Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Roger C


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+35
kempenaar
peter van den Branden
boxke
ponneke
bertus
krusty
demarc
baerts
Pcorsa
Roger C
MCZ SUITE AIR
stef123
Ikzelf
ben-revo
jc
nick1
Min esse
dxnature
francky
Fleur
niel
Geert
Brahman
ss
Annejanne
Block
ann
Philip
erwin
pedro
atlasgust
Uthrex
pellbox
flamme
steven
39 plaatsers

    Ervaringen met Bioflam pellets


    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 904
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Uthrex di maa 06, 2012 1:31 am

    Tja, niet iedereen test op dezelfde manier. Toch een vraagje. Ben je nu eigenlijk dendan of jos123?

    Uthrex
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature di apr 17, 2012 12:47 pm

    Zijn er nog nieuwe ervaringen met de bioflam pellets? We zijn ondertussen weer een jaartje later en de in de laatste berichten klinkt toch een positieve noot.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di apr 17, 2012 1:00 pm

    Over t algemeen wel tevreden van de Bioflams, weinig assen, veel warmte, zuinig verbruik... maar op de pallet die we dit seizoen gekocht hebben zit merkelijk meer stof in de zakken dan die van vorig jaar. Ze lijken minder goed afgezeefd.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31764
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van erwin di apr 17, 2012 1:20 pm

    als ze niet goed waren wisten we het al lang warschijnlijk, goede ervaringen worden minder snel geplaatst, dus ik zou ervan uitgaan geen nieuws is goed nieuws...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Min esse
    Min esse
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 49
    Registration date : 12-02-12

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Min esse di apr 17, 2012 1:20 pm

    Bioflam pellets:
    Weinig as, veel warmte en zuinig verbruik.
    Nog steeds zeer tevreden over.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature di apr 17, 2012 1:54 pm

    @Erwin
    Misschien dat niet iedereen negatieve commentaar wil plaatsen. Heb bij mijn zoektocht de laatste weken een zestal verschillende merken pellets getest en er was ééntje bij die duidelijk ondermaats was en waarvan men lovend over schrijft. Een andere behoord tot de top kwaliteiten en scoorde hier middelmaats. Heb geen enkele regeling aan de kachel doorgevoerd en dus allen onder dezelfde voorwaarden getest, al moet gezegd dat het de laatste weken niet echt koud was buiten en onze kachel steeds in P1, de laagste stand stond ingesteld wat ook waarschijnlijk niet ideaal is maar er zijn in een stookseizoen twee tussenseizoenen dus is dit ook relevant.

    Bij een ander merk vond ik zelfs steentjes in de brandkorf terug bij het poetsen van de kachel. Ik breng een fabrikant niet graag in een slecht daglicht maar hoop op mijn zoektocht de voor mij beste pellet te vinden. Spijtig daar dit laatste merk wel de beste eigenschappen heeft van de tot nu toe zes geteste merken. De zoektocht gaat dus voort en ga een aantal zakjes Bioflam proberen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31764
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van erwin di apr 17, 2012 2:07 pm

    dat is nog altijd de beste methode, van diverse merken enkele zakjes uittesten, waar je het meest tevreden van bent die koop je.
    de kwaliteit van 1 merk kan ook nog eens varieren, dat is nu eenmaal zo.
    en zoals reeds dikwijls gezegd, een goede pellet bij mij is daarom nog geen goede pellet bij uw kachel, een slechte pellet bij u kan hier prima zijn.
    ik bedoel maar, de ervaringen van anderen kunnen een richting aangeven, maar de beste pellet voor uw kachel moet je zelf uitzoeken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di apr 17, 2012 2:30 pm

    Zag vantweekend trouwens ook in de Aveve zakjes pellets liggen, met hun eigen logo/merk erop. Ben echter vergeten te kijken welke fabrikant erachter zit, vgl. week s een zakje meebrengen. Wordt verkocht à € 3,69/zak.

    Ook opgemerkt in de Brico: zakjes Plospan, voor een € 3,60 of iets in die trant. Geen zotte prijs, tot je iets dichter kijkt en het zakjes van 14kg zijn ipv. 15kg. Rolling Eyes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di apr 17, 2012 3:02 pm

    Denk dat de kwaliteit van pellets bij ieder merk wel verschilt van lot tegen lot,zij moeten ook pellets maken met het hout dat ze krijgen.
    Dus de ene keer gaan die beter zijn dan de andere keer.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature di apr 17, 2012 3:18 pm

    @Sven S
    Heb die Aveve pellets 4.7 euro per zakje betaald in Bornem verleden week. Heb er dan ook maar 2 meegenomen om te testen. Resultaat was weinig warmte snel een vuile ruit en véél asresten. Nogmaals dit is met mijn kachel, maar tegen die prijs wil ik er zeker geen inkopen al waren ze goed. Blijkt dat de Aveve dealers er diverse prijzen op na houden net als de Colruyt magazijnen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast di apr 17, 2012 3:37 pm

    Oei, zou ik mij dan nen euro miszien hebben? scratch
    Ik moet vantweekend toch achter konijnekorrels, ik ga nog s kijken.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature di apr 17, 2012 3:42 pm

    Ik ga ze eens testen voor het stookseizoen over is.

    Wat betalen jullie op het ogenblik per ton?

    Heb een voorstel van 530 euro voor 2ton, 3.984 per zakje oftewel 0.2656 eurocent/kg wat ik vrij veel vind. Dit is wel de prijs aan huis geleverd.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van francky di apr 17, 2012 4:55 pm

    Is dit de prijs voor Bio-flam ?


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature di apr 17, 2012 5:13 pm

    @Francky
    Ja, dat is de prijs die ik vandaag via de telefoon heb gekregen.
    Min esse
    Min esse
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 49
    Registration date : 12-02-12

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Min esse di apr 17, 2012 7:41 pm

    3,75 euro per zak van 15kg bij Bioflam zelf in Dessel.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31764
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van erwin di apr 17, 2012 8:19 pm

    3.98 prijs geleverd vind ik zo slecht nog niet..;


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van francky wo apr 18, 2012 4:38 pm

    Vind het ook niet veel geld geleverd,en ik vind ze toch wel een van de betere pellets, hier staan ze aan 4.15 euro niet geleverd.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 837
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van nick1 vr apr 27, 2012 6:40 pm

    Is er iemand die me de calorische waarde kan geven van de Bioflam-pellets? Collega van mij hecht daar groot belang aan alvorens te willen deelnemen aan de groepsaankoop Limburg.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast vr apr 27, 2012 6:48 pm

    Volgens de gegevens die Steven heeft vermeld:
    Verbrandingswarmte: 19,3 MJ/kg
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Annejanne vr apr 27, 2012 6:51 pm

    Op deze site vind je alle gegevens van de Bioflam-pellets

    www.pelletinfo.net/houtpellets/houtpellets-bioflam


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31764
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van erwin vr apr 27, 2012 9:05 pm

    nick1 zeg maar dat ze heel veel warmte geven (hardhout), de kalorische waarde dat is theorie Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature do mei 03, 2012 11:47 pm

    Na 7 merken pellets te hebben getest in april kwam Bioflam hier als beste uit de bus. Mijn prijs is 3.76 euro per zakje aan huis geleverd bij minimum afname van 2 paletten met elk 60 zakjes, besteld en geleverd voor augustus. Blijkt dat ze na augustus de prijs gaan verhogen. Men neemt zelfs de lege plastiek zakjes retour bij een volgende levering.

    Qua warmte zitten ze op hetzelfde niveau als de Hogramix rood en de Maraflam pellets doch geven minder en witgrijze as. Het ruitje word ook minder snel vuil doch de beperkte aanslag gaat moeilijk van het glas en je hoeft een reinigingsproduct te gebruiken en eerst enkele minuten laten inweken alvorens proper te wrijven. Zou het teervorming kunnen zijn? Bij de andere pellets is aanslag met een simpel droog papiertje snel verwijderd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty BIOFAM PELLETS

    Bericht van Gast vr mei 04, 2012 11:16 am

    Wij en het merendeel van onze klanten gebruiken al vele jaren BIOFLAM pellets, wij kunnen iedereen verzekeren dat deze pellets aan alle verwachtingen voldoen. Ze zijn vervaarderd uit zuiver eikenhout en hebben bijgevolg een zeer hoge calorische waarde.
    Swa houtmeyers ENSIGN TEGELKACHELS Mechelen.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature vr mei 04, 2012 12:29 pm

    @Swa, de door mij geteste zakken bevatten gemiddeld zo'n 20% rode pellets. Na kontakt met de fabrikant blijken naast de eiken pellets ook nog beuk, ipé en diverse soorten tropisch hardhout te bevatten die in onze streek worden verwerkt en zo ook in de pelletzakken terecht komen in variërende verhoudingen. Het zou wel altijd over hardhout gaan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gast vr mei 04, 2012 2:05 pm

    Bedankt voor de info
    Swa
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Bioflam

    Bericht van Gast zo jul 22, 2012 9:48 am

    Een dikke proficiat voor limburg met de mega bestelling van hun Bioflam pellets.
    Wanneer er terug adempauze is in het bedrijf had ik graag een topic gehad voor een groepsaankoop voor Antwerpen regio. Het najaar zou voor velen mss beter uitkomen.

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 7 Empty Re: Ervaringen met Bioflam pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo jul 07, 2024 9:19 pm