Uthrex
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 45 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 44 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+35
kempenaar
peter van den Branden
boxke
ponneke
bertus
krusty
demarc
baerts
Pcorsa
Roger C
MCZ SUITE AIR
stef123
Ikzelf
ben-revo
jc
nick1
Min esse
dxnature
francky
Fleur
niel
Geert
Brahman
ss
Annejanne
Block
ann
Philip
erwin
pedro
atlasgust
Uthrex
pellbox
flamme
steven
39 plaatsers
Ervaringen met Bioflam pellets
Uthrex- Pelletkachel
- Aantal berichten : 904
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 151
Re: Ervaringen met Bioflam pellets
Tja, niet iedereen test op dezelfde manier. Toch een vraagje. Ben je nu eigenlijk dendan of jos123?
Uthrex
Uthrex
dxnature- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11
- Bericht nummer 152
Zijn er nog nieuwe ervaringen met de bioflam pellets? We zijn ondertussen weer een jaartje later en de in de laatste berichten klinkt toch een positieve noot.
Gast- Gast
- Bericht nummer 153
Over t algemeen wel tevreden van de Bioflams, weinig assen, veel warmte, zuinig verbruik... maar op de pallet die we dit seizoen gekocht hebben zit merkelijk meer stof in de zakken dan die van vorig jaar. Ze lijken minder goed afgezeefd.
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32454
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 154
als ze niet goed waren wisten we het al lang warschijnlijk, goede ervaringen worden minder snel geplaatst, dus ik zou ervan uitgaan geen nieuws is goed nieuws...
Registration date : 12-02-12
- Bericht nummer 155
Bioflam pellets:
Weinig as, veel warmte en zuinig verbruik.
Nog steeds zeer tevreden over.
Weinig as, veel warmte en zuinig verbruik.
Nog steeds zeer tevreden over.
- Bericht nummer 156
@Erwin
Misschien dat niet iedereen negatieve commentaar wil plaatsen. Heb bij mijn zoektocht de laatste weken een zestal verschillende merken pellets getest en er was ééntje bij die duidelijk ondermaats was en waarvan men lovend over schrijft. Een andere behoord tot de top kwaliteiten en scoorde hier middelmaats. Heb geen enkele regeling aan de kachel doorgevoerd en dus allen onder dezelfde voorwaarden getest, al moet gezegd dat het de laatste weken niet echt koud was buiten en onze kachel steeds in P1, de laagste stand stond ingesteld wat ook waarschijnlijk niet ideaal is maar er zijn in een stookseizoen twee tussenseizoenen dus is dit ook relevant.
Bij een ander merk vond ik zelfs steentjes in de brandkorf terug bij het poetsen van de kachel. Ik breng een fabrikant niet graag in een slecht daglicht maar hoop op mijn zoektocht de voor mij beste pellet te vinden. Spijtig daar dit laatste merk wel de beste eigenschappen heeft van de tot nu toe zes geteste merken. De zoektocht gaat dus voort en ga een aantal zakjes Bioflam proberen.
Misschien dat niet iedereen negatieve commentaar wil plaatsen. Heb bij mijn zoektocht de laatste weken een zestal verschillende merken pellets getest en er was ééntje bij die duidelijk ondermaats was en waarvan men lovend over schrijft. Een andere behoord tot de top kwaliteiten en scoorde hier middelmaats. Heb geen enkele regeling aan de kachel doorgevoerd en dus allen onder dezelfde voorwaarden getest, al moet gezegd dat het de laatste weken niet echt koud was buiten en onze kachel steeds in P1, de laagste stand stond ingesteld wat ook waarschijnlijk niet ideaal is maar er zijn in een stookseizoen twee tussenseizoenen dus is dit ook relevant.
