Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 42 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 42 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
erwin
Fleur
Luc Melis
laika
8 plaatsers

    laika - karmek alice


    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 3 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika di feb 05, 2013 9:28 pm

    wij hebben een zak meegebracht van bij Maratra, zijn "pure power" pellets, maar nog niet geprobeerd. Dit zal iets voor dit weekend zijn... ik laat zeker weten hoe dit afloopt. In ieder geval, als dat een foto is na vier dagen branden, daar kunnen wij momenteel enkel nog maar van dromen!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 3 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast di feb 05, 2013 9:36 pm

    het is wel de eerste keer dat ik dit ook mee maak na 4 dagen (48 brand uur)en zoals je ziet ze brand in eco stand met granilux pellets en de poes is ook blij ,anders moest ze om de drie dagen recht staan nu zal dat om de +- 6 dagen zijn denk ik ,zo hoort het vindt ik ,nu kan ik ook na een paar maand pas stofzuigbak leeg maken ,ik ga lui worden !
    grtjs eric
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 3 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika zo feb 17, 2013 5:31 pm

    ondertussen zijn de pure power pellets getest. Ze branden veel properder en met minder assen dan plospan. Ik heb ook de waarden van prog 18 aangepast naar 1550. Is al veel beter. 1600 was te hoog - ze gaf veel minder warmte. De temperatuur van de rookgassen schommelt tussen 90 en 100. Ik veronderstel dat dit niet slecht is !? Ook de warmtewisselaar werd gereinigd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 3 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast zo feb 17, 2013 10:43 pm

    schouwtemp zou rond de 110 moeten liggen in eco,bij mij staat 18 op 1440 en schouwtemp is +-110/115
    prog 6 op 4 als het wat warmer wordt buiten gaat prog 6 terug op3 en daalt de schouwtemp ook naar 90a100° hoe staat het nu met het ruitje?
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 3 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast di feb 19, 2013 5:08 pm

    @laika en andere alice stokers iets ontdekt:als je op de setknop drukt(1x)dan rechtsbovenaan op de
    ↓ dan zie je pell op de display en kan je instellen van 1 tot 5 met de rechtsonder ↓ toets naast het thermometertje stel een cijfer in bv als het nu op 1 staat op 3/4of5 dan terug 1x op set drukken, wat gebeurt er dan bij jullie kachel ??
    grts eric
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    laika - karmek alice - Pagina 3 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van laika vr maa 01, 2013 10:13 pm

    even gekeken, bij ons staat die op 1. geen reactie als de waarde omhoog gezet wordt...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    laika - karmek alice - Pagina 3 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gast vr maa 01, 2013 10:31 pm

    laika dank u dat wou ik weten bij mij is dat het zelfde op 1 en als je het op een ander cijfer zet gebeurd er niets,terwijl het wel zou moeten! dit diend normaal om uw pellet toevoer te regelen zonder in de parameters te moeten zitten .maar werkt niet.
    grts eric

    Gesponsorde inhoud


    laika - karmek alice - Pagina 3 Empty Re: laika - karmek alice

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 2:00 am