Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 53 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 53 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    aan/uit cycli bij rika topo

    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast vr okt 11, 2013 2:22 pm

    Hallo iedereen,

    Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van een Topo.
    Het toestel doet het perfect, doch, ik zit toch toch nog met een paar vragen waarop
    ik in de handleiding geen antwoord op kan vinden.
    Aan/uit cycli staat bij mij op 2. Ik heb totaal geen idee wat dit is.

    Het kan maar een idee zijn, maar ik heb de indruk dat de kachel regelmatig aan het reinigen gaat.
    Ong 1 keer per uur? Is dit gebruikelijk?

    Voor de rest werkt het toestel perfect!
    Ik heb wel nog een draadloze ruimtevoeler laten bijplaatsen. Deze doet zijn werk goed ondanks ik het toch wel aan dure kant vind.

    Qua pellets merk ik na het testen van 4 merken eigenlijk weinig of geen verschil.

    Groetjes,

    Tim.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van pedro vr okt 11, 2013 3:35 pm

    Tim,

    de reiniging 1x per uur is heel normaal.

    Wat bedoelt u met Aan/uit cycli staat bij mij op 2 ??


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 12:21 am

    Pedro,

    Als ik naar info ga op het scherm en ik selecteer dan 'parameter', dan kan ik naar beneden scrollen. Op het einde zie ik dan "aan/uit cycli" staan met een 2 in het betreffende vakje. Ik heb geen flauw idee waarvoor dit is! Kan natuurlijk ook naar de winkel bellen om uitleg.

    Toch al bedankt voor uw info aangaande de reiniging!

    Groetjes,

    Tim.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van erwin za okt 12, 2013 1:28 am

    Tim,

    Is dat niet het aantal keer dat de kachel opgestart werd?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 11:57 am

    Erwin,

    Neen, dat is het zeker niet.
    Dit kan men eerder afleiden uit het aantal ontstekingen.
    Ik ga eens een mailtje naar de verkoper sturen, die zal het wel weten zeker?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van ss za okt 12, 2013 12:56 pm

    Hier zijn nochtans een aantal tevreden Topo-bezitters die je zouden moeten kunnen antwoorden! Komaan jongens!!! Werner?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 3:16 pm

    is dat niet dat de kachel uitgaat na + 2° boven de ingestelde temp en aan  2° onder de ingestelde temp daar dient die ruimtevoeler toch voor !!!!


    Laatst aangepast door ericgtc op za okt 12, 2013 3:18 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : aanpassing)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 5:10 pm

    Neen, eens de gevraagde temp is bereikt gaat de kachel in 'slaapstand', zakt de temp dan ontsteekt hij weer.
    Ben nu op deze manier aan het stoken en dat werkt goed.
    Volgens mij heeft het met iets anders te maken, maar wat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 5:15 pm

    Als dat een optie is die in het gebruikersmenu voorkomt lijkt het mij logisch dat de handleiding daar iets over vermeldt. Nog eens aandachtig doorlezen want soms staan bepaalde dingen wat verstopt en niet op een "logische" plek.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 5:23 pm

    neen in handleiding (on line!) is er niets over te vinden daarom dacht ik er is een ruimtevoeler geinstalleerd dus misschien komt daar de melding  aan /uit 2 vandaan , mijn parameter geeft ook die mogelijkheid (prog28 automatish aan/uit      : off/2gr ) zet het eens op off en kijk of kachel nog in slaapstand gaat dan weet je het meteen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 5:29 pm

    In de handleiding van de Topo op rika.at staat dat wel vermeld in het deel waar beschreven staat wat je kunt uitlezen maar er staat niet bij wat je daaraan zou kunnen wijzigen of wat het betekent.
    walter
    walter
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Registration date : 19-01-09

    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van walter za okt 12, 2013 8:27 pm

    Hoi daar,

    Ook ik heb een TOPO en ze is vandaag voor de derde avond aan het branden sinds het einde van deze zomer.
    Ik heb even gekeken in mijn settings ==> PAR, maar ik kan dit niet vinden.

    Bij mij blijft de kachel vrij lang branden , toch wel enkele uren.  Natuurlijk gaat ze na een tijdje minder hard branden (kleinere vlam = minder pellets ) als ze dichter bij de gewenste temperatuur komt en ze gaat ook wel eens uit.
    Elke x-tijd (dacht een maal per uur ) gaat ze even harder BLAZEN ( reiniging ) maar blijft branden, om nadien weer gewoon verder te werken.   Het reinigen van het brander-potje ( bodemplaatje omdraaien ) gaat ook wel eens gebeuren maar toch maar na enkele uren.  Zal zeker plaatsvinden bij het OPSTARTEN of zelfs een tussen-start, vandaar dat ik dat nog weinig of niet gemerkt heb tijdens de normale werking.

    Wel moet ik opmerken dat ik een NIEUWE software versie gekregen heb bij de "reiniging" door mijn installateur in augustus.  Volgens de installateur zou deze nieuwe versie enkele andere brander-modi met zich meebrengen tov voordien.  Nog maar de derde stook-avond, heb niet echt een verschil gemerkt. Bij mij werkt het naar mijn (en die van mijn gezinsleden) tevredenheid.  Begin van het stook seizoen dus nu zitten we nog graag even voor de kachel... Surprised .

    Nog een kleine opmerking : vermits er een kamerthermostaat is van TOPO, ga ik er van uit dat er in de functie  ROOM gewerkt dient te worden waarbij je de gewenste kamertemperatuur kan instellen.
    Tenminste dat is de manier waarop ik (naar mijn tevredenheid) werk.  Wij regelen de temperatuur via het menu.
    Volgens mij is het belangrijk bij gebruik van de KAMERTHERMOSTAAT  ( toch dat witte doosje, van RIKA, welk draadloos werkt op twee batterijen en de temperatuur doorgeeft aan de kachel ? ) dat de kachel in ROOM mode werkt en niet in EASY of HEAT mode

    Bij het INFO menu
    IN : Hier kan je STATUS uitlezen zoals de FLAME (VLAM) temperatuur, ROOM ( huidige KAMER ) temperatuur, contacten deur, grid enz...
    UIT : Hier kan je STATUS uitlezen zoals gegevens van het WORM-wiel, de snelheid van VENTILATOR enz.
    PAR : Voor mij interessant is  RUN-T (aantal BRANDUREN ) en RUNKG (aantal KG pellets gebruikt ) .  Verder staat hier ook SERKG ( aantal KG sinds onderhoud )
    Na deze eerste drie parameters staat er in PAR bij mij :  TPO 00101   :   0140   (Denk iets te maken met SOFTWARE versie )
    Daarna in PAR :  PMSM - VER   :   003     en vervolgens als laatste staat  U - VER  : 17  ( Dit is de software versie van het DISPLAY )
    Deze laatste gegevens zijn dus nieuw na de upgrade van de software versies tijdens het ONDERHOUD van augustus 2013


    Bij ons is het hier en nu,  lekker warm  cheers kampvuur wah 

    Hoop dat dit iets kan helpen.

    Succes verder.
    Walter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast di okt 15, 2013 11:24 am

    Blijkbaar is dit toch geen eenvoudige vraag.
    De invoerder heeft geen antwoord op mijn vraag en zal hiervoor
    contact opnemen met Rika.

    Van zodra ik het antwoord heb ontvangen zal ik het hier plaatsen.

    Groeten,

    Tim.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gast vr nov 15, 2013 2:17 pm

    Betreffende "Aan/uit cycli wat bij mij op 2 staat".

    Dit is gewoon het aantal keer dat de stekker uit het stopcontact is getrokken. Embarassed 
    Het kan soms zo eenvoudig zijn. Wink 

    Gesponsorde inhoud


    aan/uit cycli bij rika topo Empty Re: aan/uit cycli bij rika topo

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr mei 03, 2024 3:01 am