erwin123 schreef:Alcedo schreef:Hallo,
Ik woon in Oost-Vlaanderen (B). Wij hebben in november een Edilkamin Moon (sympathy line) gekocht. Door het zoeken naar informatie over de keuze van pellets, reinigen van ruitje, ... ben ik op dit forum terechtgekomen.
Wij branden de pellets Plospan. Hebben deze bij de leverancier van onze pelletkachel gekocht.
We zijn tevreden met onze aankoop. Minpuntje: onze installateur had denk ik nog niet zoveel pelletkachels geïnstalleerd, want we moesten de handleiding lezen om de te weten hoe we kachel konden programmeren, reinigen, ... De installateur heeft ook niets aan de standaardinstellingen gewijzigd, hij zei dat de leverancier gezegd had dat de standaardinstellingen wel oké zijn ...
Ik weet nog niet zo veel van pelletkachels af, dus zal ik nog heel wat tijd steken in het doorspitten van dit forum!
alcedo
welkom op het forum
als de kachel goed brand heb je geluk waarschijnlijk,
standaardinstellingen zullen meestal wel ok zijn,
maar elke schouw is anders en dit moet toch gecheckt worden bij de installatie
Erwin, de installateur is er wel bijgebleven de eerste keer dat de pelletkachel aangezet werd. Ik veronderstel dat de instellingen wel een invloed op het verbruik zullen hebben. Ik probeer eens uit te rekenen wat ons verbruik per uur is.