van SICCO zo jan 10, 2016 9:58 am
Hier ook hetzelfde probleem met mijn Rika Revo. Soms, 1 à 2 maal per dag, valt de kachel uit met de melding 'no pellets', terwijl het reservoir vol is.
Vandaag heb ik toevallig gezien wanneer precies dit gebeurt: na de reinigingsfase wordt het branderpotje weer gevuld met pellets, er is echter geen herontbranding meer. Na een paar minuten verschijnt dan de 'no pellets' melding en valt de kachel uit. Enige oplossing is dan het branderpotje leegmaken en kachel heropstarten. Het is wel raar dat dit maar af en toe gebeurt. In de handleiding vind ik echter niets over de mogelijke oorzaak van dit probleem en dus ook niet over een mogelijke oplossing... ergens een afstelling veranderen?
Kan het iets te zien hebben met de pellets? Ik heb eerst een paar maanden Domo's gebrand, en dan deed dit probleem zich niet voor. Nu sinds een paar weken Badgers (zijn langer). Dit is het enige dat ik kan bedenken dat de laatste tijd veranderd is.
Laatst aangepast door SICCO op zo jan 10, 2016 10:17 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoeging)