met 300kg pellets ga je niet zolang kunnen verwarmen of gebruik je het niet als hoofdverwarming?
Mvg,
Steven
wesleyeeckhoudt schreef:@ Steven ;
Zeg maar Wesley hoor . Tja die 300 kg heb ik er bij gekregen , ik ben nu wat aan het uit zoeken wat een degelijke pellet is om deze dan direct per pallet te kopen. (had gedacht aan Badger of Plospan . Het is een 11Kw toestel het is de bedoeling dat het grootste gedeelte hiermee verwarmd wordt doch kan ik alles hiermee niet verwarmen ( badkamer , slaapkamer)
Grtz
Laat je maar niet dereckt gaan.veken schreef:hallo,
ik ben nieuw ,maar heb al heel wat opgestoken hier.
Toch zie ik door het bos de bomen niet meer.
Ik heb een living van 100m² en hoogrendementsglas,maar 't is wel een oud hoevetje, dus qua isolatie voor de rest niet zoveel.
Ik heb een grote oude schouw, waar ik in de haard een allesbrander had instaan.Nu die versleten is ,ga ik ervoor
Nu is er een opening van 70 br,68 h en 70 diep.
Ik dacht een kachel van ongeveer 8 kw te kopen.
Een vriendin van mij heeft een MCZ-kachel(vrijstaand) en is daar heel tevreden over,ook qua geluid.Oorspronkelijk was ik fan van een castile insert van quadra-fire,maar las ergens iemand die hem te koop stelde omdat zijn vrouw gek werd van het geluid...dus daar stap ik van af.Nu dacht ik aan de powerbox van MCZ...wat denken jullie hier van ?
Voor minder dan 3000€ vind je geen inbouw zeker?
Ik ben van regio Aalst en dacht prijs te vragen bij Paul De Smet en iemand in Buggenhout, Provinciale baan 15.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop de kachel nu nog tijdens de solden te kopen, dan krijg ik misschien nog korting.Bij de smet krijg ik 1000kg cadeau(of krijg je dat anders ook?)
groetjes en alvast bedankt voor de reacties
Veken
PS: ik ben niet zo voor kachels die je moet uitschuiven én ik kan alleen maar vooraan vullen.
veken schreef:'t is hier wel héééél stilletjes hoor...
zitten jullie allemaal in Spanje misschien?:-)
marceltheman schreef:Hallo,
mijn naam is Marcel,
ik ben op zoek naar info i.v.m. pelletketels voor het verwarmen van mijn volledig huis 5(dus vervanging van klassiek stookolie installatie)
Ik weet niet als ik hier op het juiste forum zit omdat jullie meestal over pelletkachels (verwarming van één ruimte)spreken.
Dus mijn vraag is : ben ik hier op het juiste forum ?
Kan ik hier verder met mijn vragen ?
niepoort schreef:beste
ik ben steven van nieuwpoort hebben een edelkamin moon sinds november vorig jaar
redelijk tevreden behalve dat er een speksteen gebarsten is en ik veel problemen heb om deze via garantie te laten vernbieuwe(gekocht bij mortier middelkerke)
1.5 pallet domo pellets gebruikt en nu op zoek naar iets goedkopere en misschien beter(betaalde 4.20eper zak)
als je aan de kust woont heb je natuurlijk nie veel keus aangezien je langs ene kant de zee hebt
ook zou ik wel met de parameters wilen spelen
mvg
niepoort schreef:ne boot aha ik delf soms wa aas en ga soms wa vissen ook
de barst is een barst in het midden van de steen vanafvanonder loopt die10cm door,kijkt men verder dan ziet meen een witte lijn en ik ben zeker dat die zo verder barst.Garantie?,laat me nie lachen als de invoerder een doos opendoet en die ziet daar een gebarsten steen plaatsen ze die zo misschien??
Me weer genoeg boos gemaakt voor vandaag
ruit word na bijna 1dag branden zwart ,(brand id winter 20uur per dag)aslade is dan na2dagen stampenvol