Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 44 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 44 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
steven
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
pedro
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
krusty
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
Fleur
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
ss
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
jeanhup
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
Philip
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
Annejanne
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 
Maryline
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 I_vote_rcap 

 

 Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

Ga naar beneden 
+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 01, 2013 3:19 pm

Bedankt Erwin, we zullen dat zeker doen. Groetjes, Martine en Danny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 01, 2013 4:15 pm

Hallo iedereen,
Ik ben Frank uit Scherpenheuvel,sedert een jaar of vijf gebruiken wij een Cadel Miki om onze living te verwarmen maar willen nu ook de keuken en badkamer meeverwarmen met pellets,op mijn zoektocht naar een kanalisatiekachel kwam ik voorbij dit prachtforum en hoop hier goede en eerlijke info te verkrijgen om de geschikte kachel te vinden.
Grtz, Frank
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 01, 2013 4:21 pm

Frank,
welkom op het forum en veel leesplezier. Je kunt je zoektocht vergemakkelijken met de zoekknop linksboven en de juiste zoekterm,
je zult zien dat er heel wat info op het forum staat.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: voorstellen   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 01, 2013 6:22 pm

Frederik, midden 40 en wonende in de regio Kortrijk.

Gebruik nu twee seizoenen een pellet kachel, type inbouw.  Merk Ravelli, type 700 Sara.  Branden deed zij op domo en later op agricon.  Bijverwaring werd heel snel hoofdverwarming.

Ik kwam hier terecht via een zoek engine en haalde hier meermaal info binnen over de diverse pelletsmerken, ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 01, 2013 6:38 pm

Frederik,
alsnog welkom op het forum. met de zoekknop linksboven vind je meer info en ervaringen van verschillende pelletmerken.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 01, 2013 10:49 pm

hallo, mijn naam is Martine, heb al heel veel gelezen maar nog niet veel geschreven hier!
Heb onlangs een klein huisje opgeknapt voor mijn moeder na het overlijden van mijn papa,
door al die hoge kosten heb ik me laten verleiden tot een goedkopere pelletkachel en heb daar wat problemen mee.
Heb de kachel wel door een professionele installateur laten plaatsen maar die kan (of wil) me niet helpen, niet zo leuk!
In ieder geval ben ik blij dat ik eindelijk mijn stoute schoenen aangetrokken heb om jullie eindelijk een goeienavond te wensen!fest
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 01, 2013 10:56 pm

Martine,

welkom op het forum en veel leesplezier, blijkbaar is je installateur dan toch niet zo professioneel als hij zich uitgeeft.
best maak je een nieuw topic onder "algemeen+pelletkachels" over de problemen en ook het merk/type dan erbij vermelden...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyma sep 02, 2013 9:55 am

Martine,welkom op het forum!

Als je ons het type kachel en de problemen ermee vertelt(in de juiste topics :-) ) dan zullen we je wss wel kunnen helpen. Verder maakt het niks uit of het nu een goedkope of dure kachel is,een installateur dient je 2j lang te helpen in geval van problemen!

Mvg,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Kamiel
Pellet
Pellet
Kamiel


Man Aantal berichten : 62
Leeftijd : 73
Registration date : 02-09-13

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw Kamiel   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyma sep 02, 2013 10:50 pm

Hey Iedereen,

Mijn naam is Kamiel, woon in het Antwerpse en ben hier terecht gekomen na wat zoekwerk op het internet.

Ik heb in januari een pelletkachel Selectra Primo Nero 6.5 Kw aangekocht bij Makro.
Had bij vrienden kennis gemaakt met pelletkachel en was gecharmeerd door de aangename warmte.
Ook het feit dat het appartement verwarmt werd met Cv op mazout die een beetje onbetaalbaar werd heeft mij over de streep getrokken.
Zou graag wat willen bijleren hoe zo efficiënt mogelijk gebruik te maken van Pelletkachel.
Wat mij een beetje verbaasde is dat er toch een stuk van de mogelijkheden wordt afgeschermd door degene die ze kwam opstarten.
Wat ik ook niet fijn vond is het feit dat er slecht gecommuniceerd wordt over het feit dat deze opstart verplicht zou zijn wat betreft Garantie.
Mvg

Kamiel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydi sep 03, 2013 12:46 am

Kamiel,

welkom op het forum en veel leesplezier,
het afschermen van het installateursgedeelte is ook ter zelfbescherming van de koper, wijzigingen zijn altijd op eigen risico en leiden bij problemen tot verlies van garantie..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptywo sep 04, 2013 11:56 am

Hey,

Ik ben Lieven.
Ik woon tesamen met mijn vrouw en 2 dochtertjes in Lochristi.
Wij zijn ana het kijken wat er mogelijk is van pelletkachels.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptywo sep 04, 2013 8:18 pm

Hallo,
Mijn naam is Geert.
Woonachtig in regio Ninove en troste vader van een dochtertje.
Wij hebben sinds anderhalf jaar een pellet-brander voor mijn centrale verwarming.
Ik hoop via dit forum nog meer te weten te komen over de pellets-wereld.
Groeten,
Geert.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptywo sep 04, 2013 8:24 pm

Lieven en Geert,

welkom op het forum en veel leesplezier, moet de zoekknop kun je gericht zoeken naar onderwerpen die je interesseren..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydo sep 05, 2013 2:28 pm

Jaarlijks vergeet ik mijn login waardoor ik altijd een nieuwe login moet aanmaken
Reeds 5 jaar in het bezit van een mcz , zeervtevreden, gebruik alle soorten pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydo sep 05, 2013 4:41 pm

qq1978,

dan moet je die login ergens noteren of regelmatiger aanmelden,
alsnog welkom hier, een tevreden pelletstoker dus!

mvg,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyza sep 07, 2013 11:54 pm

Hallo,
Ik ben Julie en ga op zoek naar een pelletkachel +/- 10kw
Met de nodige hulp zal ik ze wel vinden
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 08, 2013 12:12 am

Julieke,

welkom op het forum en veel succes met de zoekktocht naar een kachel,
de beste start is om eerst veel te lezen op het forum, dan een paar bezoekjes brengen aan verkopers in de buurt, ervaringen met deze verkopers vind je dan meestal op het forum.
op een bepaald merk zou ik me in eerste instantie nog niet richten, een goede betrouwbare verkoper is 10 keer belangrijker dan het merk.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
mic
Pellet
Pellet
mic


Man Aantal berichten : 185
Leeftijd : 69
Registration date : 07-09-13

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: mic nieuw hier   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 08, 2013 2:22 am

Hallo,
M'n naam is mic, en ik ben van Genk.
Na jarenlang met stookolie te stoken waren we eerst overgeschakeld op hout en daarna ook nog "terug" op kolen...
Maar dat is zo'n rondslomp en stof.
Dan deze week beslist om over te schakelen op pellets.
Dus via Google op dit forum terecht gekomen.
Gewoon om info op te doen, want we kennen niets van pellets.
Maandag wordt onze nieuwe kachel geplaast.
Hopelijk valt het mee en hebben we gaan spijt van onze beslissing.
Een hout en kolenkachel is een geweldig ding, warm (heet) en gezellig knetteren.
Heerlijk als we in putje winter bevroren naar binnen kwamen en dan gezellig bij 't kacheltje met een kopje koffie zaten te ontdooien.
Ik hoop dat de nieuwe pelletkachel dit gevoel ook gaat geven.
Afwachten dus... in tussentijd doe ik hier op dit forum wat kennis op.sunny 
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyzo sep 08, 2013 2:43 am

mic,

welkom op het forum en veel leesplezier, welke kachel is het geworden?
we horen graag je ervaringen ivm plaatsing en kachel naderhand in een specifiek topic..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydi sep 10, 2013 9:20 am

Hallo ik ben Stefan Mulder en ben op zoek naar een pelletkachel van ongeveer 8 kw.
Begin dit jaar hebben wij een huis gekocht welke wij grondig gaan verbouwen, beneden vloerverwarming en boven radiatoren, wij zijn op zoek naar een pelletkachel voor in de woonkamer/keuken.
Via google kwam ik op deze site terecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydi sep 10, 2013 9:30 am

Stefan,
welkom op het forum en veel succes met je zoektocht. Met behulp van de zoekknop linksboven kun je gericht zoeken naar datgene wat je interesse heeft.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydi sep 10, 2013 4:28 pm

Hallo,

Ik ben Ronny en zoek wat info voor mijn Edilkamin Marea. Ik wil het groot onderhoud zelf uitvoeren, en eens zoeken of er voor de software ook updates voorhanden zijn.
vb automatisch uitschakelen bij bepaalde kamertemperatuur.

mvg,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydi sep 10, 2013 5:11 pm

Ronny,
welkom op het forum en met de zoekknop links boven kun je op zoek naar info over je kachel. Software-updates vind je hier niet, als deze beschikbaar zijn is dat een zaak voor de technicus van de leverancier of importeur.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydo sep 12, 2013 4:59 pm

Hallo,

Hoe ik hier terecht ben gekomen weet ik niet meer precies, maar na mijn uitgebreide zoektochten ben ik toch hier aanbeland en heb hier de voorbije dagen al heel wat info vergaard.

Eerst waren we gewonnen voor de Mnt Vernon van Quadra Fire, maar na het lezen van vele minder goede reviews op diverse fora , zijn we er vanaf gestapt. Daar we toch een klassieker model wilden zijn we vervolgens op het gekende merk Piazzetta gestoten.
Na het lezen van ook weer een heleboel reviews was het tijd om een leverancier te bezoeken om deze kachels aan het werk te zien.
Dat hebben we vorige week zondag dan ook gedaan. Deze leverancier had redelijk wat in zijn toonzaal staan (waaronder de drie die in de running waren, nl de P955, P962 en P63C). Spijtig brandde enkel de P962.
Na wikken en wegen is de uiteindelijke keuze gevallen op een bordeaux P955. We gaan hem morgen bevestigen en dan komt hij mee met de vracht vanuit Italië op 10 oktober.
Door deze week nog te beslissen krijgen we buiten de normale korting van 4%, nog eens 3% omdat ze een speciale actie houden omwille van één of andere processie die maar om de 25 jaar doorgaat in hun dorp. Deze wordt dan geleverd en opgestart aan een prijs van rond de €3500 (incl 6%BTW). Dit lijkt me niet verkeerd voor dit toestel.

Na eindelijk de knoop doorgehakt te hebben voor de kachel was ik verbaasd dat het voor het kiezen van de juiste pellets ook een hele zoektocht zal worden.
Zoveel merken die hier en daar van dezelfde fabriek komen, merken die ondertussen werden doorverkocht en nu uit een heel andere fabriek komen, merken die hun samenstellingen hebben veranderd, ....
Gelukkig kan je blijkbaar met een Piazzetta heel wat parameters aanpassen zodat een groter aantal merken kunnen voldoen.
Ik heb me echter voorgenomen slechts een aantal beter gekende merken te testen van een goede leverancier die tegen een kleine meerkost thuis kan leveren.
Mijn vrijstaande garage is eveneens onderkelderd en als ik in de toekomst ergens een slag kan slaan van een goed merk, dan kan ik een aantal palletjes stockeren.

Voilá, dat was het.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptydo sep 12, 2013 5:15 pm

Gunter,
welkom op het forum en bedankt voor je uitgebreide voorstelling. Gefeliciteerd met je keuze van kachel en veel stookplezier. Als je bij je zoektocht naar pellets de zoekknop linksboven gebruikt heb je genoeg te lezen tot je kachel geplaatst is.
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Emptyvr sep 13, 2013 7:05 pm

Hoi, allemaal
Ik ben Frank Uit Genk ben al 3jaar in het bezit van een edilkamin moon pelletkachel en ben hier ook tevreden van. Mijn favoriete pellets zijn bioflam maar wegens de schaarste tegenwoordig bij de dealers ben ik wel op zoek naar pellets van dezelfde kwaliteit (eikenhout of hardhout) weet iemand raad?
Kan mij iemand op dit forum vertellen hoe ik de parameters van deze kachel kan veranderen en wat eventueel  de beste instelling is?

Groetjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 33 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)
Terug naar boven 
Pagina 33 van 40Ga naar pagina : Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor
» Nieuw hier en zoek wat info over pelletskachels voor de CV.
» Nieuw hier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: