jeanhup- verkoper
- Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09
van jeanhup do sep 19, 2013 10:22 am
In die prijsklasse is het een van de modernere met een goede efficientie. Nadelen vond ik dat hij licht gebouwd is en dat de duurzaamheid en betrouwbaarheid nog niet echt bewezen is. Over de werking kan ik verder niet veel zeggen, daarvoor heb ik hem niet lang genoeg kunnen bekijken.
Mijn ervaring is inmiddels (ook door schade en schande wijs geworden) dat de bedrijfszekerheid van de meeste Oost-Europese ketels toch niet op hetzelfde niveau staat als ketels uit Oostenrijk of Scandinavië waar de fabrikanten vaak al tientallen jaren hun ketels en pellettoevoersystemen aan het perfectioneren zijn. Als je dan het prijsverschil over het aantal gebruiksjaren verdeelt denk ik dat je met een in-de-aanschaf-duurdere West-Europese ketel per jaar nauwelijks duurder uit bent.
Met Passie voor Pellets heb je wel een goede verkoper.
Er bestaan ook wel iets duurdere Oost-Europese ketels die zich inmiddels wel bewezen hebben maar dan kom je toch weer redelijk in de buurt van de West-Europese prijzen (b.v. Verner, Atmos).
Er bestaan zelfs ook nog goedkopere ketels maar dan moet het schoonmaken en onderhouden van pelletketels je favoriete tijdverdrijf zijn. In zoverre zit de Burnit dus in een redelijk interessante tussencategorie.
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets