Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
steven
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
pedro
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
krusty
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
Fleur
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
ss
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
jeanhup
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
Philip
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
Annejanne
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 
Maryline
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 I_vote_rcap 

 

 Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

Ga naar beneden 
+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptywo aug 14, 2013 2:20 pm

Jimmy,
welkom op het forum en veel leesplezier, we lezen je ervaringen graag in de respectievelijke topics.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw lid   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 15, 2013 4:36 pm

Beste leden,
Graag wil ik me even voorstellen, mijn naam is Carlo en ben woonachtend in Bakel, klein plaatsje in de buurt van Eindhoven.
Sinds enige tijd ben ik geinteresseerd geraakt voor een pelletkachel, een kennis van me heeft er één aangeschaft, merk Ecoforest en type Insert 2 air.
Hij heeft , (aldus zijn bewering) vorige winter ongeveer 40% bespaart op zijn gas verbruik, doordat hij dus regelmatig met zijn pelletkachel verwarmde. Ik vindt dit persoonlijk nogal veel lijkt me zo, als dit echt zo zou zijn dan zou iedereen toch overstappen op een pelletkachels?
In Nederland wordt het nu echter wel steeds meer geintroduceerd.
Ik vindt het wel een heel mooi apparaat en heb mijn besluit genomen ook deze kachel te kopen, enige nadeel vindt ik dat de handleiding niet in de Nederlandse taal is maar wellicht komt dit nog.
Zodra ik de kachel heb gekocht, weet nog niet waar precies, zal ik mijn ervaringen verder met jullie delen.

Gr,

Carlo
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 15, 2013 4:47 pm

Carlo,
welkom op het forum en veel leesplezier. Twee opmerkingen, een besparing van 40% is hoog maar haalbaar met de juiste kachel, pellets en een goede afstelling. Een pelletkachel welke in NL of België verkocht wordt dient wettelijk vergezeld te gaan van een NL-handleiding.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Hallo Allemaal   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptyvr aug 16, 2013 6:53 pm

Mijn naam is Franco en kom uit Heerlen. ( NL ) Wij hebben sinds dit voorjaar een pellet kachel aangeschaft die binnenkort in gebruik word genomen.
Ik ben hier terecht gekomen via google en zeer interessant om mijn kennis samen met jullie te delen.

De pelletkachel is van het merk Clementi,
een kwalitatief zeer goede pelletkachel van duurzame en goede materialen.

De pelletkachel is door ons zelf uit italie geïmporteerd, gewoon vanuit een verkoper en niet uit de fabriek
Het is een Pelletkachel incl. CV en sanitair ( warm water, 34 KW, dus een flinke jongen )

De vraag waarom wij een pelletkachel hebben aangeschaft is mede, de gigantische gas prijzen hier in nederland.
Deze zullen in de toekomst misschien wel zakken in prijs, maar dit gebeurd pas als iedere over gaat naar een andere brandstof. Smile 

Omdat wij nog een oude hetelucht verwarming hadden van 1969 hebben we gekozen voor pellets en niet meer voor gas.
De besparing in onze situatie kan hierdoor wel flink oplopen.

Wij hebben nu pas pellets aangeschaft op advies van informatie en deze zijn van het merk piveteau. (frans)

Met vriendelijke groet,

Franco
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptyvr aug 16, 2013 7:05 pm

Franco,
welkom op het forum en bedankt voor je uitgebreide voorstelling. Het merk Clementi is hier inderdaad vrij onbekend en er zal geen importeur voor NL zijn neem ik aan. We lezen later graag je ervaringen met de kachel.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptyzo aug 18, 2013 12:19 pm

Hallo,
Ik ben Urbain uit Oostmalle, via vrienden ben ik hier op het forum geraakt.
Wij verwarmen al jaren bij met een hout (inbouwcassette)maar om het ons iets makkelijker te maken tegen onze oude dag, dachten we over te schakelen op een iets arbeidsarmere bijstook,hoofdverwarmings systeem.
Vandaar probeer ik via dit forum uit te pluizen wat voor ons het beste zou zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptyzo aug 18, 2013 12:51 pm

Urbain,
welkom op het forum en succes met je zoektocht.
Iets zoeken op het forum gaat het best met de zoekknop linksboven en een goed startpunt is lezen wat er in Pelletforum > Algemeen > FAQ staat
en zeker de Tips voor beginners daar.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptyzo aug 18, 2013 2:59 pm

Hallo,

Ik ben Roel uit Peer (N-Limburg). Ik heb mijn pelletkachel nu bijna 3 jaar (gekocht bij Groene Kachel in Heusden-Zolder). Ik ben op dit forum terechtgekomen in mijn zoektocht naar pellets met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ben ook geïnteresseerd in groepsaankoop, maar zie dat ik te laat ben. Volgende keer dan maar.

Groeten,

Roel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptyzo aug 18, 2013 4:51 pm

Hallo iedereen,

ik was op zoek naar tips voor de aankoop van een pelletkachel, en ik kwam direct hier terecht Smile 
We zoeken een mooie pelletkachel die onze living lekker goedkoop kan verwarmen. Vooral de modellen met speksteen rond vinden we mooi, maar hier is precies weinig keuze in bij de pelletkachels Sad 

Ik hoop dat het forum ons kan helpen in de zoektocht en dan ook in het gebruik,als we er eens een gevonden hebben Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4766
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptyzo aug 18, 2013 5:25 pm

Hoi Roel en Tine,

welkom hier en veel leesplezier op het forum.

@ Tine: Er zijn wel wat modellen die voorzien zijn van speksteen, neem alle merken (en hun modellen) es goed door en je vindt wss wel wat je zoekt... Met de zoekknop vind je wss ook meer info...

Grtzzzzzz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: nieuw lid   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptyma aug 19, 2013 8:31 pm

Hallo allemaal,
Ik ben Gamuke nieuw lid op dit forum, dat ik reeds enkele maanden volg en heb dan toch besloten mij aan te melden.
Wij hebben een piazetta P963c sinds begin november. We zijn er heel tevreden over en kan het iedereen aanraden een pellet kachel aan te kopen.
Vroeger hadden wij cv op aardgas, nu verwarm ik enkel nog met pellets, veel goedkoper.
Ik heb voor aankoop heel veel info op het forum gevonden waarvoor dank.

Mvg
Gamuke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Hilbert49 Stelt zich voor   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydi aug 20, 2013 12:44 am

Beste forumgebruikers,

Via Google op dit forum terecht gekomen en me geregistreerd.

Mij dunkt dat in Vlaanderen meer urgentie bij hout stoken ligt dan in Nederland gezien de prijzen van Mazout de laatste jaren (...)

Hoewel bij ons de overheid meent dat ons aardgas zeer milieu verontreinigend is en daarom over elke verstookte kuub een heffing legt gelijk aan de prijs van een Kuub aardgas.

Wij bezitten nu een goed ogend oud kolenkacheltje wat het interrieur verfraait maar nooit wordt gestookt. We besparen dus niet op stookkosten. En dat is wat je met een pelletkachel zou kunnen bereiken. Er worden besparingen voorgehouden van > 50% op de stookkkosten. Onze CV heeft Hoogrendement. De rest van het huis dient ook verwarmt dus van een besparing van 50% op gem. 1600m3 aardgas van ca 45 eurocents zou ca €750,- opleveren denk ik (... ).

Inmiddels ben ik erachter dat niet alles goud is wat blinkt.

Naast aanschaf zijn er installatiekosten, jaarlijks weerkerende preventieve onderhoudskosten ( €85,- 2013 ) schoorsteen veegkosten ( €50,- ).

Regelmatig schoonmaken van de kachel ( aszuigertje aanschaffen ? )

Extra draadloze Thermostaat

Nog afgezien van slijtage aan ventilator (en ) en toevoervijzel of falen kachel-electronica etc.etc. buiten de garantie periode.