Bij een ander merk vond ik zelfs steentjes in de brandkorf terug bij het poetsen van de kachel. Ik breng een fabrikant niet graag in een slecht daglicht maar hoop op mijn zoektocht de voor mij beste pellet te vinden. Spijtig daar dit laatste merk wel de beste eigenschappen heeft van de tot nu toe zes geteste merken. De zoektocht gaat dus voort en ga een aantal zakjes Bioflam proberen.
erwin- Admin
- Bericht nummer 157
dat is nog altijd de beste methode, van diverse merken enkele zakjes uittesten, waar je het meest tevreden van bent die koop je.
de kwaliteit van 1 merk kan ook nog eens varieren, dat is nu eenmaal zo.
en zoals reeds dikwijls gezegd, een goede pellet bij mij is daarom nog geen goede pellet bij uw kachel, een slechte pellet bij u kan hier prima zijn.
ik bedoel maar, de ervaringen van anderen kunnen een richting aangeven, maar de beste pellet voor uw kachel moet je zelf uitzoeken.
de kwaliteit van 1 merk kan ook nog eens varieren, dat is nu eenmaal zo.
en zoals reeds dikwijls gezegd, een goede pellet bij mij is daarom nog geen goede pellet bij uw kachel, een slechte pellet bij u kan hier prima zijn.
ik bedoel maar, de ervaringen van anderen kunnen een richting aangeven, maar de beste pellet voor uw kachel moet je zelf uitzoeken.
Zag vantweekend trouwens ook in de Aveve zakjes pellets liggen, met hun eigen logo/merk erop. Ben echter vergeten te kijken welke fabrikant erachter zit, vgl. week s een zakje meebrengen. Wordt verkocht à € 3,69/zak.
Ook opgemerkt in de Brico: zakjes Plospan, voor een € 3,60 of iets in die trant. Geen zotte prijs, tot je iets dichter kijkt en het zakjes van 14kg zijn ipv. 15kg.
Ook opgemerkt in de Brico: zakjes Plospan, voor een € 3,60 of iets in die trant. Geen zotte prijs, tot je iets dichter kijkt en het zakjes van 14kg zijn ipv. 15kg.
Gast- Gast
- Bericht nummer 159
Denk dat de kwaliteit van pellets bij ieder merk wel verschilt van lot tegen lot,zij moeten ook pellets maken met het hout dat ze krijgen.
Dus de ene keer gaan die beter zijn dan de andere keer.
Dus de ene keer gaan die beter zijn dan de andere keer.
- Bericht nummer 160
@Sven S
Heb die Aveve pellets 4.7 euro per zakje betaald in Bornem verleden week. Heb er dan ook maar 2 meegenomen om te testen. Resultaat was weinig warmte snel een vuile ruit en véél asresten. Nogmaals dit is met mijn kachel, maar tegen die prijs wil ik er zeker geen inkopen al waren ze goed. Blijkt dat de Aveve dealers er diverse prijzen op na houden net als de Colruyt magazijnen.
Heb die Aveve pellets 4.7 euro per zakje betaald in Bornem verleden week. Heb er dan ook maar 2 meegenomen om te testen. Resultaat was weinig warmte snel een vuile ruit en véél asresten. Nogmaals dit is met mijn kachel, maar tegen die prijs wil ik er zeker geen inkopen al waren ze goed. Blijkt dat de Aveve dealers er diverse prijzen op na houden net als de Colruyt magazijnen.
Gast- Gast
- Bericht nummer 161
Oei, zou ik mij dan nen euro miszien hebben?
Ik moet vantweekend toch achter konijnekorrels, ik ga nog s kijken.
Ik moet vantweekend toch achter konijnekorrels, ik ga nog s kijken.
- Bericht nummer 162
Ik ga ze eens testen voor het stookseizoen over is.
Wat betalen jullie op het ogenblik per ton?
Heb een voorstel van 530 euro voor 2ton, 3.984 per zakje oftewel 0.2656 eurocent/kg wat ik vrij veel vind. Dit is wel de prijs aan huis geleverd.
Wat betalen jullie op het ogenblik per ton?
Heb een voorstel van 530 euro voor 2ton, 3.984 per zakje oftewel 0.2656 eurocent/kg wat ik vrij veel vind. Dit is wel de prijs aan huis geleverd.
francky- Pelletkachel
- Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10
- Bericht nummer 163
Is dit de prijs voor Bio-flam ?
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
- Bericht nummer 164
@Francky
Ja, dat is de prijs die ik vandaag via de telefoon heb gekregen.
Ja, dat is de prijs die ik vandaag via de telefoon heb gekregen.
