Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Klein onderhoud

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Klein onderhoud Empty Klein onderhoud

    Bericht van Gast wo jan 21, 2009 8:47 pm

    Kijk 2 tot 4 keer per jaar de schoorsteen (schouw) na.
    Indien de pelletkachel is aangesloten met een t-stuk, haal de dop aan de onderkant eraf en ga met een stofzuigerslang in de pijp.
    Als de afvoer regelrecht naar buiten is, kun je het beste van buitenaf de pijp schoon zuigen.

    Dit moet je alleen doen als de kachel geheel is afgekoeld natuurlijk.

    Gebeurd dit niet en de pijp raakt verstopt, krijgt de pelletkachel teveel tegendruk en zal in alarm gaan of slecht branden.

    De vervuiling van de afvoerpijp is afhankelijk van de pellets die gebruikt worden.
    Als de kachel is aangesloten op een schoorsteen (schouw) met weinig trek, zal dit ook meer aanslag in de kachel geven.
    Ook als de pelletkachel veelal op de laagste stand brand is er meer vervuiling.

    Met vriendelijke groet, Arjan Olijve.


    Laatst aangepast door PELLETHANDEL.COM op do jan 22, 2009 3:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van steven wo jan 21, 2009 9:59 pm

    Pellethandel.com,

    Bedankt voor de heel nuttige info.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 656
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Relax wo jan 28, 2009 8:57 pm

    Juist. Heel erg aangenaam tussen de ervaringsdeskundigen enkele professionele meningen te horen. Het éne toestst zowat het andere.

    'k Vraag me alleen af wat een Nederlander in Duitsland met pellets doet?


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Gast wo jan 28, 2009 9:09 pm

    Laat je kachel voldoende afkoelen VOOR het stofzuigen !!!!



    A local firefighter is urging caution and common sense when cleaning pellet stoves after two near disasters in recent weeks.

    The problem arises when owners try to clean their pellet stoves using a vacuum cleaner, Augusta Fire Department Battalion Chief Dave Groder said.

    "If they get one hot ash, it's going to smolder and then you have a fire in the closet or wherever you store the vacuum," Groder said.

    Firefighters in his hometown recently responded to a smoldering vacuum after hot ash picked up while cleaning the pellet stove began to smolder.

    The problem occurred again on Thursday when Augusta firefighters were called to a report of smoke in a building. The smoke was coming from a vacuum cleaner used to clean a pellet stove.

    "Had that not been noticed, it could have grown into something much larger," Groder said.

    The danger exists whenever a vacuum is used to clean ashes from any kind of wood stove, but pellet stoves in particular require regular maintenance, which includes cleaning ashes and dust from the burn area.

    Groder urged pellet stove owners to clear the vacuum when they are done cleaning the stove. The bag or material should be removed from the vacuum and put in a metal container outside far removed from anything flammable.

    "Treat what you vacuum just like it's ash from a wood stove," Groder said.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Gast do jan 29, 2009 10:32 am

    Ja laat de kachel ongeveer 1 uur afkoelen!

    En wat betreft "wat doet een NL in DE met pellets doet..."
    Ik wou jaren geleden een bedrijf beginnen met pelletkachels en pellets.
    Wist wat de inkoop-prijzen van de pelletkachels waren in NL, importuer,distributeur ertussen en allemaal willen ze slapend rijk worden...

    In Duitsland (net over de grens) kan ik de kachels regelrecht vanaf fabriek laten komen, zonder importeur.

    En binnen 2 maand waren de papieren klaar om het bedrijf te beginnen, dat hoef je niet te proberen in NL.

    Groeten Arjan.
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 656
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Relax ma feb 09, 2009 10:44 pm

    Dan word jij toch zeker slapend rijk, zo zonder importeur? Twisted Evil

    Groot gelijk, kansen moet je zelf creëren.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Gast ma feb 09, 2009 11:35 pm

    Ha relax,
    Er wordt veel gekeken naar de prijzen in Italie, maar vind service erg belangrijk.
    Ook de transportprijzen zijn hoog.
    Ik geef gewoon een eerlijke garantie en service.

    Daarnaast vind ik het mooi om mijn gezin te onderhouden en een stukje service te verlenen.

    Ik wil niet rijk worden, vind het produkt "pelletkachel" al zolang perfekt...
    Ben al zolang ermee bezig (9 jaar), en nog steeds vertel ik elke dag mijn klanten dat een pelletkachel gewoon ideaal is.

    Nogmaals, ik probeer goeie prijzen op de markt te zetten om iedreen te laten genieten van een pelletkachel!
    Ben alleen nog niet "groot" genoeg om NOG scherpere prijzen op de markt te brengen... Meer verkopen is meer korting bij de fabrikant!
    Heb net de prijzen weer eens kunnen verlagen!

    Groeten A.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 10:08 am

    Hallo Arjan,

    Een vriend van ons wil, dit voorjaar een pelletkachel plaatsen maar zou zich eens door een vakman willen laten adviseren, zeker ivm met de Duitse regels aangaande verwarming.
    Hij woont in Möngengladbach, ca 220km tot Emlichheim. Of kan jij hem iemand adviseren bij hem in de buurt ?

    Gr. Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 7:36 pm

    Hallo Jean,

    In Duitsland moet je (helaas) eerst kontakt opnemen met een schoorsteenveger.
    Als hij dan goedkeurd of er een pelletkachel mag branden, dan mag je eventueel wel weer kontakt opnemen met mij.

    Mocht je nog vragen hebben, ik hoor het graag!

    Groeten Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 10:30 pm

    Ok, ik laat het wel weten wanneer " zwarte piet" langs geweest is.

    Bedankt,
    Jean

    Gesponsorde inhoud


    Klein onderhoud Empty Re: Klein onderhoud

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 7:29 pm