Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

patricvds


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za feb 23, 2013 6:09 pm

    hallo,

    Ik ben Nico,sinds gisteren staat
    onze Palazzetti Monica hier in de woonkamer te blinken.

    De gasketel heb ik verkocht en we gebruiken de pelletkachel nu
    als hoofdverwarming wat aardig schijnt te lukken.

    Graag deel ik m'n ervaringen met dit type kachel in de toekomst
    met de andere forumgebruikers

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za feb 23, 2013 6:18 pm

    Dorry,
    welkom op het forum en we zullen je transformeren naar verkoper, graag even de spelregels voor verkopers goed doorlezen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast za feb 23, 2013 6:20 pm

    Nico,
    welkom op het forum, veel leesplezier en we lezen je ervaringen graag ij de betreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Edwin stelt zich voor

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 5:07 pm

    Hey.

    Ik moest me even voorstellen...

    Vorig jaar begonnen met de renovatie van een 280m2 vrijstaande woning.
    Bij mijn vorige woning stookte ik mazout en ging dus kiezen voor gas of hout.
    Uiteindelijk gekozen voor:
    * CV ketel op pellets: Hargassner classic lambda 22kw
    * opslagsilo 2x2.5m voor 5 à 6 ton met aanzuiging
    * zonne boiler met heatpipes 3 x 30 buizen.
    * buffer vat van 950 liter

    Voor dit systeem gekozen:
    * moest geen garage hebben en had dus plaats
    * Stoken op hout "zonder" onderhoud: reinigt zichzelf en weinig as weg te brengen
    * heatpipes presteren ook in de winter/tussenseizoenen
    * milieuvriendelijkheid

    Dit systeem is in werking genomen ergens in oktober en het is dus mijn eerste stookseizoen.
    Kwa verbruik ligt het hoger dan verwacht, maar ik ben de parameters nog aan het bijwerken.
    Verder zijn er ook wat problemen met de ventilatie waardoor de binnenruimte te snel afkoelt.
    In het begin ging hij het volledige vat van 950l op 70° brengen... dat werkte goed, maar de zakken gingen er goed door en de zon kon haar werk niet doen...
    Nu is het zoeken naar de instellingen van de buitenvoeler, beste t° voor de chauffage (bv kiezen tussen 70° om snel warm te hebben of 45° maar dan een uur vroeger in gang schieten), ketel t°, retour t°, ...

    Waar ik niet over tevreden ben:
    * de silo !
    Het werd me mooi voorgeschreven dat een tankwagen zou kopen en 5T zou komen inblazen en de afstand 30m mocht zijn...
    Vandaag vul ik de silo met de hand...
    Ik heb overal gezocht naar leveranciers die in bulk konden inblazen, maar al snel bleek dat dit behoorlijk duurder was dan zakjes leveren...
    bovendien is die 30m van camion tot silo in praktijk afstand 20 of minder en zo zou nen kamion van 5T op mijn kasseien oprit moeten staan...
    Ook de wegel naast mijn huis willen ze niet nemen want die is niet verhard...
    Ik had beter een kleinere silo genomen en wat geld bespaard voor nen remorque...

    * de pellets
    Teleurgesteld over de pellets in België...
    Het lijkt wel of die allemaal van dezelfde leverancier/importeur komen...
    te weinig concurrentie...
    Doen alsof er een tekort is aan pellets in de winter...
    Een kwaliteitslabel dat faalt...
    Ik zal dus een andere manier moeten vinden om aan pellets te geraken...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 5:21 pm

    Edwin,
    welkom op het forum en bedankt voor je uitvoerige voorstelling. Voor wat betreft je probleem met de pellets in bulk met Google zoeken want die kijkt verder dan alleen in België en de meeste bulkleveranciers leveren vanaf 3 ton tot 30 n. dus 5 ton moet geen probleem zijn voor een leverancier.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Lander stelt zich voor

    Bericht van Gast di feb 26, 2013 2:55 pm

    Hallo iedereen,

    Ik ben sinds kort de bewoner van een huurwoning met geïnstalleerde pelletketel voor CV.
    Een mooi ecologisch initiatief van de huisbaas, maar toch ondervind ik heel wat probleempjes.
    Vandaar kom ik hier wat rondneuzen op dit forum op zoek naar advies en ervaringen.
    Tot gauw!

    Groetjes,
    Lander
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin di feb 26, 2013 3:09 pm

    lander,

    welkom op het forum, met de zoekknop en onder de topic pelletketels vind je misschien antwoorden op sommige van je vragen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast wo feb 27, 2013 6:54 am

    2 pelletkachels.
    Quadrafire castile
    Pasian aurora hydro.
    Waarom pelletkachel ? Gas is duur.
    Pellets van de Lange.
    Waarom op dit forum ?
    Problemen met de Pasian.
    Hoe hier gekomen ? Google.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast wo feb 27, 2013 6:59 am

    Peter,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je het forum afzoeken of er al topics zijn die antwoord geven op je vragen en anders kun je daar aansluiten.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty serge

    Bericht van Gast vr maa 01, 2013 11:22 am

    Zij een klein bedrijf die gepassioneerd zijn door pellets en pellet kachels
    Mijn naam is Serge en woon in Vichte
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin vr maa 01, 2013 1:22 pm

    stegre,

    welkom op het forum, we hebben je ingedeeld bij de verkopersgroep,
    gelieve dus ook even nota te nemen van de spelregels voor verkopers:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    kitchenman
    kitchenman
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 26
    Leeftijd : 54
    Registration date : 01-03-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty voorstelling

    Bericht van kitchenman vr maa 01, 2013 5:35 pm

    ik ben geert uit waarschoot,heb het forum ontdekt via google.
    ik ben van plan over te schakelen op pellets,ik verwarm nu met accumulatie.
    ben geintereseerd in een piazzetta kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast vr maa 01, 2013 5:37 pm

    Geert,
    welkom op het forum en met de zoekknop linksboven kun je de info zoeken over de onderwerpen die je interesseren.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo maa 03, 2013 2:04 pm

    Hello

    Ik ben Davy uit regio waasland en ben van plan om een inbouwkachel aan te schaffen Wink dit forum zal me met zn vele informatie ondersteunen bij de keuze van de kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo maa 03, 2013 2:50 pm

    Davy,
    welkom op het forum en met de zoekknop linksboven kun je zeker al veel antwoorden vinden op de vragen die je hebt.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Nieuw hier

    Bericht van Gast wo maa 06, 2013 10:50 am

    Hoi allemaal,

    Ik ben Stijn en woon in Lokeren, Belgie.
    Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu toch een registeren en voorstellen Wink

    Wij hebben onlangs een huis gekocht waar al reeds een pelletkachel in staat, een Thermorossi 6000.
    Wat een beest Smile maar werkt wel goed, tot nu toe zeer tevreden van!

    Heb er toch enkele vraagjes over, die zal je dan wel zien verschijnen op het forum...

    Alvast bedankt op voorhand voor al jullie hulp!

    Grtjs,
    Stijn
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin wo maa 06, 2013 4:36 pm

    stijn,

    welkom op het forum en veel leesplezier


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    lieke
    lieke
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 29
    Registration date : 06-03-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van lieke do maa 07, 2013 1:11 pm


    hallo allemaal
    Ik wil me even voorstellen. Ik ben Lieke en sinds 28 april vorig jaar de bezitter van een Edelkamin Junior waar ik eigenlijk wel heel tevreden over ben (behalve dat ie af en toe niet opstart). Omdat alles toch nog redelijk nieuw is voor mij vond ik het handig om lid te worden van een pelletforum om zo wat meer informatie te verkrijgen.
    Fijne dag verder allemaal.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast do maa 07, 2013 1:16 pm

    Lieke,
    welkom op het forum en succes bij het zoeken, met de zoekknop linksboven kun je met de juiste zoekterm veel info vinden en actief deelnemen in de betreffende topics is ook aan te raden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo maa 10, 2013 10:10 am

    Mijn naam is serge in heb reeds korte tijd een pellet kachel ADLER 14 kw
    waarom een pellet kachel ; Zuinig , goedkoop en verbruik en tocht nog het gevoel van een
    haartvuur kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo maa 10, 2013 10:19 am

    Serge,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar onderwerpen die je interesse hebben en we lezen in de betreffende topics graag je ervaringen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Welkom

    Bericht van Gast ma maa 11, 2013 10:11 pm

    Ik ben van Tessenderlo.Ik ben hier op het forum gekomen om wat meer van de Funny van Edelkamin te weten te komen
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van pedro ma maa 11, 2013 10:17 pm

    Welkom Nicole1,

    uw vragen en ondervindingen horen we graag in de desbetreffende topics, die je met de zoekknop en funny makkelijk zal vinden ...


    Grtzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Voorstelling

    Bericht van Gast di maa 12, 2013 10:20 pm

    Dag allemaal,

    Ik ben via Google op dit zeer interessante forum terecht gekomen. Binnenkort hoop ik de knoop door te hakken en tot de aanschaf van een pelletkachel te kunnen overgaan. Op dit ogenblik gaat mijn voorkeur uit naar de Pellet-Blok van Edilkamin. Dit biedt naast zijn ruim vermogen de mogelijkheid tot kanalisatie naar twee andere ruimten. Heeft hier iemand ervaring met deze kachel ?
    Ik ben van Brugge en ben op zoek naar elke info.

    Danny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin di maa 12, 2013 10:24 pm

    Danny,

    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop links boven en zoeken op pelletblok vind je al 1 topic, graag daar aansluiten of een eigen topic starten voor verdere vragen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di maa 12, 2013 10:45 pm

    Hoi,

    Ik ben Herwig, nickname besteboeffer, 52 jaar en wonende in West-Vlaanderen.
    Het is onze bedoeling om tegen volgende winter een pelletkachel te installeren in de woonkamer met een bijkomende hotair flow naar de keuken.
    Daar ik een leek ben op het gebied van pelletkachels en pellets hoop ik nuttige info te vinden op jullie site en forum. Heel toevallig op gekomen tijdens het googelen.
    Vriendelijke groeten,
    Herwig

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 7:55 pm