Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 12:31 pm

    Beste, wij hebben een edilkamin fata staan maar deze warm ons huis niets op . Deze is nooit defitg ingesteld geweest
    enigeste wat ze gedaan hebben zijnde waarden voor foutmeldingen naar boven gezet omdat hij constant uitviel.
    Hij staat momenteel op stand 3 de blazen ik zit er 2 m vanaf en enigeste wat ik voel is koude lucht ...Nu zou ik toch graag eens warmte krijgen.
    Het is hier momenteel 17 graden met 3 kinderen in huis waarvan de oudste meervoudig beperkt is en echt wel warmte nodig heeft...

    Zou er iemand met de zelfde kachel maar die dat wel warmte geeft mijnde waarden kunnen geven ?
    Wat er opkomt in stand 3 nadat ik de code heb ingevoerd is 166 dan tussen de 2,01-2,15 39 30.3.
    Deze kachel is uitgerust met het leonardo systeem maar dat maakt allemaal niks uit hebben we ook al geprobeerd .....
    Dus moest er iemand zijn met de zelfde pelletkachel die ons wil helpen ?

    Alvast bedankt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van erwin di dec 30, 2014 1:01 pm

    een EK verkoper die zonder de kachel af te stellen de veiligheden hoger zet om foutmeldingen uit te schakelen.
    dan begint het hier te kriebelen, maar daar bent u momenteel niet mee geholpen.

    instelwaarden van parameters van anderen hebben weinig zin want die zijn overal anders.
    denk eraan dat als je zelf parameters gaat wijzigen de verkoper later moeilijk kan doen over de garantie als er problemen zijn.



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 2:52 pm

    tja die verkoper een grote schowroom sjiek kostuum en vriendelijk tot ze je geld ontvangen hebben
    bij de aankoop van de kachel dairect pellets besteld van hun toen vertelde ze me dat er 100 zakken van 10 kg op een pallet lagen
    toen ze geleverd werden de 2 paletten had ik maar 179 zakken ..
    Dit gemeld en hebben ze aangepast naar 180 ipv 200 die ene zak wordt er dan niet meer van gesproken ...
    ik heb hier ook een thermostaat in de vorm van afstandsbediening en deze heeft ook nog nooit gewerkt al 3x gemeld en ze doen er niks aan .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van erwin di dec 30, 2014 3:03 pm

    uw 4 meetwaarden zijn niet zo slecht, ik heb er op het eerste gezicht geen verklaring voor dat er geen warmte uit de kachel komt.
    de thermostaat moet wel afgeijkt worden, de kachel meet 30 graden (laatste getal) terwijl het binnen 17 graden is.
    probeer eens de huidige waarde van parameter ADJ TA te verlagen met 13.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 3:31 pm

    Is hier nu 20 graden na 3 uur stoken op p3.
    Heb nu de temp gelijkgezet met de temp op een thermometer hier in huis en hem omgezet naar de automatische eens zien wat dat heeft ...
    Moest er toch iemand zijn die ook een fata heeft had ik toch graag eens alle waarden vergeleken ...

    je hebt een PM met een link naar de standaardwaarden om eens te vergelijken.
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 3:59 pm

    bedankt zal ze eens nakijken !!!
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van pellbox di dec 30, 2014 7:47 pm

    hoe groot is de ruimte die moet verwarmd worden in m³?
    Is het huis goed geïsoleerd?

    Aan de waarden te zien, doet de kachel wel zijn werk.

    Volgens mij wordt de warmte door de schouw gejaagd. Een te sterk trekkende schouw kan de oorzaak zijn.
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 9:16 pm

    45M2 is de ruimte, maar we zijn nog aan het verbouwen
    dus kan wel daardoor zijn, 'tochtgaten' en dergelijke hebben we nog ...

    Maar nu is er een melding opgekomen: Over temp. Exit...
    Iemand een idee en wat er aangepast moet worden?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van Gast di dec 30, 2014 9:34 pm

    Over temp. exit (uitdoving door te hoge temperatuur van de rook)
    Mogelijke oorzaken van een te hoge temperatuur van de rook: het soort pellets, een afwijking bij de afvoer van de rook,
    de verstopping van een rookkanaal, foute installatie, "drift" van de reductiemotor
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van erwin di dec 30, 2014 9:38 pm

    over temperature exit = rookgastemperatuur groter dan 260°C

    als deze melding nu ineens erop komt, dan heb je waarschijnlijk parameters gewijzigd terwijl er enkel gevraagd was om deze te vergelijken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 9:47 pm

    Ja ik heb deze gewijzigd omdat het op men zenuwen werkte dat het hier niet warm wordt
    en omdat men dochter meervoudige beperking heeft en zij moet dus warm hebben anders krijgt ze last van haar spieren ...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van erwin di dec 30, 2014 9:58 pm

    weet je nog wat je gewijzigd hebt en hoe alles stond.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 9:59 pm

    Ja deze heb ik opgeschreven.
    Alles staat momenteel op de standaard waarden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van erwin di dec 30, 2014 10:14 pm

    welke waarde stond er in Tmax E voor de wijziging, check nog eens de waarde die er nu instaat.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 10:42 pm

    hij stond op 260 en nu op 200 dus zal daarmee wel zijn. nu omhoog gezet terug op 260 en blijft branden nu.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van erwin di dec 30, 2014 10:49 pm

    check nu nog eens alle waarden 2 keer voor de zekerheid.
    ik begrijp uw situatie maar het was niet slim om als "een kip zonder kop" alle parameters te wijzigen bij een kachel die niet zo slechte waarden had.

    ik zou de raad geven om aanwezige tochtgaten proberen dicht te maken zodat er zoveel mogelijk warmte binnenblijft.
    anders gaat de kachel altijd wat langer tijd nodig hebben om het op temperatuur te krijgen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 11:01 pm

    Alles bekeken en nu blijft hij branden en zelfs warmer als voordien dus toch een pluspunt ;-) bedankt alvast
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van Fleur di dec 30, 2014 11:08 pm

    nick
    hoeveel uur brand jou kachel per dag ?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams di dec 30, 2014 11:09 pm

    Normaal van 6u30 tot 23u.
    Maar nu blijft hij heel de nacht door branden omdat het anders te koud is in de ochtend.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van Fleur di dec 30, 2014 11:21 pm

    welke temperatuur heb je dan s morgens bij het opstaan ?


    Laatst aangepast door Fleur op di dec 30, 2014 11:26 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams wo dec 31, 2014 12:23 am

    Zal ik je morgen weten te vertellen hij staat nu ingesteld op 21°
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams wo dec 31, 2014 11:01 am

    Het was vanmorgen hier 21° cheers bedankt allemaal!!!
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams vr feb 06, 2015 4:00 pm

    Hier ben ik nog maar eens.....

    nu het hier koud is wil de kachel niet meer opstarten... hij slaat direct op AIRFLOW alarm.
    vorige week zaterdag hebben we een 'onderhoud' laten doen door de verkopers van de pelletkachel. Enkel het enigste wat ze gedaan hebben is de kachel gestofzuigd.. is dit normaal of moeten ze normaal meer doen?
    Ik heb hun ook verteld dat de kachel soms 'ontploft' waardoor er rook binnenkwam. Volgens mij komt dit door het glas aan de deur die niet volledig gesloten is als ik van de zijkant kijk in de kachel door het glas zie ik een spleet en kan ik binnenkijken in de kachel. de technieker die het 'onderhoud' kwam doen had dit ook gezien maar toen ik hem erop attent maakte zei hij dat dit geen probleem was... volgends mij is een pellet kachel een gesloten verbranding dus dit klopt niet echt

    nu bijna een week verder en vele telefoontjes naar de verkoper zou er vanavond iemand komen om de parameter van de airflow te verminderen zodat hij niet meer in alarm slaat. maar dit is toch niet voldoende? eerst moet dat raam toch dicht gemaakt worden?
    gisteren heb ik ook nog eens extra men schouw gekuist om dit ook uit te kunnen sluiten maar nu vandaag in een ruimte van 5,5m op 4;5 is het nu 14 graden... wij hebben hier 3 kids rondlopen waarvan 1 met een meervoudige beperking dit is ook geweten bij de verkoper. de pellet dient als hoofdverwarming .

    Man ik krijg er stenen kl*ten van grrrrr
    binck
    binck
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 83
    Registration date : 20-01-13

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van binck vr feb 06, 2015 5:23 pm

    Geachte nick.lams,

    Ze moeten veel meer doen dan alleen maar stofzuigen.

    Met achting
    Binck
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van nick.lams vr feb 06, 2015 5:59 pm

    dat dacht ik ook ... maar was blijkbaar niet nodig volgens die technieker...

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte  Empty Re: Edilkamin fata 13,2kw geeft geen warmte

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 2:22 pm