Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+35
kempenaar
peter van den Branden
boxke
ponneke
bertus
krusty
demarc
baerts
Pcorsa
Roger C
MCZ SUITE AIR
stef123
Ikzelf
ben-revo
jc
nick1
Min esse
dxnature
francky
Fleur
niel
Geert
Brahman
ss
Annejanne
Block
ann
Philip
erwin
pedro
atlasgust
Uthrex
pellbox
flamme
steven
39 plaatsers

    Ervaringen met Bioflam pellets


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31755
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van erwin di nov 29, 2011 9:06 pm

    Annejanne schreef:
    (Sommigen hebben pellets besteld en daarna niet meer op het forum "gezien")

    volgend jaar misschien deze regel invoeren: minimum 1 maand lid zijn van het forum om deel te kunnen nemen aan de groepsaankoop wat?
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Brahman di nov 29, 2011 9:20 pm

    Hallo mensen,

    Ik heb laatst nog een bericht geopend waar ik mijn tevredenheid meldde over de groepsaankoop van Limburg en stel me al kandidaat voor volgend jaar. Ik meldde ook dat ik spijt heb dat ik er niet meer heb gekocht maar het is mijn eerste jaar pelletstoker.
    Tevens proficiat aan dit forum, maar dat zei ik ook al in mijn bericht dat ik plaatste. Er kwam weinig reactie op helaas...
    :-))
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Geert di nov 29, 2011 9:27 pm

    Inderdaad Brahman voor mij zal het volgend jaar ook meer zijn dan 1 pallet, ben super tevreden over


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 9:30 pm

    Ik ben ook zeer tevreden, maar dan wel aan een zeer goede prijs anders wordt het makro ofzo....

    grtjs
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 9:51 pm

    ik heb geen problemen met de green energy pellets, ik gebruik ook geregeld andere pellets om te testen maar tot nu toe ben ik dik tevreden, enkel op een levering van 750kilo (de smalle zakjes van Pierre G.) want deze hadden meer zaagmeel dan pellets erin, maar zal wel komen door het diverse malen omtasten (vrachtwagen > kaminet > garage > stoof). Zoals bij alle producten zitten er overal wel eens snel een hoopje slechte bij, een dure auto kan ook maandagochtend foutjes hebben, dus doe zoals hierboven aangegeven wordt, een beetje pellets mixen en de problemen zijn de wereld uit.
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Brahman di nov 29, 2011 9:54 pm

    Kan Makro onder 3.10?
    Met evenveel kwaliteit?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Philip di nov 29, 2011 10:13 pm

    makro prijzen zijn nu op dit moment aan 3.30 dacht ik voor 2 paletten aan de deur geleverd

    ikzelf heb ze door middel van een ambassadeurs bon aan 2.96 voor 2 paletten geleverd aan de deur

    dus nee eigenlijk komt makro niet aan 3.10 (of je zou de transport kosten moeten kunnen afrekenen)


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 1:57 pm

    Brahman schreef:Kan Makro onder 3.10?
    Met evenveel kwaliteit?

    Indien de prijs tov makro ongeveer gelijk ik ga ik zeker voor de bioflam pellets omdat ik hardhoutpellets beter vind en zeker bioflam maar als ik pakweg 30ct meer moet betalen per zak en zelf moet afhalen dan zou ik toch twijelen...

    mvg
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Brahman wo nov 30, 2011 2:59 pm

    Amai 2,94, thuis geleverd, dat is goedkoop.
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van niel za dec 03, 2011 12:49 pm

    Ik ga van de week ook is een voorraadje bioflam halen om te testen.Dan heb ik german pellets, green energy en bioflam.En dan wachten echt koud weer om ze goed te kunnen testen. Van de green energy ben ik momenteel wel tevreden(afgehaald begin november), maar dat is niet altijd het geval geweest.Ik vind de kwaliteit nogal wisselend,daarom haal ik er altijd kleinere hoeveelheden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast zo dec 11, 2011 12:26 pm

    Bij de aankoop van onze kachel kreeg ik 2 ton pellets gratis :-).
    De eerste maal koos voor bioflam en Weesp, maar heb wel enkele opmerkingen/bemerkingen.
    Na enkele temperatuurmetingen gedaan te hebben leek mij dat weesp warmer was dan Bioflam.
    Vermits ik geen 2 ton tegelijk kan nemen ga ik achter enkele zakken weesp, maar weesp is op en moet bioflam nemen. ok, geen probleem.
    Ik kom thuis open een zak bioflam en deze lijken donkerder van kleur als vorige keer. Het zijn andere pellets dan vorige keer en ze branden veel beter en warmer, weinig stof.
    Gisteren, terug achter pellets en.... nu zijn ze nog lichter van kleur dan de eerste keer, ongelooflijk veel stof en weeral minder warm.
    In bijlage een foto, links vorige lading bioflampellets, rechts bioflampellets van gisteren.
    Is dit normaal dat als me voor een merk gaat er niet elke keer hetzelfde inzit? Als dit zo is, waarom testen we eigenlijk? Ben wel teleurgesteld.
    Iemand reacties?
    Groeten,
    StephaneH
    https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/526/image1exp150secatf63.jpg/

    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3083
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Fleur zo dec 11, 2011 1:08 pm

    stephaneh
    ieder verbruiker hoopt een constante kwaliteit van een product te ontvangen van een pelletproducent,ongeacht welk merk.
    helaas al vele malen op het forum besproken is dit niet altijd het geval.
    ieder van ons moet uitmaken voor zichzelf wat voor hem het beste uitkomt en keuze s maken,kwaliteit is SOMS gekoppeld aan prijs van produkt.
    ik heb gekozen voor een constante kwaliteit die wat duurder is dan de doorsnee pellet.

    als ik de goedkoopste zou kopen zou ik 6 verschillende soorten aankopen en mengen in een betonmolen ,want ik heb 6000kg nodig in een seizoen.


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van francky zo dec 11, 2011 2:16 pm

    Fleur, 6000 kg hij verwarmt zeker je gebuur ook mee feest
    ik kom naast je wonen , ik wil nog de buis betalen voor de kanalisatie rollen


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3083
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Fleur zo dec 11, 2011 2:24 pm

    voor de dochter ook hè francky.......ge weet of ge weet het niet maar voor je kinderen moet je levenslang zorgen toch..... I love you


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast zo dec 11, 2011 5:08 pm

    Dank voor je antwoord, Fleur :-)
    Ik heb ze gratis gekregen, maar bon dat mag geen rede zijn ...
    Behoort Bioflam dan tot de goedkope pellets. Ik hou wel niet zo van verassingspaketten, maar wel van kwaliteit.
    Welke duurdere merken zijn volgens jou wel stabiel?
    Thx,
    StephaneH
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Uthrex zo dec 11, 2011 5:41 pm

    Geven ze 'echt' minder warmte? Of zit het een beetje tussen de oren? Wink
    Bij bijna alle merken kan er kleur verschil zitten. Maar of je ook effectief warmte verschil gaat hebben lijkt nogal straf. Het kan natuurlijk, daar niet van.
    Trouwens, volgens mij mag je die zakken gewoon terugbrengen naar Bioflam, samen met je verhaal. Het zijn daar niet de slechtste.
    Badger behoort tot de meer stabiele merken.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3083
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Fleur zo dec 11, 2011 5:44 pm

    stephaneh
    ik geloof niet dat er slechte pellets bestaan ..zolang ze van ZUIVER ZAAGSEL/HOUT geperst worden.
    als je alles leest over pellets hier op het forum kan je er wel een bepaalde lijn in vinden waar de konstante kwaliteit terug te vinden is.
    op zijn test-aankoops gezegd zijnde ......komt makro momenteel prijs/kwaliteit het beste uit de test......die hebben geloof ik nog maar 1 slechte levering gehad in de laatste jaren en dan nog zonder veel poespas omgeruild.


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van francky zo dec 11, 2011 5:54 pm

    Vandaag achter 10 zakken bio-flam geweest, man man 4.15 euro drie weken geleden was de prijs nog 3.75 waar gaat dat naartoe ?? Heb de man daarvan aangesproken,Zijn antwoordt was ja alles slaat op, diesel vervoer enz.... maar het zijn toch goede he meneer.
    Waarop ik zij jaja was van plan om een pallet te bestellen bij u maar 40 cent erbij in drie weken is er toch over.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast ma dec 12, 2011 11:35 pm

    Beste Uthrex.
    Zelfde kachel :-), zelfde plaats, zelfde condities, alles idem dito en ongeveer 1° verschil....

