Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Omerta


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    beter om niet te weten

    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty beter om niet te weten

    Bericht van Gast ma dec 23, 2013 11:41 am

    na vele jaren in een groot kachelbedryf gewerkt te hebben in vele afdelingen grote kennis op gedaan.en als vakbondsafgevaardigde kom je dingen te weten die voor anderre verborgen blyven.je kan eender welke kachel niet onderschatten er steekt een grote kennis in die de grote bedryven handen vol geld gekost heeft om deze vast te krygen, en mee door te kunnen groeien met de concurentie die in de kachel wereld soms moordend is,

    een voorbeeld hier van is het gietwerk,spytig dat sommigge denken dat dit enkel bestaat uit schroot,ik heb gietwerk zien testen in het labo,deze kachels worden zo rood gestookt als rode verf,je durfd er geen 5 meter naast gaan staan,gietwerk bestaat uit wel 10 tot 15 verschillende samenstellingen.maar!!! het een gietwerk is het anderre niet,springt uw branderpotje stuk na een korte tyd en heb je het niet koud of vooral warm laten vallen,dan deugd het niet,geloof me in sommigge gietwerkbedryven kunnen ze dit produceren dat dit by goed gebruik minstens 5 jaar moet mee gaan, gietwerk heeft veel te doorstaan van opwarmen en terug afkoelen ik weet dat, maar laat u niet bedotten ik heb branderroosters wel 5000 keer zien afkoelen zonder stuk te gaan,
    maar!!! er worden woekerpryzen ver diend met gietwerk dus een sterke buiten mantel die niet stuk te krygen is al stook je er 500jaar in,maar!! met wat betreft een houtkachel,binnenwerk bv vlamplaten die stinkend duur verkocht worden aan woekerpryzen en zeer snel aan vervangging toe zyn schueren krom trekken en barssten wat met veel branderpotjes gebeurd, lukt het je om 5jaar zonder barssten te stoken eender welke pellets zit je met zeer degellyk materiaal.

    wat kost nu een bv een houtkachel voor de fabriek, ik noem bewust geen naam,kost deze kachel in de winkel 1500euro,kan deze geproduceert worden voor ongeveer 500euro,stel u het in elkaar zetten van een kachel niet te ingewikkeld voor heb je 2 handen en 2 ogen kan eender dit leren in ongeveer een week,met diploma of zonder,ik heb de grootste lullen het zien doen zelf stoont van de cannabis die ni wisten dat ze in het fabriek waren en in de middag werden ze wakker,
    jaren terug maakte ik en myn collega gemiddeld 50 tot 60 kachels per dag vermenigvuldig dit met 25 loopbanden maal 2 pers en je weet het wel,

    ik doe niks af op de handellaars deze moeten hard voor hun boterham werken en zitten met grote concurentie,ik bedoel dan wel de winkels die ze zelf plaatsen en afstellen en daarna hun klanten niet in de steek laten.ik weet dat er bedweters zyn waarvan ik commentaar ga krygen maar dat zyn de supportes op de tribunne dus laat ze maar komen.
    zelf bezit ik 30jaar kachel ervaring begonnen als pispot in 1974 doorgegroeid tot voor my zonder enig diploma tot een welbepaalde hoogte.

    hopellyk hebben jullie er wat aan gehad

    grtj biffie
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van Fleur ma dec 23, 2013 12:22 pm

    @biffi
    jammer dat jou branderpotje al na 22 maand de geest had gegeven.
    had je dan de kwaliteit op voorhand verkeerd ingeschat ?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty beter om niet te weten

    Bericht van Gast ma dec 23, 2013 12:36 pm

    beste fleur

    ik had mijn branderpotje laten vallen op een stenen ondergrond,nu maak ik het proper boven de gazon.

    grtj biffie
    Toon-Viviana
    Toon-Viviana
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 42
    Registration date : 28-04-13

    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van Toon-Viviana ma dec 23, 2013 9:40 pm

    Dit is helaas echt niet enkel voor gietijzeren branderpotjes, hoor.
    Tegenwoordig wordt alles "uitgeknepen" qua kostprijs en wordt alles uitgerekend zodat het een minimaal leven krijgt.
    Neem een wasmachine, een platte televisie, een auto, een magnetron, enz.
    Tegenwoordig moet je maar gewoon blij zijn als het product nog een beetje levensloop krijgt!!!
    Neem daarentegen de 'oude' Miele of Marijnen wasmachines!!! Of de 'oude' Philips televisies!!!
    Of neem nog eens een Opel B-Kadetje!!!
    Toen werden er nog producten gemaakt!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van Gast ma dec 23, 2013 9:56 pm

    Volgens mij verstook je cannabis in je kachel, wat wil je nu eigenlijk zeggen met je verhaal?
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van XTZ99.25MKII ma dec 23, 2013 11:06 pm


    Aan zo'n onduidelijk verhaal hebben we niks. Ofwel vertel je duidelijk wie, wat en waar je hebt gewerkt ofwel vertel je niks meer. En als we het toch beter niet weten, waarom begin je er dan over?
    Trouwens is het normaal als iets 500 Euro kost fabriek af, dat dit in de winkel al gauw 3x zoveel kost. Er komen immers nog vervoerskosten en ontwikkelingskosten bij. Bovendien moet de tussenhandel (groothandel, importeurs, dealers) ook iets verdienen.

