Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 34 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 7:15 am

    Beste Forum-leden,

    Wij hebben sinds een week onze pelletkachel in huis: de Seven. Hij zit aangesloten op onze schoorsteen.

    Hoewel we blij zijn dat ie er is, zijn we nog niet helemaal tevreden. Zelf wilde ik in eerste instantie voor een sterkere kachel gaan, bv de Logo of zelfs de Funny. Echter, dit werd ons door onze installateur tot 2x toe sterk afgeraden omdat de Seven het makkelijk zou kunnen doen.

    Onze kamer is zo' n 50m2 met een hoog plafond van 2,80m . Het is een jaren 30 huis met grote ramen en tuindeuren. Allen thermopeen.

    Alleen wanneer ik de kachel in p3 laat verwarmen met de blower op 9 vind ik het om de kachel heen behaaglijk warm worden. Echter, op de bank 4 meter van de kachel vandaan meet ik dan 21 graden dan. De kachel is ook al na installatie op nieuw afgesteld om rekening te houden met de hoge schouw.

    De kachel wordt aan de voorkant dus wel goed warm, maar ik heb het gevoel dat het vermogen mist om de hele kamer echt warm te krijgen... En wat is warm..., tja dat is voor iedereen persoonlijk..., voor mij is het dat ik lekker in de kamer kan zitten in m'n t-shirt.

    Hoewel ik vaak lees dat mensen het gewoon te warm hebben in de kamer, vraag ik me af of ik niet gewoon te veel verwacht van een pelletkachel. Volgens de installateur kon ik dat ook wel compenseren door met de CV alvast de grootste kou uit de kamer weg te nemen..., terwijl mijn bedoeling was om de cv in de kamer juist uit te doen....

    Iemand goede tips? Heb ik te hoge verwachtingen?

    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Fleur za feb 16, 2013 8:23 am

    nee kjell je hebt geen te hoge verwachtingen,ik zit hier soms in mijn nachtkleed en heb het ook graag zeer warm.
    wat ik zou doen is jou installateur met de neus op de feiten drukken en het hem persoonlijk laten aanvoelen ,je nodigt hem eens uit op een koude winteravond deze week ......(met jou warm gezelschap)


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Péétje Brik za feb 16, 2013 9:49 am

    Het vermogen is een beetje krap als ik het zo reken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 12:44 pm

    @kjell

    je had beter niet naar je installateur geluisterd maar ja daar koop je niet veel voor hé
    een Seven is 7kw een Funny 11
    nu is een pelletkachel geen cv hé , een kachel moet vanaf een bepaald punt alles opwarmen
    een cv verdeeld het over meerdere radiatoren
    nu is 21°toch vrij mooi
    mijn Funny draait op p2 nu maar het is nu ook een graad of vijf buiten , gaan we morgen rond het vriespunt is het p3
    je installateur heeft een punt zet even de cv aan om de kou weg te nemen en laat je kachel de boel op temperatuur houden

    warme groeten van iemand die ook graag in T-shirt rondloopt



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 1:24 pm

    @all

    Bedankt voor jullie reacties. Toch maar weer met
    de installateur gebeld en aangegeven dat ik niet
    tevreden ben met de kachel qua vermogen. Na
    een goed gesprek was er geen probleem en is het voor
    Hem mogelijk om de seven terug te nemen en een
    11 KW Funny te installeren..., dat heeft mijn dag weer
    goed gemaakt.... ;-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 1:25 pm

    En kan ik straks hopelijk gewoon lekker in m'n
    T-shirt op de bank film kijken...;-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 3:19 pm

    Ik zou eerst naar de afstelling van de kachel kijken.

    De Seven zou normaal gesproken genoeg warmte moeten geven als ik het vergelijk met mijn
    situatie. Hier is het eerder te warm dan te koud. Zeker in P2 of P3.
    Mijn kamer is 45m2. Ook met veel glas en slecht geisoleerd.

    Gaat er toch niet teveel warmte verloren langs de schouw?

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van erwin za feb 16, 2013 3:51 pm

    Ik zou eerst naar de afstelling van de kachel kijken.

    kachel is 1 week oud, dus laat dat maar aan de installateur over die werd ervoor betaald.

    een slecht geisoleerd huis dan is 7kw voor 140m3 te licht,
    als de installateur akkoord is om de kachel te vervangen door een zwaardere dan is het probleem opgelost,
    kjell we horen graag je ervaringen met de funny als het zover is ..


    Laatst aangepast door erwin op za feb 16, 2013 4:22 pm; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 4:02 pm

    Ok, of de installateur er naar laten kijken. ook goed.
    Maar er wordt wel heel snel gezegd dat het probleem nu opgelost is.

    Ik neem aan dat die 1200 euro verschil wel bijgelegd moet worden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 6:02 pm

    Twee off-topic berichten verwijderd, het gaat over de Edilkamin Seven en niet over winterkleding en verre stranden.

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Seven - te weinig vermogen? Empty Re: Edilkamin Seven - te weinig vermogen?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 1:43 am