    Ter info betreffende de prijs van de pellets bioflam, ik heb ze gekregen van de firma die mijn kachel heeft verkocht in Buggenhout (ecotronics).
    De prijs is daar 3,61 €.

    Dank aan allen,
    StephneH
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo dec 14, 2011 4:17 pm

    Deed dit jaar voor de eerste keer mee met een groeps aankoop en kocht dus bioflam pellets aan tegen een zacht prijsje €3.10 / zak . Dit waren mijn eerste bioflam pellets en ik ben aangenaam verrast . Enige nadeel is veel stof in de zak in vergelijking met de olimps van vorig jaar . Maar zéér weinig restafval , zéér weinig . Kocht in het verlden reeds German ; Groene Kachel en olimps , maar ben tot op heden het meest tevreden van deze bioflams .Indien ik volgend jaar opnieuw kan deelnemen zal ik dit zeker doen . Prijs kwaliteit zijn deze niet te evenaren ( deze levering) naar mijn ervaring ( 4 j ) .Hopelijk kan men deze kwaliteit blijven garanderen .
    Greetz
    Phil
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast za jan 28, 2012 3:04 pm

    Bij de aankoop van mijn kachel was 2 ton pellets inbegrepen, de installateur had bij de plaatsing van mijn kachel 30 zakken Bioflam pellets mee, tot op heden heel tevreden over + punten = geven heel veel warmte, heel weing assen en weinig stof in de zak, - punten = een beetje aankoeken van het branderpotje.

    Vandaag ging ik met mijn waardebon, waar nog een tegoed opstaat van 103 zakken, mijn volgende voorraad halen, men heeft mij nu pellets meegegeven van het Hongaars merk VIMEX, deze branden volgens de leverancier het best in mijn Arce kachel.

    Iemand ervaring met dit merk?

    Ik laat volgende week zeker mijn bevindingen weten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di jan 31, 2012 5:20 pm

    Ik ben nu twee dagen pellets van het merk VIMEX aan het stoken, bevindingen:geven iets minder warmte dan Bioflam, kachel en ruit branden vlug zwart in tegenstelling met Bioflam, geven ook meer assen, in de zak vrijwel geen stof aanwezig.
    Met de Bioflam pellets had ik praktisch geen zwarte aanslag, zelfs niet wanneer de kachel een ganse dag op eco draaide.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 01, 2012 1:12 pm

    Ik heb juist de installateur aan huis gehad, probleem is opgelost, de kachel een beetje meer lucht gegeven en de aanslag verdwijnde zienderogen.

    Hij heeft me ook de raad gegeven om het reservoir van de pellets om de twintig zakken eens te stofzuigen, aangezien er soms alleen stof uitviel en geen pellets, hierdoor zou ook de aanslag op de ruit en het binnenwerk verminderen.

    Dit probleem zou met de VIMEX pellets beter moeten zijn, aangezien er in deze zakken praktisch geen stof zit, wat bij Bioflam wel het geval was.

    Ik zat ook met een terugslag van lucht in mijn schouw, hier heeft hij voor het brandpotje een klein plaatje bevestigd en idd, de ruit wordt praktisch niet meer vuil.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast wo feb 01, 2012 9:40 pm

    Bij mijn Piazetta kachel één pallet Bioflam pellets gekregen en zeer tevreden tot nu toe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast ma maa 05, 2012 9:00 pm

    Heb deze week verschillende zakken bioflam pellets gehaald voor te testen en ze vallen nie zo goed mee. dwz warmte is goei , teveel stof erbij , grote pellets erbij (tot 3.5cm ), op de ruit veel stofpuntjes ( niet zwart ). Heb tot nu uitgetest 1ste plaats pivateau , 2de greenmax , 3de bioflam .
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Uthrex di maa 06, 2012 1:31 am

    Tja, niet iedereen test op dezelfde manier. Toch een vraagje. Ben je nu eigenlijk dendan of jos123?

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 6 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr jul 05, 2024 2:19 am