Min esse- Pelletje
- Aantal berichten : 49
Registration date : 12-02-12
- Bericht nummer 165
3,75 euro per zak van 15kg bij Bioflam zelf in Dessel.
erwin- Admin
- Bericht nummer 166
3.98 prijs geleverd vind ik zo slecht nog niet..;
Registration date : 29-10-10
- Bericht nummer 167
Vind het ook niet veel geld geleverd,en ik vind ze toch wel een van de betere pellets, hier staan ze aan 4.15 euro niet geleverd.
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
nick1- Pelletkachel
- Aantal berichten : 838
Registration date : 22-11-11
- Bericht nummer 168
Is er iemand die me de calorische waarde kan geven van de Bioflam-pellets? Collega van mij hecht daar groot belang aan alvorens te willen deelnemen aan de groepsaankoop Limburg.
- Bericht nummer 169
Volgens de gegevens die Steven heeft vermeld:
Verbrandingswarmte: 19,3 MJ/kg
Annejanne- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09
- Bericht nummer 170
Op deze site vind je alle gegevens van de Bioflam-pellets
www.pelletinfo.net/houtpellets/houtpellets-bioflam
www.pelletinfo.net/houtpellets/houtpellets-bioflam
- Bericht nummer 171
nick1 zeg maar dat ze heel veel warmte geven (hardhout), de kalorische waarde dat is theorie
- Bericht nummer 172
Na 7 merken pellets te hebben getest in april kwam Bioflam hier als beste uit de bus. Mijn prijs is 3.76 euro per zakje aan huis geleverd bij minimum afname van 2 paletten met elk 60 zakjes, besteld en geleverd voor augustus. Blijkt dat ze na augustus de prijs gaan verhogen. Men neemt zelfs de lege plastiek zakjes retour bij een volgende levering.
Qua warmte zitten ze op hetzelfde niveau als de Hogramix rood en de Maraflam pellets doch geven minder en witgrijze as. Het ruitje word ook minder snel vuil doch de beperkte aanslag gaat moeilijk van het glas en je hoeft een reinigingsproduct te gebruiken en eerst enkele minuten laten inweken alvorens proper te wrijven. Zou het teervorming kunnen zijn? Bij de andere pellets is aanslag met een simpel droog papiertje snel verwijderd.
Qua warmte zitten ze op hetzelfde niveau als de Hogramix rood en de Maraflam pellets doch geven minder en witgrijze as. Het ruitje word ook minder snel vuil doch de beperkte aanslag gaat moeilijk van het glas en je hoeft een reinigingsproduct te gebruiken en eerst enkele minuten laten inweken alvorens proper te wrijven. Zou het teervorming kunnen zijn? Bij de andere pellets is aanslag met een simpel droog papiertje snel verwijderd.
Gast- Gast
- Bericht nummer 173
BIOFAM PELLETS
Wij en het merendeel van onze klanten gebruiken al vele jaren BIOFLAM pellets, wij kunnen iedereen verzekeren dat deze pellets aan alle verwachtingen voldoen. Ze zijn vervaarderd uit zuiver eikenhout en hebben bijgevolg een zeer hoge calorische waarde.
Swa houtmeyers ENSIGN TEGELKACHELS Mechelen.
Swa houtmeyers ENSIGN TEGELKACHELS Mechelen.
- Bericht nummer 174
@Swa, de door mij geteste zakken bevatten gemiddeld zo'n 20% rode pellets. Na kontakt met de fabrikant blijken naast de eiken pellets ook nog beuk, ipé en diverse soorten tropisch hardhout te bevatten die in onze streek worden verwerkt en zo ook in de pelletzakken terecht komen in variërende verhoudingen. Het zou wel altijd over hardhout gaan.
Gast- Gast
- Bericht nummer 176
Bioflam
Een dikke proficiat voor limburg met de mega bestelling van hun Bioflam pellets.
Wanneer er terug adempauze is in het bedrijf had ik graag een topic gehad voor een groepsaankoop voor Antwerpen regio. Het najaar zou voor velen mss beter uitkomen.
Wanneer er terug adempauze is in het bedrijf had ik graag een topic gehad voor een groepsaankoop voor Antwerpen regio. Het najaar zou voor velen mss beter uitkomen.