En Laten we wel wezen : Ook de CV-installatie heeft zijn jaarlijkse prevetieve onderhoud nodig. Die verdwijnen niet met de aanschaf van een pelletkachel.

Kortom : Het zal voor ons geen echte winstpakker zijn; meer voor de kille avonden in voor- en najaar en het lijkt ons wel gezellig nu we beiden met pensioen zijn. De besparing die bereikt wordt is mooi meegenomen en ligt al snel hoger dan wat je aan jaarlijkse rente kan bijschrijven als je het geld van de investering op de spaarrekening laat staan ( voldoeningsfactor gezien het fet dat je bij ons 0.4% belasting betaalt over je spaarcenten ).

Om een zo goed mogelijk inzicht te krijgen voordat wij overgaan tot een aanschaf heb ik mij aangemeld op dit forum.

Vriendelijke groeten Hilbert


Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31747
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydi aug 20, 2013 12:52 am

Hilbert,

Welkom op het forum, bedankt voor de uitgebreide voorstelling en succes met je zoektocht.
Een goed startpunt is de verschillende topics onder Pelletforum > Algemeen > FAQ eens rustig doorlezen
en zeker de Tips voor beginners daar.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptywo aug 21, 2013 12:05 am

Welkom en veel leesplezier.


Pellbox
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptywo aug 21, 2013 2:51 pm

hey,

Ik ben Simona. in een huurwoning had ik een pelletkachel. was er erg tevreden over. Nu op zoek naar en kachel voor eigen woning.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptywo aug 21, 2013 3:30 pm

Simona,
welkom op het forum en veel leesplezier. Met behulp van de zoekknop linksboven kun je gericht op zoek naar de info die je wilt hebben.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4766
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptywo aug 21, 2013 4:18 pm

Hoi Simona,

welkom hier!

Zoek je zelfde merk/type pelletkachel?Graag horen we uw ervaringen.

Mvg,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptywo aug 21, 2013 10:21 pm

Ik ben Roel uit Meerhout.
Wij wensen over te gaan tot de aankoop van een pelletkachel als bijverwarming. Om ons zo volledig en breed mogelijk te informeren voor we overgaan tot aankoop, nu aangesloten op dit forum. Prachtig en volledig opgezet trouwens. Een pluim voor de mensen hierachter!
We houden jullie op de hoogte van wat onze keuze uiteindelijk zal worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31747
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptywo aug 21, 2013 11:36 pm

Roel,

welkom op het forum en veel succes met de zoektocht naar een kachel,
vragen mogen altijd gesteld worden in een specifiek topic...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Dimy met Mcz Sagar   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 22, 2013 4:48 pm

