Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31494
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di jan 05, 2016 2:18 pm

    welkom hier johan.
    aandachtig alle topics lezen onder het forumgedeelte faq is al een hele stap in de goede richting.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty nieuw

    Bericht van Gast wo jan 06, 2016 3:03 pm

    pelletkachel aangezien er geen gas in het straat ligt en wij wel houden van de warmte.
    phebo stufe kachel niké. Wij vinden dat hij wel redelijk luid is.
    zijn van het meetjesland en is wel leuk om op hout te stoken.

    gr,

    bart
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr jan 08, 2016 8:10 am

    Hoi Allen,

    Ik ben Henk dekker uit Zuidhorn, Groningen
    Ik stap nieuw in de pelletkachel wereld en hebben net onze eerste pelletkachel een 10KW Italfuoco gekocht.
    Ik hoop hier meer te leren over onderhoud en welke pellets het beste te gebruiken etc.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr jan 08, 2016 4:05 pm

    Sinds sept 2015 Rika Miro bevalt ons tot nu toe uitstekend.
    na lang zoeken op internet, eindelijk een betrouwbare en eerlijke forum gevonden, sucses.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Nieuw hier

    Bericht van Gast za jan 09, 2016 5:45 pm

    Hallo. Mijn naam is Henk(55) en heb afgelopen week mijn eerste pelletkachel besteld. Het is een Piazzetta P958M geworden en ik hoop er veel plezier aan te beleven. Over een week of vier zal hij geïnstalleerd worden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo jan 13, 2016 1:43 pm

    Hallo,

    Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Arno en woon samen met mijn vrouw in Almere.
    Via het www ben ik op dit forum gekomen omdat ik nieuwsgierig ben naar pelletkachels.
    Hier op het forum hoop ik veel informatie te verkrijgen over pellets en kachels.

    Gr. Arno
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty nieuwe forumgebruiker

    Bericht van Gast zo jan 17, 2016 12:51 am

    hallo,ik ben Erik en ben nu in het bezit van een Deville Armen.
    groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast ma jan 18, 2016 9:07 am

    Hallo,
    ik ben Wim
    ik ben een ingeweken Belgisch Limburger.
    Ik heb via ons vorig huis (een huurhuis) kennis mogen maken met een pelletkachel.
    Toen we er net woonden heeft onze huisbaas een nieuwe MCZ Musa laten plaatsen, waar we 5 jaar zeer zuinig het ganse huis mee konden verwarmen.
    Vorig jaar deed zich de kans voor om een groter huis te kopen, dat al enkele jaren leeg stond. We woonden met 4 kinderen in een 2 slaapkamer bungalow rabbit
    Er was voor ons dan ook geen twijfel dat we weer zouden opteren voor verwarming met pellets.
    De aftandse stookolieketel van 1984 hebben we dan ook meteen vervangen door een pelletketel Klimosz Duo met buffervat en doorstroomspiraal voor warm water. Deze brandt nu sedert september en lijkt tot nu toe een zuinige keuze.
    Vriendelijke groeten Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za jan 23, 2016 9:16 am

    Hallo,

    ik heb een mcz musa comfort air sinds 2010, eigenlijk kwam ik toen al geregeld op dit forum om tips te krijgen over onderhoud ed.
    mijn onderhoud heb ik altijd zelf gedaan, is altijd perfect gelukt. Ben zelf technisch geschoold, dus dat mag ook geen probleem zijn.
    Ik gebruik verschillende soorten pellets, de mcz heeft daar geen problemen mee.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty bigd

    Bericht van Gast za jan 23, 2016 9:05 pm

    beste leden,

    mijn naam is bigd
    mijn kachel is een TMC PP 308
    ik gebruik pellets van het merk agri select woodpellets
    ik sluit mij aan bij jullie om wat info te kunnen verkrijgen over pelletkachels en de werking er van.
    ik sta ook open voor allerlei hulp over kachels.
    fijn om hier te zijn.

    mvg bigd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo jan 24, 2016 6:49 pm

    Hallo,

    Ik ben Eddy en kom uit dendermonde.
    heb sinds 16/9/2015 een pelletkachel in huis gehaald als bijverwarming en ook voor de sfeer van een zichtbare vlam.
    hier heb ik spijtig genoeg nog niet veel van kunnen genieten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty deville armen

