Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

Luc, martindesplenter, pauwels


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Rika Visio Clubke

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty rika visio

    Bericht van Gast za sep 04, 2010 9:30 pm

    Heeft er iemand ervaringen met betrokken kachel?(rika visio)
    Werd gisteren bij mij aangesloten,en zal als hoofdverwarming dienen(ruimte van ongeveer 50 m2-125 m3)
    Dak van woonst goed geisoleerd en woning heeft overal dubbele beglazing.
    Aansluiting gebeurde op een bestaande schouw ,waarbij de schouw geintubeerd werd met een dubbelwandige flexibel.
    Volgens de technische fiche heeft de kachel een vermogen tot 8 KW (tot 220m3 bij een perfect geisoleerde woning)
    Woning heeft geen centrale verwarming,vroeger werd de woning vlot verwarmd met een houtkachel.We hopen dat betrokken pelletkachel qua warmte onze houtkachel zal doen vergeten.Moest er iemand zijn ervaringen willen delen,dan wordt dit absoluut gewaardeerd.

    mvg

    Jean-claude.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 9:24 pm

    Dag Jean-claude.
    Sta ook op punt om er zo ene te kopen.
    Moet bij mij 200 kubiek opwarmen maar heb er wel alle vertrouwen in.
    Succes ermee
    Grt Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast zo nov 07, 2010 7:47 pm

    We zijn nu 2 maand verder, kan je je ervaringen met de Visio doorgeven ?
    kwaliteit ? Schoonmaken ? warmteproductie ? Verbruik ? Programeerbaar ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast zo nov 07, 2010 9:15 pm

    Beste ,

    Mijn ervaringen met betrokken toestel zijn tot op heden uitermate positief.
    Toestel wordt gebruikt als hoofdverwarming en verwarmt probleemloos een ruimte van ongeveer 60 vierkante meter(150 kubieke meter)
    Rika toestel is wat mij betreft absolute aanrader,heel stille kachel,voldoende ruime pelletvoorraad(32kg).
    Ik brand met pellets uit de makro(van belgische makelij:cleanfire).Zeer goede warmte afgifte (beter ervaring dan met wonterspan).Weinig asresten.Om de drie dagen maak ik de aspot proper,stofzuig ik tevens de brandkamer proper(ruit is slechts licht wazig en reingt perfect met een vochtig papier).
    Verbruik is uiteraard afhankelijk van ingesteld vermogen,en het aantal branduren.Bijvoorbeeld vorige week(was ook niet echt koud,had ik genoeg met 30kg voor één week)
    Toestel is programmeerbaar,waarbij je per dag twee start-en eindtijden kunt instellen,je de keuze hebt om tussen deze insteltijden de kachel uit te schakelen of op een bepaald ingesteld vermogen te laten draaien.Tijdens het branden kan je ten alle tijde het vermogen wijzigen naar behoefte.
    Deze programmatiemogelijkheden bieden heel wat comfort wat ik bij mijn vroegere houtkachel ontbeerde.
    Ik heb voor het stofzuigen een tweedehands stofzuiger(35 euro-)) gekocht,waarbij ik na drie onderhoudsbeurten de filter met mijn compressor reinig.
    mvg

    Jean-claude.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast ma nov 08, 2010 11:01 am

    Dank voor de info Jean-Claude.

    Ik heb nog 3 vragen :
    1. schakelt de Visio automatisch naar een een lager regime als het warm wordt ? Of bijvoorbeeld als de zon plots de living opwarmt ? Is er een thermostaat aanwezig ?

    2. Wat vind je van het geluid dat de kachel maakt ?

    3. Heb jij een ventilator laten installeren ? Indien ja, heeft die een voldoende groot effect ? Ik had namelijk gelezen dat die ventilator bij Rika niet veel voorstelt op het vlak van warmteverspreiding.


    Laatst aangepast door jerom2 op ma nov 08, 2010 1:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast ma nov 08, 2010 12:24 pm

    Voor uitgebreide mogelijkheden kun je de pelletcontroller van Rika aanschaffen!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast ma nov 08, 2010 9:16 pm

    Beste,

    Vraag 1:
    Correct antwoord van SS.Deze uitbreiding heb ik nog niet gedaan .Kachel brand meestal als we aanwezig zijn,en manueel kan ik het vermogen moduleren naar behoefte met snel het gewenste resultaat.Ten opzichte van mijn vroegere houtkachel kan ik veel efficienter de gewenste temperatuur aanhouden.
    Mijn collega op werk heeft pelletkachel met uitgebreide module en bijhorende thermostaat .De méérinvestering die dit met zich meebracht ,en het extra gebruiksgemak die dit met zich meebracht,waren voor hem onvoldoende groot om dit opnieuw te doen.

    Vraag 2
    Eerlijkheidshalve kan ik ootmoedig bij deze kachel bezwaarlijk spreken van geluid in de zin van storend.
    Wat men hoort is zelfs aangenaam bij kouder wordende dagen,nl een aangenaam vlammenspel,de toevoer van pellets is absolluut niet storend en zoals u al weet staat Rika(uiteraard ook andere merken)bekend om zijn stile werking.

    Vraag3
    Nee,daar de warmteafgifte ruimschoots voldoet aan onze verwachtingen is deze optie voor ons niet aan de orde .Andere gebruikers kunnen u misschien wat verdere info bezorgen omtrent het gebuik van een ventilator bij deze kachels.

    mvg

    Jean-claude.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast ma nov 08, 2010 9:43 pm

    Merciekes Jean-Claude. Deze info helpt mij enorm om spoedig te beslissen welke type en opties ik ga bestellen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast ma nov 08, 2010 10:40 pm

    Alle succes gewenst bij het maken van uw keuze.

    mvg

    JC

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast zo okt 27, 2013 2:50 pm

    Zijn er hier nog mensen met een rika Visio op het forum?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 8:24 pm

    Dag Ewoud,ik heb sedert eind 2010 een rika visio,die geproduceerd werd in 2006.

    mvg

    Jean-Claude.

    Gesponsorde inhoud


    Rika Visio Clubke Empty Re: Rika Visio Clubke

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:45 pm