Hartelijke groet,
Ron
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 11 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
kristel schreef:Deze teksten staan wel bijna op elke site over pelletkachels hoor, niet enkel daar.
Groetjes
Kristel
HermanM schreef:Stefke: helaas zegt ook in de pelletkachelwereld een hoge prijs niks over de kwaliteit van het materiaal. Imago, een groot marktaandeel en te grote marges zijn vaak meer bepalend voor de prijs dan de echte kwaliteit. Voordat ik mijn eerste pelletkachel aangeschaft heb, heb ik er eerst een paar open laten schroeven bij diverse handelaren en het is soms bedroevend hoe sommige dure merken in elkaar gezet zijn: dun plaatwerk, samengeschroefd met parkerschroeven. De gebruikte motoren wijken vaak ook niet af van de goede goedkopere merken.
ss schreef:HermanM schreef:Stefke: helaas zegt ook in de pelletkachelwereld een hoge prijs niks over de kwaliteit van het materiaal. Imago, een groot marktaandeel en te grote marges zijn vaak meer bepalend voor de prijs dan de echte kwaliteit. Voordat ik mijn eerste pelletkachel aangeschaft heb, heb ik er eerst een paar open laten schroeven bij diverse handelaren en het is soms bedroevend hoe sommige dure merken in elkaar gezet zijn: dun plaatwerk, samengeschroefd met parkerschroeven. De gebruikte motoren wijken vaak ook niet af van de goede goedkopere merken.
Herman, dit is wel heel kort door de bocht hoor! De ene gebruikt veel gietijzer, de andere voornamelijk plaatstaal, sommige mototen en ventilatoren zijn duidelijk van een verschillende kwaliteit en dat kan soms ook gezegd worden van de electronische prints! Ik beweer niet dat het altijd zo is!!!
Als je nogeens begint te "vijzen", misschien toch iets nader bekijken!?
Groeten,
ss
Als koeltechniekinstallateur/monteur weet ik wel waar ik op moet letten en ken ik de meeste technieken en merken die in pelletkachels gebruikt worden ook wel.ss schreef:HermanM schreef:Stefke: helaas zegt ook in de pelletkachelwereld een hoge prijs niks over de kwaliteit van het materiaal. Imago, een groot marktaandeel en te grote marges zijn vaak meer bepalend voor de prijs dan de echte kwaliteit. Voordat ik mijn eerste pelletkachel aangeschaft heb, heb ik er eerst een paar open laten schroeven bij diverse handelaren en het is soms bedroevend hoe sommige dure merken in elkaar gezet zijn: dun plaatwerk, samengeschroefd met parkerschroeven. De gebruikte motoren wijken vaak ook niet af van de goede goedkopere merken.
Herman, dit is wel heel kort door de bocht hoor! De ene gbruikt veel gietijzer, de andere voornamelijk plaatstaal, sommige mototen en ventilatoren zijn duidelijk van een verschillende kwaliteit en dat kan soms ook gezegd worden van de electronische prints! Ik beweer niet dat het altijd zo is!!!
Groeten,
ss
HermanM schreef:Als koeltechniekinstallateur/monteur weet ik wel waar ik op moet letten en ken ik de meeste technieken en merken die in pelletkachels gebruikt worden ook wel.ss schreef:
Herman, dit is wel heel kort door de bocht hoor! De ene gbruikt veel gietijzer, de andere voornamelijk plaatstaal, sommige mototen en ventilatoren zijn duidelijk van een verschillende kwaliteit en dat kan soms ook gezegd worden van de electronische prints! Ik beweer niet dat het altijd zo is!!!
Groeten,
ss
Ik kan dus wel een degelijk apparaat van een wat minder zorgvuldig samengesteld apparaat onderscheiden. Zoals ik al zei: ik kwam dure kachels tegen die met parkerschroeven in elkaar gevezen waren en goedkope die netjes met inbusschroefjes in elkaar zaten. Allebei hebben ze vergelijkbare motoren van betrouwbare merken en de goedkope was alleen op de hoogste stand luider dan de dure (maar blies ook veel harder). De dure heeft misschien een plaatje gietijzer (waarvoor? heeft toch geen enkele meerwaarde in een pelletkachel?) en de goedkope niet. Ik kan daarmee een prijsverschil van soms wel €800,- voor vergelijkbare kachels niet verklaren.
Over de prints kan ik niet veel technisch-inhoudelijks vertellen, wel dat ik volgens mij maar 2 of 3 soorten bedieningspanelen ben tegengekomen die allemaal zowel bij goedkope als bij dure merken voor leken te komen.
Er zijn vast ook slechte goedkope merken (net zoals er ook minder goede dure zijn), maar ik wil alleen maar zeggen dat de prijs blijkbaar - net als in de autowereld - meer bepaald wordt door het imago en margepolitiek dan door feitelijke productiekosten.
HermanM schreef:Ik was vooral aangenaam verrast door Red en Adler. De Adler was echter aanzienlijk goedkoper en kwalitatief zeker vergelijkbaar. Er waren nog wel meer goedkopere kachels die voldeden maar die gewoon niet mooi waren (te 'designerig' of net te vierkant) of waarvan de verkoper te ver weg zat of niet betrouwbaar leek.
Andere merken die ik bekeken heb:
Karmek, Ecoforest, Edilkamin, Deville, Thermorossi, MCZ, Piazetta, Nordic Fire (=Ecotec?), Extraflame, Rowi.
Zoals jullie zien heb ik me goed geamuseerd bij de koopvoorbereiding en veel verkopers lastig gevallen
Ik heb uiteindelijk een Adler gekocht. Ik vond Edilkamin ook wel aardig maar relatief duur zonder kwalitatief meerwaarde te bieden. Van de wat duurdere kachels (2000+) zouden we eerder een MCZ gekozen hebben dan een Edilkamin, maar puur en alleen voor het design. Kwalitatief waren de verschillen niet zo groot.erwin123 schreef:adler en red zijn dan prijs/kwaliteit goed volgens u
wat vond je van edilkamin?
welke kachel heb je uiteindelijk gekocht?
HermanM schreef:
Qua afwerking zie je natuurlijk wel wat verschil. De duurdere kachels zijn iets mooier afgewerkt, maar dat vind ik niet belangrijk. Een kachel mag er voor mij gewoon als een kachel uitzien en niet als een design dressoir.
pellet schreef:hallo,
ben van oudenaarde en wil mij een kachel aanschaffen
bij mario uit ronse.
kent u deze verdeler ss
mvg
geert