuba Empty Re: Thermorossi Cuba

    Bericht van guiser vr dec 07, 2012 3:34 pm

    Hier staat sinds een 4-tal weken een Cuba 12 te branden.

    - Vlammenspel is zoals bij elke pelletkachel redelijk nerveus te noemen. Heb wel vastgesteld dat het soort pellets een rol spelen (ik gebruik Badger en Hogramix) Bij de badger is de vlam minder nadrukkelijk.
    - Moet de kachel om de 2 dagen kuisen ( aszuigen en ruit schoonmaken - +/- 10 minuten werk) Ruitje is dan behoorlijk vuil. Kan wel iets te maken hebben met het probleem dat we hebben en hieronder is beschreven.
    - Kanalisatie werkt behoorlijk maar is niet zo efficiënt als bij de Thermorossi 7000 (onze andere kachel). Wij gebruiken beide uitgangen -de ene is 2 meter lang, de andere 3 meter.
    - Geluid: in de laagste stand (en zo werkt hij het meest) is de kachel niet echt luidruchtig te noemen. De 36 db die men bij Thermorossi opgeeft is wel met een zeer optimistische db meter opgemeten. De Cuba 12 is wel een stuk minder luidruchtig als de Thermorossi 7000.

    Conclusie: zijn zeer tevreden over de prestaties en de looks van de kachel.

    We hebben wel van dag 1 een probleem met de Cuba waarvan de oorzaak nog niet is achterhaalt, laat staan er een oplossing voor gevonden is.
    Ik probeer het even te omschrijven:
    van tijd tot tijd lijkt het erop alsof de wind in de kachel slaat of slaat de wind effectief in de kachel(?) (moet uitgezocht worden). Je hoort dan echt een wervelend geluid in de kachel dat best irritant te noemen is.
    De technieker en de installateur zijn reeds langs geweest om één en ander vast te stellen en volgens de technieker zou de schouw voor problemen kunnen zorgen (is een nieuwe dubbelwandige schouw (80mm - 130mm van +/- 7 meter hoogte met een eenvoudig afschermdeksel tegen regeninslag). Volgens de technieker moet er een eindstuk opgezet worden om de windinslag tegen te gaan. Dit is tot op heden nog niet gebeurd.
    Ik hoop dat ze één van de dagen deze "klep" komen plaatsen en dat daarmee het probleem opgelost zal zijn of in het andere geval er kan verder gezocht worden naar de oorzaak van deze toch wel storende geluiden.

    Zo, ik heb getracht om op jouw vragen een antwoord te geven. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    Oproep aan andere forumgebruikers: moesten er mensen zijn die dit lezen en het probleem hierboven beschreven herkennen dan is jullie ervaring/oplossing steeds welkom.

    mvg.

    Guiser.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi Cuba Empty Re: Thermorossi Cuba

    Bericht van erwin vr dec 07, 2012 3:44 pm

    die anti-windval kap is waarschijnlijk de oplossing.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krijgsheer
    krijgsheer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 24-11-12

    Thermorossi Cuba Empty Re: Thermorossi Cuba

    Bericht van krijgsheer vr dec 07, 2012 9:00 pm

    Bedankt voor de uitgebreide reactie Guiser. Moet juist lukken dat ik vandaag langs een dealer ben geweest om het toonzaalmodel eens te bekijken.
    Blijf het een mooi model vinden maar was toch nog iets dieper dan ik gedacht had, kanalisatie zit ook langs achteren. De verkoper verkoopt ook nog twee andere merken en zou voor een Nordica Extraflame souvenir gaan in mijn situatie. Hij vindt dat de kanalisatie op de Cuba niet zo goed te regelen is als deze bij de souvenir. Ik heb de neiging om hem daarin te volgen aangezien hij de ervaring heeft en de prijs van dat model goedkoper is dan dit van de Cuba.
    Er stond in de toonzaal een andere thermorossi te branden, op de laagste stand was dat geluid redelijk stil te noemen.

    Hopelijk is je probleem weldra opgelost.


    _________________
    Piazzetta P960
    guiser
    guiser
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 6
    Registration date : 11-08-11

    Thermorossi Cuba Empty Re: Thermorossi Cuba

    Bericht van guiser vr dec 07, 2012 10:01 pm

    Tijdens mijn zoektocht naar een pelletkachel met ruimteventilatie en kanalisatie (Thermorossi-Piazetta-MCZ- edilkamin-ea) is mij inderdaad opgevallen dat de Thermo's de stilste zijn.
    Heeft volgens mij te maken met het feit dat ze maar één enkele kwaliteitsventilator gebruiken als ruimtefan.
    De kanalisatie wordt met kleppen geregeld, manueel en vrij primitief, maar oh zo stil.
    Alvast succes met je Nordica Extraflame.
    De aankomende prijsstijgingen van gas-electriciteit -mazout gaan je nog meer doen genieten van je pelletkachel.

    mvg.
    guiser.

    Gesponsorde inhoud


    Thermorossi Cuba Empty Re: Thermorossi Cuba

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 2:15 am