    Om een voorbeeld te geven: mijn luidsprekers heb ik rechtstreeks aan de fabrikant gekocht voor 1150 Euro. (XTZ.se). Moesten deze via de gewone handel verkocht worden, dus in een hifi zaak, dan zouden deze al vlug tussen de 2500 en 3000 Euro kosten. In de hifi wereld heb je al verschillende bedrijven die rechtstreeks aan de klant verkopen, zoals XTZ, Teufel, Emotiva. Dit zal waarschijnlijk voor vele producten zo gaan worden. Voor kachels, denk ik dat dit al wat moeilijker zal zijn. Een goede dealer/hersteller lijkt mij nog steeds nodig.

    Toch begrijp ik eigenlijk niet waar u met uw verhaal naartoe wilt!?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van pedro di dec 24, 2013 8:22 am

    we wachten nog ff af op enige reactie van de topicstarter,en anders gaat er slotje op!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty beter om niet te weten

    Bericht van Gast di dec 24, 2013 9:01 am

    beste toon-viviana

    er zyn natuurlyk mensen die de essentie van myn verhaal niet begrypen,maar jullie slagen de nagel op de kop,iemand heeft ook bezwaar dat ik geen namen noem dit is ook niet nodig de bedryven doen toch allemaal het zelfde,we zyn aanbeland in een echte consumpsie maatschappij,waar alles zo snel mogellijk moet vervangen worden,en niet te lang mag meegaan,er zijn nog produkten die jaren meegaan en zelfs een garantie geven van 10jaar,maar enkel op de moter en zeker niet op de stukken die er rond gemonteerd zijn,die worden getest tot op 1 of 2jaar,de jeugd begrijpt me niet, dit kan ook niet,ze weten niet beter,ze zijn geboren in de wegwerp wereld en vinden mij maar een maffe zageman.

    grtj biffi
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van XTZ99.25MKII di dec 24, 2013 9:29 am

    Beste Biffi,

    Ik begrijp uw frustraties hoor en gelijk heb je ook over bepaalde zaken, maar met alle respect, denk ik dat je op het verkeerde forum zit.
    Dit forum dient niet om de consumptiemaatschappij of bedrijven met hun tomeloze winstbejag aan te klagen.

    Misschien beter een forum opzoeken waar je je wel kan uitleven.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van Gast di dec 24, 2013 9:47 am

    Elke fabriek die een onverslijtbaar product maakt is/gaat failliet.
    Dat zijn de wetten van de economie, jammer maar helaas voor de consument.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van Fleur di dec 24, 2013 9:56 am

    beste biffi
    het zijn niet de ondernemingen die de boel om zeep hebben geholpen ,die maken tenminste nog een produkt en is het aan de consument om die te beoordelen en ja of niet aan te schaffen.

    het zijn wel de banken die alles om zeep hebben gebracht de laatste 10 tallen jaren met geld te creeren die er in werkelijkheid niet was .

    jij als vakbondsleider moet dit toch zeeeeer goed beseffen ,maar jullie zijn er bang van en het stopt niet met die bonussen kwestie,hun leuze is nog steeds van zoveel mogelijk kapitaal uit de werkende mens te zuigen...........
    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty beter om niet te weten

    Bericht van Gast di dec 24, 2013 11:30 am

    beste pelletje,

    u zit op een kachel forum,ik schrijf over de kachel wereld,met een grote kennis en ervaring,ik bezit een pelletkachel nu, u wil iets weten of leren te weten te komen over een kachel,waarom luister je is niet naar iemand die ongeveer grof geschat 100.000 allerhande kachels heeft gemonteerd,hout,kolen mazout,petrolium,gaskachels,en Multi kachels,geen pellet kachels,maar deze zijn electronise houtstoven,en die heb ik ook gemonteerd.

    pelletje ga in dialoog en voel je niet aangevallen,van forum veranderren niet voor een bedweter als jij.

    grtj biffi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van Gast di dec 24, 2013 11:44 am

    Het enigste wat je schrijft is een onsamenhangend verhaal met zaken die algemeen geweten zijn.
    Waarover moeten we in dialoog gaan dan?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty beter om niet te weten

    Bericht van Gast di dec 24, 2013 12:19 pm

    beste piet pellet,

    ik ben voor een groot gedeelte gebonden door een non-disclosure agreement of gehiemhoudingsverklaring ik mag bepaalde produkten niet gebruiken voor eigen belang,die informatie is vertrouwellijk daar staan seriuese straffen op bij schending,wat ik dus vertel is altijd wikken en wegen en soms niet samenhangend.ik neem dit ernstig dit is me verteld door een sekretaris van een vakbond.ik ben hier in 1986 al eens mee in aanraking gekomen.in dialoog gaan bedoel ik,to the point.

    grtj biffi.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van Gast di dec 24, 2013 12:26 pm

    Om de kerstsfeer in tact te laten een slotje op deze non-discussie die niets toevoegt op het forum.

    Gesponsorde inhoud


    beter om niet te weten Empty Re: beter om niet te weten

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 10:26 pm