Hallo, bij deze stel ik mij even voor.
Ik ben Dimy en woon te Galmaarden. Sinds 23 januari zijn wij in het bezit van een MCZ Sagar. De kachel verwarmt onze living en keuken (ong. 55m2) en doet dit met het grootste gemak. Onze woning is vrijstaand en 13 jaar oud, geïsoleerd volens de normen die toen gangbaar waren. Na een duizendtal branduren kan ik zeggen dat we heel tevreden zijn over deze aankoop. De kachel werd door de verkoper geïnstalleerd en aangesloten op een bestaande ongebruikte 8 meter hoge schoorsteen in schouwpotten 20X20. Op mijn vraag werd de kachel rechtstreeks aangesloten op de schoorsteen, dus zonder T-stuk. Ik wilde de kachel namelijk zo kort mogelijk bij de muur hebben. De achterzijde van de kachel staat op 8 cm van de muur en dat vind ik strakker zo. Bij het jaarlijkse onderhoud wordt de kachel uit de schoorsteen getrokken en de eventuele assen verwijderd uit het onderste gedeelte van de schoorsteen dat nog minstens 80 cm onder de aansluiting doorloopt (het betreft een prefab schoorsteen uit gewapend beton met binnenin geïsoleerde schouwpotten die rechtstreeks op de fundering staat). Ik denk echter niet dat hierin veel asse zal achterblijven aangezien de schouwtrek zeer hoog is.
De schouwtrek is zodanig hoog dat in de eerste week na plaatsing de warmte als het ware door de schoorsteen ging en de kamer nauwelijks verwarmd werd, ongeacht in welke stand de kachel werkte. Het luchtdebiet zat constant boven de 220 l/min. Het active system kan het toerental van de rookgasventilator blijkbaar "onbeperkt" verhogen maar slechts met 20 t/min. verlagen t.o.v. de standaardwaarden. De installateur is dan opnieuw langsgeweest , heeft de kachel aan de computer gehangen en de toerentallen van de rookgasventilator drastisch verlaagd. Sindsdien presteert de kachel zoals het moet. Bij temperaturen van -8 in februari stond de kachel in de middelste stand op de AB met de blazer op stand 2 en haalden wij met gemak 24 graden in de living.
Ook vind ik dat het geluid van kachel best meevalt. Het is eigenlijk enkel in de 2 hoogste standen dat de ventilator storend overkomt.
Tot op heden heb ik enkel olimp pellets gestookt van bij de lokale pelletboer. De prijs varieerde van 4€ tot 4.20€ /zak. Het exacte verbruik van mijn kachel met deze pellets heb ergens op een spreadsheet bijgehouden en kan ik desgewenst eens posten. In normale omstandigheden is de kachelruit vuil na een viertal dagen, in het tussenseizoen, wanneer de kachel in de laagste stand staat was het ruitje eigenlijk zeer snel vuil. Misschien moet ik deze winter toch eens een aantal andere merken uitproberen om te zien of dit beter kan.
Het enige nadeel dat ik tot nog toe heb ontdekt is het feit dat de lucht in de woonkamer na dagenlang stoken wel heel droog wordt. We hebben hier allemaal nogal gevoelige luchtwegen en ik ga deze winter toch overwegen om één of andere luchtbevochtiger te plaatsen.
Met vriendelijke groeten,
Dimy
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4766
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 22, 2013 5:12 pm

Welkom Dimy!!!

Van een uitgebreide voorstelling gesproken! tof  en een ,als ik het zo lees,een tevreden pelletstoker

Mvg,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 22, 2013 6:38 pm

Hoi,
We denken eraan om een pelletkachel aan te kopen.  We beschikken nu over een houtkachel, die we nog niet gebruikt hebben, vermits we pas verhuisd zijn. We zijn informatie aan het verzamelen om een weloverwogen beslissing te kunnen maken. houtkachel vs pelletkachel.

groeten,
Ann
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 22, 2013 6:50 pm

Ann,
welkom op het forum en veel leesplezier. Als ex-houtstoker met ruim 25 jaar stookervaring was mijn beslissing snel genomen toen ik de pelletkachel ontdekte. Met de zoekknop linksboven kun je gericht zoeken naar onderwerpen die je interesse hebben.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4766
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 22, 2013 6:54 pm

Ann,

welkom hier.

Hier zal je veel info vinden die je ,hopelijk,zal leiden naar een goede keuze qua pelletkachel en installateur.

Mvg,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 22, 2013 7:44 pm

Ann, welkom op het forum

ook jaren gestookt met hout, als hoofdverwarming
superblij dat we vorig jaar zijn overgeschakeld naar pelletkachel
heeft alleen maar voordelen (voor ons toch)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Emptydo aug 22, 2013 9:18 pm

hallo,

ik ben hier terecht gekomen omdat ik voor mijn woonschip in Rotterdam op zoek ben naar een pellet kachel.
momenteel stook ik nog diesel en wil dan ook zeer binnenkort overgaan op pellets.
voor wat ik heb kunnen bekijken is dit een geweldig forum en zal ik hier een hoop antwoorden kunnen vinden met betrekking tot mijn zoektocht naar een geschikte kachel.


groet,

Ramon
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 31 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)
Terug naar boven 
Pagina 31 van 40Ga naar pagina : Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor
» Nieuw hier en zoek wat info over pelletskachels voor de CV.
» nieuw hier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: