van gabriel di nov 17, 2009 9:46 pm
Hoi,
Ook wij zouden gaan voor de Rika Como vanwege het ontwerp (effektief het is de mooiste kachel op de markt), de stille werking...Ons besluit stond vast...
Aangezien we ook graag de ruimte naast de ruimte waarin we de como zouden plaatsen wilden verwarmen, opteerden wij voor de ventilator, doch helaas, echt bedroevend en beschamend wat de output is van warmte door de ventilator zodat wij nooit het beoogde rendement konden bekomen en de aanpalende ruimte nooit binnen een redelijke tijdspanne zouden kunnen verwarmen.Deze kachel blijkt dus inderdaad gebouwd voor een werking zonder ventilator met als grote nadeel dat de warmte slechts langzaam verspreid wordt, dit in tegenstelling tot de meeste andere pelletkachels die een forse output van warmte hebben door de ventilatie.
Gelukkig hebben wij niet aangekocht nogmaals niet omdat het geen mooie kachel is maar omdat het toestel in ons geval niet geschikt blijkt.
Eerlijk gezegd ben ik zeer ontgoocheld en moet ik nu noodgedwongen uitzien naar een alternatief maar ik weet niet direct wat. Ik was nochtans zeer gebrand op de Rika Como. Voor mij een grote ontgoocheling.
gabriel