Ik heb een Edilkamin Lilia plus, reeds meer dan 2 jaar. Ik stook met dezelfde pellets, dus ik denk dat dit geen invloed heeft op het probleem. Gisteren brandde de kachel de hele dag goed, geen probleem. Vandaag houdt de ventilator na enkele uren op met blazen in de stand P1. Hij blijft branden, er komt geen foutmelding, maar na 10 min doe ik hem toch uit, omdat ik denk dat hij hierdoor misschien kapotgaat.
Hij dooft normaal, vuurkorf brandt leeg zoals gewoonlijk, ventilator gaat niet meer aan.
Na een half uur, een nieuwe start, alles werkt heel normaal...
Heb reeds gehad in het begin van de week, maandag, daar heb ik de dealer gevraagd, stuurde mensen van Edilkamin (hadden toch een truitje aan van Edilkamin ?) Kachel gepoetst, probleem deed zich nog voor...Ventilator stuk zeiden ze...gebeurt bijna nooit, maar ja, € 235 voor de ventilator in Italie te bestellen zonder werk. (vooraf te betalen) Dit was woensdag...
Gisteren werkte de kachel zoals gezegd heel normaal, kan moeilijk geloven dat die ventilator stuk is, dit is toch maar een motortje, dat draait of niet...
Heeft iemand een idee?
Beste dank,
Ivan