    Bericht van Gast ma jan 25, 2016 5:12 pm

    hallo,
    ik ben gune, ik ben nieuw hier op het forum.
    ik heb mij vorige week een deville armen (11Kw) aangeschaft in tweedehands.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Voorstellen

    Bericht van Gast wo jan 27, 2016 10:00 pm

    Ik ben John Smit
    Ik heb jarenlang naar alle tevredenheid een houtkachel gestookt, Dovre 900.
    In de loop van het jaar gaan we kleiner wonen en hebben we geen ruimte meer voor houtopslag.
    We willen echter de warmte en de gezelligheid van een echt vuur niet graag missen.
    Daardoor kwamen we al gauw terecht bij een Pelletkachel
    We hadden heir al eens eerder naar gekeken maar nog nooit doorgepakt omdat daar niet echt de reden voor was.
    Wij hebben nu een MCZ Cute aangeschaft.
    Naar speuren op het internet kwam ik terecht op deze site en me dus lid gemaakt.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do jan 28, 2016 6:00 pm

    hallo ik ben marc
    was vroeger reeds op een ander forum maar kon me daar niet meer inloggen.
    ben tevreden nu ik op jullie site ben voor vragen en antwoorden.
    Alvast bedankt
    grts marc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty hallo iedereen

    Bericht van Gast do feb 04, 2016 8:16 pm

    hallo iedereen

    deze week de mcz stream gekocht , dus spoedig zijn we hopelijk een tevreden pellet gebruiker
    we hebben gekozen voor mcz omdat we vele kachels vergeleken hebben , en mcz kwam als beste en degelijkste op nummer 1
    zowel ons gedacht , of op het internet van andere gebruikers

    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Nieuw lid

    Bericht van Gast do feb 04, 2016 10:36 pm

    Hallo houtstokers,
    Ik kwam hier terecht door wat probleempjes met onze Idrofast. Na vele jaren houtblokken zagen/hakken/stapelen en stoken wilden we wat meer gemak ook door de uitbreiding van het huis waardoor er warmtetransport moest plaatsvinden. CV kachel(Idrofast) in groepsaankoop in Italie besteld(2011)en daarna stoken. Stoeien met instellingen, pelletkwaliteit, enz. Redelijk tevreden maar een weekje weg in de winter zit er niet in.
    Groet.
    WOODY
    WOODY
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 10
    Registration date : 06-02-16

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty even voorstellen

    Bericht van WOODY za feb 06, 2016 4:45 pm

    Iets meer dan een jaar ben ik pelletstoker!
    Ik heb sinds januari 2015 een MCZ Ego Air  2.0 en gebruik al die tijd AVEVE GERMAN PELLETS.
    Ik ben zeer tevreden over mijn pelletkachel en het gebruik van deze pellets!
    via een vriend leerde ik dit forum kennen en kan ik nu dus op zoek naar tips voor goedkopere pellets van dezelfde kwaliteit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast ma feb 08, 2016 7:13 am

    Mijn naam is Rik en verwarm al enkele jaren met de rika  como  pellet kachel  heeft altijd goed gewerkt tot vorig jaar toen had ik een zingende rookgas motor die werd vervangen en nog geen jaar nadien  het zelfde probleem . Bij het verhogen van de fan word het geluid ook erger . Het is niet overdreven maar het begint  na een tijd te irriteren . De pellets die ik gebruikte was Pure Power daar ben ik mee gestopt omdat na twee dagen stoken de kachel vol zwarte as zat plus de ramen waren werkelijk  zwart , geprobeerd met het veranderen van auger  en fan maar het helpt niets . Nu stook ik op dit moment Bio Flame de kachel brand iets mooier minder as in de kachel en vuurkorf  maar het nadeel van Bio Flame is dat er veel stof in de zakken zit . Mijn volgende poging zal met andere pellets zijn maar weet nog niet welk merk.

    groeten

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma feb 08, 2016 4:21 pm

    Wij zijn binnenkort hopelijk de tevreden eigenaars van een palazzetti Elisabeth 12Kw voor onze leefruimte annex veranda ter vervanging van de inbouw houtcassette.
    Wij hopen op een goedwerkend en gemakkelijk systeem. Wij zullen niet nalaten jullie op de hoogte te houden van onze bevindingen en probleemloze opstart ???
    Nog 3 weken wachttijd ..... bounce
    Willy en An
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Ik wil me even voorstellen

    Bericht van Gast di feb 09, 2016 4:22 pm

    Hallo Hier Opa 3.0

    Wij hebben begin van dit jaar een CV inbouw pelletkachel aangesloten, een Idropellbox van Edilkamin.
    Mijn interesse voor dit forum is dat ik hoop hier informatie te vinden over mijn problemen.

    Groetjes Opa 3.0

    verdere vragen of problemen graag in een nieuw topic posten.
    zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo feb 10, 2016 3:17 pm

    ik ben dus nieuw hier op dit forum en kwam hier terecht omdat ik sinds 3 weken een pelletkachel edilkaminn seven in huis heb branden .
    zeer tevreden over hoe hij brand . alleen hij maakt het te warm in huis .
    mijn naam is tinus abraham
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Ik stel mij dus maar even netjes voor:

    Bericht van Gast do feb 11, 2016 1:48 pm

    Mijn naam is Jerry, woonachtig in Dordrecht, samen met Cobi. Wij zijn altijd bezig met aanpassingen/verbeteringen aan onze vrijstaande woning. Na het beëindigen van een pilotproject van Neralize/Eneco en het weghalen van dit prachtige verwarmingselement bleven wij dus achter met een koude lege hoek in de woonkamer. Toen ontstond dus het idee, om na het besparen van alle elektra ( met 24 daglichtpanelen zelfvoorzienend) ook aan het besparen van gas te gaan beginnen. Na enig speurwerk kwamen we uit bij een pellet kachel, en via de door ons gekozen  leverancier kwamen we na een fabrieksbezoek bij Nordic Fire uit op de Natura 7 (Ravelli). De vergunning loopt, de bestelling is gedaan, en dus kwam ik op het idee om mij enigszins te gaan verdiepen in de kwaliteit van de pellets - tot zover....

    welkom hier.
    over de pellets nog niet teveel zorgen maken, als de kachel er staat enkele zakjes van verschillende merken erin gieten en testen.
    iedere kachel en schouw brandt anders!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty palazzetti

    Bericht van Gast do feb 11, 2016 4:01 pm

    Hallo,  ben nieuw op dit forum.  Hebben 1 jaar geleden een palazzetti kachel gekocht.
    Via test-aankoop hebben we ons reeds 2x pellets aangeschaft aan een goeie prijs.
    Verder wens ik iedereen veel succes met hun kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty ThanXs voor deze TiP!

    Bericht van Gast do feb 11, 2016 4:21 pm

    Bedankt voor dit advies, ik had inderdaad begrepen dat er getest moet gaan worden, maar leer ook graag van de ervaring van anderen.
    Consumers revieuws zijn wat dat betreft goud waard.
    Warme groeten, Jerry
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo feb 14, 2016 8:40 am

    Hoi ik ben Carine,
    Ik heb een occasie edillamin iris gekocht
    En ik hoop langs deze weg te vinden wat ik zoek.
    Grtjs
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Kort even voorstellen

    Bericht van Gast ma feb 15, 2016 4:05 pm

    Hoi,

    Ik ben Laurent, trotse bezitter van een Saey Kali sinds een 6-tel jaren.
    Mijn kacheltje doet al een aantal jaren dienst als enige verwarming in huis, in afwachting van het voltooien van onze verbouwing.
    De kachel draait dus in de winterperiode vaak 24/24.
    Dit heeft in het verleden al tot wat kosten geleid: vb vervanging van ontstekingskaars maar nog geen noemenswaardige problemen met deze kachel.
    Sinds februari 2016 problemen met de rookgasventilator, maar hier wordt aan gewerkt.
    Het jaarlijkse onderhoud doe ik zelf, vaak meerdere keren per jaar.
    Hopelijk zingt het kacheltje het nog enkele maanden uit, want dan huizen we opnieuw in onze verbouwing in (lang leve vloerverwarming!).
    Ik gebruik gebruik de rode zakken pellets van Combustibles Piron.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 25 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:05 am