Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
van Fleur zo maa 06, 2016 2:26 pm
kanalisatie betekent hier in dit geval met de moon(ik heb een kachel gekocht met mogelijkheid VOOR kanalisatie) dat er mogelijkheden zijn om de warme lucht in verschillende richtingen te sturen.
een kachel met echte kanalisatie heeft een tweede ventilator (die niet mag of niet kan stilgelegd worden)en rechtstreeks een deel van de warmte van de kachel door een andere uitgang stuurt ,in mijn geval zelfs in dezelfde ruimte
ik heb 1 winter nodig gehad om met mijn kanalisatiekachel efficient te kunnen werken omdat je met veel punten rekening moet houden.
1/ afstelling kachel
2/ keuze pellets (warmte-afgifte)
3/ hoe is de isolatie in het huis ! waar is er groot warmteverlies in het huis !
een living opwarmen is nooit geen probleem ,een keuken daarentegen heeft in vele gevallen een buitendeur en een dampkap (schoorsteen) waar afkoeling troef is
zet je kachel in de keuken en kanaliseer de living en je zal zien dat ik gelijk heb !!
4/ wanneer en hoelang brand de kachel ? en dat is het hekele punt...als je kanaliseert brand je kachel het beste konstant dag en nacht en hou je alles op temperatuur en onder kontrole en waar nodig stuur je bij
eric heeft 3 dagen zijn kachel en staat aan het begin van zijn leerschool zoals wij indertijd,zo zijn er hier al tientallen de reveu gepasseerd .
ik ben daar niet zo pessimistisch in en ben zeker dat alles goed komt na wat zelfkennis.
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET