Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Sensoren Visio

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Sensoren Visio Empty Sensoren Visio

    Bericht van Gast vr dec 13, 2013 3:59 pm

    Even ng ivm de rookgassensoren, Ik heb er vorig jaar ook eentje laten vervangen in mijn Rika Visio (zelfde binnenwerk als de Saey). Nu blijkt ook dat na 1 jaartje, de rookgassensor ook weer aan vervanging toe is.
    De ventilator gaat op en neer en bij 100% stopt even de pellettoevoer, even cleanen, dan als de vlammen weg zijn, weer pellettoevoer.

    Aangezien ik zelf ook wel al veel aan de kachel heb gedaan, en de technieker niet direct kan bereiken, wil ik eens kijken of ik de sensor kan overbruggen en kijken of het probleem dan effectief ok is.
    Kan iemand me zeggen hoe ik dit aanpak? Zijn dit gewoon de 2 contacten aan de sensor verbinden??

    Thx
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Sensoren Visio Empty Re: Sensoren Visio

    Bericht van Gast vr dec 13, 2013 5:19 pm

    heb nu ook al even aan de lijn gehangen met mijn technieker ivm mijn probleem
    even de rookgassensor doorgeschakeld. Probleem blijft

    Dan even mijn externe (nu koude) luchttoevoer afgekoppeld; gevolg, kachel draait heel rustig...
    Heb toch het gevoel dat koude lucht niet zo lekker bevonden wordt door mijn kachel...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Sensoren Visio Empty Wat doet een luchtinlaatsensor nou precies?

    Bericht van Gast za dec 14, 2013 12:15 am

    Wie kan mij hier wat meer info over geven?

    wat doet de sensor die aan de luchtinlaat van de pelletkachel zit juist?

    Is deze nodig/overbodig?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Sensoren Visio Empty Re: Sensoren Visio

    Bericht van erwin za dec 14, 2013 12:26 am

    deze sensor bewaakt een minimale luchtdoorstroom doorheen de kachel, bij een verstopping of windinslag in het rookkanaal zal deze meteen de kachel uitschakelen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Sensoren Visio Empty Re: Sensoren Visio

    Bericht van Uthrex za dec 14, 2013 3:15 am

    Als er een sensor op de toevoer zit, zou koude lucht wel is een probleem kunnen geven. Nu ja, voorwaar die het verschil tussen koud en warm al kent (en niet alleen tussen al dan niet een luchtstroom:) ).
    Daarom wordt er wel is geopperd om de luchttoevoer via een dubbelzijdige afvoer te laten lopen, zodat de aanvoer minimaal verwarmd is. Bovendien is een sensor simpel te overbruggen (vraag maar ss, let wel... dit is een veiligheid en dient niet/nooit zomaar uitgeschakeld te worden!)
    Maar wist je dat dergelijke fenomenen ook kunnen voorkomen door de aanzuiging van 'valse' lucht? Hoe zit het met de deursluiting? Hoe zit het met de rest van de koorden? Hoe oud zijn die, etc...? Soms zit het euvel gewoon in een koordje van 15 euro.

    Mvg,


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Sensoren Visio Empty Sensor Visio

    Bericht van Gast za dec 14, 2013 8:50 am

    Volgens mijn invoerder zou deze sensor wel degelijk temperatuur en zeker vochtgevoelig kunnen zijn.

    Mijn koordjes zijn al eens vervangen en zijn denk ik niet het probleem.

    De luchtinvoersensor doorschakelen lijkt me toch ook niet zo gevaarlijk? Kan me moeilijk inbeelden hoe een inlaat van 5cm geblokkeerd kan worden?

    Gesponsorde inhoud


    Sensoren Visio Empty Re: Sensoren Visio

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 9:29 pm