van grossard.rob wo sep 08, 2021 12:59 pm
In het verhaal van de thuisbatterij ben ik daar niet zo zeker van...
-
Er komen misschien meer fabrieken waardoor er meer capaciteit is (eventueel prijsdaling)
+
Echter de index stijgt, alles zowat duurder ,stroom|gas, lonen stijgen, producten weer duurder etc... (eventueel prijsstijging)
Bebat is wakker geworden, 3.5€/KG batterij recyclage, bv 10KWH = 167kg = +550€ aan te rekenen aan de klant
(Eventueel prijsstijging voor de installateurs die het nog niet hebben doorgerekend of zelfs de verkochte batterijen % moeten doorrrekenen)
Meer en meer toestellen werken op batterij, automerken die steeds meer batterijen nodig hebben = meer grondstoffen nodig (Grotere vraag = Prijsstijgingen)
Op 1 jaar tijd 900€ goedkoper worden? op 4 jaar tijd 2500€ (Daar heb ik sterk mijn twijfels over)
Bon, nu wachten op mijn ruling ivm de retroactieve premie met fluvius. 28 september nog eens 8 panelen van 375wp erbij O-NO (helling 25°) met optimizers.
Een BYD HVM 10.2KWH batterij. Met deze extra zou volgend jaar zou mijn oude installatie afbetaald zijn, de nieuwe installatie met al de subsidies samen bijna 100%. Dan rest mij enkel de afbetaling van de batterij nog. We zullen later de balans opmaken...
Zelfs op dit moment was indien er geen prosumententaks zou geweest zijn mijn installatie al afbetaald.
Nu zou de prosumententaks nog terugverdiend moeten worden.
Spijt heb ik allesbehalve, al verklaren velen me zot nu al een batterij te plaatsen MAAR
Meter die stukvalt = digitale meter
Probleem in de straat = Verval van weigering digitale meter (wie kan dat natrekken of wat fluvius verteld klopt?)
Volgens stratenplan aan de beurt = Verval van weigering digitale meter
Verhoging van het KI, gemeentetaks etc, ik denk dat dat algemeen gebeurd, zolang je persoonlijk geen herschatting aangeboden krijgt is dat voor iedereen gelijk